PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interp:

Sry för repetition från förra posten men är det någon som hört något om Inet? Jag beställde förvisso så sent som 20 juni 2020 men är nyfiken på om någon alls fått från Inet.

Inget officiellt från Inet efter 20.e Nov 😐

De har tagit bokningar från April 2019 till några veckor före release (Oktober 2020?), hittils har de täckt bokningar fram till mitten av April 2020. Vissa som valt hämta i butik med senare bokning har dock fått chans på avbokade konsoler eftersom butikerna har egna kösystem för sina lager... I korta drag!

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sep0x:

Kontaktade kundtjänst imorse, de hade ingen information om när nästa leverans skulle ske.
Skrev att jag hade fått bekräftelse 08:13 fast folk som varit efter mig redan fått sina. Frågade om kösystemet och hur det fungerar enligt nedan:

"Jag: Förstår inte riktigt hur kösystemet fungerar. Följer olika trådar på forum och sociala medier där folk uppger att de fått/får sina beställningar nu under december. Fastän de beställt efter mig, drygt 4-5 minuter. Skulle gärna vilja ha en förklaring. Om det är ett kösystem så borde väl den som beställer tidigare få det före.

X: Jag beklagar ifall du inte fått något leveransbesked. Man hamnar på kö utifrån hur man beställer. Vi har dessvärre ingen möjlighet att se vilken köplats man har.

Jag: Man kan alltså beställa på olika sätt Hanteringen verkar inte vara på topp.

X: Det finns ett sätt att beställa på!"

Förstod inte vad hen menade alls. Så man får tolka hur man vill

NetonNet använder inget kö-system för sina lanseringar av nya produkter, dom skickar ut dom på måfå.
Källor: #18732662
#18742469

Har själv varit i kontakt med NetonNet som bekräftat detta, men bryr sig inte för att utreda varför det är så.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpdcv:

Samma här. Börjar bli orolig alltså. Ser nu på mina kontoutdrag att inga pengar har dragits. Är lite oerfaren när det kommer till sånna här köp men brukar pengarna inte dras direkt när man köper produkten, även fast produkten inte finns i lager vid köp.

Jag köpte mitt med kort, jag hörde från flera att de tvingades köpa sitt med swish då kortbetalning inte fungerade så är lite rädd för att det blev något fel. Fick dock orderbekräftelse trots allt.

Står det reserverat belopp eller dylikt så ska det nog inte vara några problem alls. Jag valde swish som betalningsmetod.

Hade iofs en liknande situation hos komplett när jag köpte TV, varan var slut och de hade inte dragit några pengar förens varan blev levererad.

Jag tror nog det är lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vad är din sista händelse?

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 17:34 - 556 52 JÖNKÖPING

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Inget officiellt från Inet efter 20.e Nov 😐

De har tagit bokningar från April 2019 till några veckor före release (Oktober 2020?), hittils har de täckt bokningar fram till mitten av April 2020. Vissa som valt hämta i butik med senare bokning har dock fått chans på avbokade konsoler eftersom butikerna har egna kösystem för sina lager... I korta drag!

Ne det är det sista jag hört också. Jag har valt att hämta i butik men vore ju härligt att få en fingervisning om jag ska vänta mig den lagom till PS6 lansering eller kunna panga något under detta vinterhalvåret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 17:34 - 556 52 JÖNKÖPING

Okok där är också min nu. Men 24h senare. Du får hoppas att din enhet följer med nästa leverans nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

NetonNet använder inget kö-system för sina lanseringar av nya produkter, dom skickar ut dom på måfå.
Källor: #18732662
#18742469

Har själv varit i kontakt med NetonNet som bekräftat detta, men bryr sig inte för att utreda varför det är så.

Bedrövligt. Jag beställde mitt 08:03 är jag säker på men mitt exemplar har inte ens skickats än medans jag hört från folk som beställde sitt 08:10 att de fick sitt förra veckan. Sjukt irriterande. Just nu hoppas jag bara att jag får mitt innan den 12/15...

Permalänk
Medlem

Min PS5a har nu lämnat Jönköping.

Elgiganten och Bring, ej expressfrakt. Beställt 13:48 19/11/2020.
Har den nog imorgon då

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Min PS5a har nu lämnat Jönköping.

Elgiganten och Bring, ej expressfrakt. Beställt 13:48 19/11/2020.
Har den nog imorgon då

Aj min är kvar så då dröjer det nog till onsdag för mig 👎

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Vad säger spårningen då?

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 20:51 - 556 52 JÖNKÖPING

Ingen uppdatering efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 20:51 - 556 52 JÖNKÖPING

Ingen uppdatering efter det.

4’e?! Shit vad drygt.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

4’e?! Shit vad drygt.

Japp. Har egentligen inte bråttom, skulle ändå haft ha ont om tid att spela fram till onsdag. Blir bara orolig över att något gått fel med min leverans.

Har inte mycket erfarenhet av Bring men de verkar segare än andra transportföretag. Postnord och DHL brukar alltid lyckas leverera på en eller max två dygn till mig från södra delarna av landet så jag räknade med att få den idag eller senast imorgon, men enligt någon på bring tar det "alltid minst 3 arbetsdagar till Luleå".

Permalänk
Medlem

Kvällen räddad då var min uthämtad

Permalänk
Medlem

Ringde till Bring och de hade glömt att skanna in min leverans i Malmö. De skulle ringa till terminalen och "rätta till det". Kan optimistiskt sett förvänta mig leverans tidigast imorgon, så jag är inställd på Onsdag..

Rekommenderar övriga som suttit fast i Jönköping att slå ett samtal till Bring och fråga så inte ni råkat ut för samma.

Känns skönt att betala för expressleverans för att sedan glömma bort att skanna in försändelser. Nåväl. Glad jag ringde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

fun, får du din ps5 9/12?

Ingen aning, den är på väg i alla fall.

Permalänk
Medlem

Amazon asså. Nån som hört nått? Börjar kännas hopplöst att få nåt innan jul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Amazon asså. Nån som hört nått? Börjar kännas hopplöst att få nåt innan jul..

Jag var i kontakt med deras kundtjänst idag och hon hade tyvärr ingen vetskap om när de får in några fler ps5...”kanske är om en vecka eller en månad, jag vet inte” var hennes svar.

Börjar, dessvärre, ställa in mig på en ps5-fri jul :/

Permalänk

Hämtade ut min efter lunch idag. Håller tummarna att ni andra får era också.

Efter allt snack om att den är "gigantisk" så blev jag förvånad när jag tog emot paketet på ulämningsstället. Blev ännu mer förvånad när jag plockat ut den ur kartongen. Tycker inte den är speciellt stor.

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Amazon asså. Nån som hört nått? Börjar kännas hopplöst att få nåt innan jul..

Skrivet av ng1ng3:

Jag var i kontakt med deras kundtjänst idag och hon hade tyvärr ingen vetskap om när de får in några fler ps5...”kanske är om en vecka eller en månad, jag vet inte” var hennes svar.

Börjar, dessvärre, ställa in mig på en ps5-fri jul :/

Var i kontakt med dom också idag, samma svar som ovan. Om vi inte får något besked tills mitten av december blir det nog nästa år haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ng1ng3:

Jag var i kontakt med deras kundtjänst idag och hon hade tyvärr ingen vetskap om när de får in några fler ps5...”kanske är om en vecka eller en månad, jag vet inte” var hennes svar.

Börjar, dessvärre, ställa in mig på en ps5-fri jul :/

Tror inte en random person i kundtjänst har en aning om Amazons incoming därav hennes svar.

Men vad som är lite märkligt är att Elgiganten verkar ha fått en skaplig laddning nyligen men ingen annan leverantör.
Kanske Nordisk film distribuerar enligt företagsstorlek(typ) och då ligger nog Elgiganten bra till i Norden.
Även om Amazon är världens största handelssajt så får jag intryck av att den är ganska liten i Sverige vilket kanske har gett dem liten tilldelning.
Känslan är att gemene man inte handlar där än då det förmodligen är för ”nytt” i Sverige.

Mitt enda hopp ligger i dagsläget på min bokning på Amazon men börjar bli skeptisk att det trillar in något närmsta månaden

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av baseballigan:

Hämtade ut min efter lunch idag. Håller tummarna att ni andra får era också.

Efter allt snack om att den är "gigantisk" så blev jag förvånad när jag tog emot paketet på ulämningsstället. Blev ännu mer förvånad när jag plockat ut den ur kartongen. Tycker inte den är speciellt stor.

Fram tills jag fått hem och packat upp min kommer jag vara lite oroad över hur jag faktiskt ska placera den. Tanken var att "gömma" den bakom min 55" B7v OLED men frågan är om jag vill ha något varmt bakom panelen. I TV-möbeln (Ikea Lack) får den nog inte plats så i värsta fall får den stå på golvet.

Ett problem som jag såg innan jag beslutade mig för köp men som nu blir ett verkligt bekymmer när jag nu snart har den hemma.

Skrivet av bardbard:

Tror inte en random person i kundtjänst har en aning om Amazons incoming därav hennes svar.

Men vad som är lite märkligt är att Elgiganten verkar ha fått en skaplig laddning nyligen men ingen annan leverantör.
Kanske Nordisk film distribuerar enligt företagsstorlek(typ) och då ligger nog Elgiganten bra till i Norden.
Även om Amazon är världens största handelssajt så får jag intryck av att den är ganska liten i Sverige vilket kanske har gett dem liten tilldelning.
Känslan är att gemene man inte handlar där än då det förmodligen är för ”nytt” i Sverige.

Mitt enda hopp ligger i dagsläget på min bokning på Amazon men börjar bli skeptisk att det trillar in något närmsta månaden

Får lite känslan med att Elgiganten och möjligen Webbhalen fått ganska rejäla leveranser. Frågan är ju hur många som faktiskt bokade där förra året, tyckte någon nämnde att Webbis levererat fram till oktober 2019. Tusentals konsoller, rimligtvis? Frågan är hur många Elgiganten finns. Med tanke på trycket 19 november måste det ha sålts ett stort antal, och just nu verkar ändå Elgiganten ha skött lanseringen bäst. Det de fick in har de sålt, de har stoppat bokning när de inte vet om de får in något. Och ingen förbokning innan lansering heller vad det verkar.

Lite tur att jag inte fick tag på en via Amazon eller Netonnet vilket var vad jag hade föredragit. Men Elgiganten? Seriöst... jag är rejält imponerad denna gång. De fixade även lanseringen ganska väl enligt tid lite drygt två veckor efter lansering, under 4-7 september, förutom för en del av oss som verkar få våra den 8e. Med tanke på året, den brutala onlinehandeln i år och trycket på blandannat PS5 så är det ett under att de ändå lyckats.

Jag är för övrigt inte anställd av Elgiganten, handlar oftast i andra butiker och ogillade starkt hur de skötte 3080-lanseringen, 100+ i lager men hade aldrig något att leverera då vad det verkade. Men denna gång? Wow. Funderar faktiskt på att rösta dom som bästa butik i år. När det verkligen gäller, levererar de.

EDIT: Med tanke på att Elgiganten borde ha levererat större delen av de PS5or de sålt så kanske det börjar dyka upp nya leveranser att boka där snart. Så kan nog vara värt att kolla av sidan ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Hämtade ut min efter lunch idag. Håller tummarna att ni andra får era också.

Efter allt snack om att den är "gigantisk" så blev jag förvånad när jag tog emot paketet på ulämningsstället. Blev ännu mer förvånad när jag plockat ut den ur kartongen. Tycker inte den är speciellt stor.

Håller helt och hållet med. Den är inte alls så gigantisk som folk verkar antyda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Tror inte en random person i kundtjänst har en aning om Amazons incoming därav hennes svar.

Instämmer, förstår att hon inte har någon koll på när leveranserna kommer och det är väl just det faktumet som får mig att ännu inte helt tappa hoppet att få en enhet till jul

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fram tills jag fått hem och packat upp min kommer jag vara lite oroad över hur jag faktiskt ska placera den. Tanken var att "gömma" den bakom min 55" B7v OLED men frågan är om jag vill ha något varmt bakom panelen. I TV-möbeln (Ikea Lack) får den nog inte plats så i värsta fall får den stå på golvet.

Ett problem som jag såg innan jag beslutade mig för köp men som nu blir ett verkligt bekymmer när jag nu snart har den hemma.

Får lite känslan med att Elgiganten och möjligen Webbhalen fått ganska rejäla leveranser. Frågan är ju hur många som faktiskt bokade där förra året, tyckte någon nämnde att Webbis levererat fram till oktober 2019. Tusentals konsoller, rimligtvis? Frågan är hur många Elgiganten finns. Med tanke på trycket 19 november måste det ha sålts ett stort antal, och just nu verkar ändå Elgiganten ha skött lanseringen bäst. Det de fick in har de sålt, de har stoppat bokning när de inte vet om de får in något. Och ingen förbokning innan lansering heller vad det verkar.

Lite tur att jag inte fick tag på en via Amazon eller Netonnet vilket var vad jag hade föredragit. Men Elgiganten? Seriöst... jag är rejält imponerad denna gång. De fixade även lanseringen ganska väl enligt tid lite drygt två veckor efter lansering, under 4-7 september, förutom för en del av oss som verkar få våra den 8e. Med tanke på året, den brutala onlinehandeln i år och trycket på blandannat PS5 så är det ett under att de ändå lyckats.

Jag är för övrigt inte anställd av Elgiganten, handlar oftast i andra butiker och ogillade starkt hur de skötte 3080-lanseringen, 100+ i lager men hade aldrig något att leverera då vad det verkade. Men denna gång? Wow. Funderar faktiskt på att rösta dom som bästa butik i år. När det verkligen gäller, levererar de.

EDIT: Med tanke på att Elgiganten borde ha levererat större delen av de PS5or de sålt så kanske det börjar dyka upp nya leveranser att boka där snart. Så kan nog vara värt att kolla av sidan ibland.

Jag har för mig att EG skrev att de skulle gå ut på sidan ElgigantenGaming på instagram och meddela innan nästa släpp, men att de väntade på att få veta när de får nästa leverans. Så tips till de som ej fått tag på en konsol ännu kan vara att följa det kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Amazon asså. Nån som hört nått? Börjar kännas hopplöst att få nåt innan jul..

Skrivet av ng1ng3:

Jag var i kontakt med deras kundtjänst idag och hon hade tyvärr ingen vetskap om när de får in några fler ps5...”kanske är om en vecka eller en månad, jag vet inte” var hennes svar.

Börjar, dessvärre, ställa in mig på en ps5-fri jul :/

Skrivet av Yasasin88:

Var i kontakt med dom också idag, samma svar som ovan. Om vi inte får något besked tills mitten av december blir det nog nästa år haha.

Jag har inte heller hört eller sett något.
Man får nog ställa in sig på 2021 tyvärr!

Permalänk
Medlem

Har hämtat min nu, verkar som där är en fördröjning från det att Bring lämnar till det att det registreras som klart att hämta. Körde ditt på chans efter att jag handlat mat. 18:11 kom jag dit och tittade på telefonen och 18:09 hade det uppdaterats med klart för hämtning.

I all hast glömde jag dock att jag skulle köpa Miles Morales på vägen hem.
Får nöja mig med Astros Playroom så länge.

Vill även ge cred till Elgiganten för att de packade i en kartong så det inte syntes vad det var i samt att jag då slapp få originallådan fördärvad.

Permalänk

Någon som hört något från mediamarkt? Fick Mail i nov om leverans i dec sen inget sen dess :/

Permalänk
Medlem

Synd att se massa scalpers på blocket, Facebook idag.
Jag väntar Amazon, beställde 20/11.

Permalänk

Vad betyder ”Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.” att den lämnat terminalen?

Permalänk
Medlem

Någon som fått från Webhallen som beställde efter Okt 2019?

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650