PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Skulle inte förvåna mig om det händer något 😂

Haha, verkligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Whoa! Min är hämtbar nu, blir att stämpla ut och hämta ut och se till så allt som ska synkas från min PS4 Pro kommer in i molnet. Får se om jag hinner spela något bara, förberedde igår så alla kvällens sysslor skulle vara avklarade ifall leverans skulle ske.

Hoppas ni andra som väntar får svar nu ikväll med. Min anlände till Gävle imorse och nu är den i Hälsingland.

Mina paket-appen vibrerade först, sedan SMS.

Drygt två timmar senare, PS5 hämtad. Varken kattmat, tegelstenar eller annat utan en PS5! Gick bra att ansluta och sätta igång tills det var dags att kopiera över data från min PS4 Pro. Först behövde Pro uppdaterats, inte använt sedan i juli vad det verkar. Efter det var klart ville de inte hitta varandra över WLAN. Fick ordning på Pro men då började PS5 bråka. Fick dra om nätverket lite snabbt och ansluta en Ethernet Switch bakom TVn och dra kablar. Tillslut hittar de varandra och kopieringen kunde påbörjas.

Får hoppas att Sony öppnar upp M.2 installation snarast, utrymmet räcker verkligen inte långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

08.20 samma här.

har lite tidigare än dig men helt tyst som sagt.

Riktigt tråkigt man kan nog sluta hoppas nu på o få sin konsol innan jul

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

har lite tidigare än dig men helt tyst som sagt.

Riktigt tråkigt man kan nog sluta hoppas nu på o få sin konsol innan jul

Det tror jag inte. De kanske inte hunnit klart idag eller så pågår det. Jag hoppas på besked ikväll eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Nu så har enheten anlänt till Luleå. Bara 35 mil kvar till tv-bänken då

Men fortfarande inte nått Sundsvall... Känns som dom slarvat bort paketet eller glömt scanna det. Andra gången av tre då som jag beställt något med Bring och det har strulat.

Permalänk
Medlem

Hämtat ut en idag som jag beställde 22 april via Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuyiikon:

Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-06-25
Modell: Digital
Status: Levererat

Jag fick först ett meddelande på telefonen att det packas. Trodde der inte var sant först! Ringde upp deras kundtjänst som bekräftade det och några timmar senare fick jag mail om att den har gått iväg. Måste ge creed till Inet för bra information kring PS5 ordarna till oss konsumenter samt bra kundbemötade både i mail och telefonkontakt.

Spännande! Jag beställde en standard 5 dagar innan dig. Men förstod det som att digital förhandsbokning släpptes efter standard?

Permalänk
Skrivet av Zynken:

Ni som hade hemleverans med Bring.
När man trycker på spåra paket så står inte leveransadressen med. Står bara postnummert på leveransadressen.

Stod det så på era med? Dom ska komma idag mellan 17-22 men inte dykt upp än.

Det står samma för mig med och ska få leverans imorgon. Berätta gärna hur det gick för dig

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interp:

Spännande! Jag beställde en standard 5 dagar innan dig. Men förstod det som att digital förhandsbokning släpptes efter standard?

Inget jag känner till men det kan mycket väl vara så.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Elgiganten 19/11 och förväntade mig leverans i måndags. Fick notis igår morse om att leverans är bokad. I går kväll fick jag veta att min leverans är 2020-12-09 17-22. Jag ringde Bring i Hägersten för att fråga om jag kunde hämta paketet direkt. Då sa dem att de bokar om min leverans till 2020-12-08 17-22 istället.

Nu 21:56 fick jag sms från Bring om att min leverans är inbokad till 2020-12-10 17-22. Alltså jag börjar tröttna rejält på det här. Tvivlar på att jag kommer få en PS5 levererad innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Det står samma för mig med och ska få leverans imorgon. Berätta gärna hur det gick för dig

Det kom hit så det va inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interp:

Men förstod det som att digital förhandsbokning släpptes efter standard?

Före den 16e Juni 2020 fanns bara standard. Ingen kände till digital edition. Så man fick valmöjlighet att ändra version på sin förbokning efter 16.e Juni. Förbokade man efter det så kunde man nog välja vilken som helst.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Det tror jag inte. De kanske inte hunnit klart idag eller så pågår det. Jag hoppas på besked ikväll eller imorgon.

Vi får hoppas hör gärna av dig om du hör något

Gör detsamma 👍

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag spammar kring amazon. Någon som har ny kontakt? Kring 20/11 beställningarna? Hade hoppats på information början av denna vecka.. Jobbar obekväma tider och har inte möjlighet att ringa själv denna vecka :/

Tillägg med datum
Permalänk
Skrivet av Don Dolmades:

Är det någon som har någon annan status än "leverans påbörjad" hos Mediamarkt?

Hur kan du se det? Jag fick mejl att min är beräknad December men jag kan inte se ordern på deras hemsida. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Förlåt om jag spammar kring amazon. Någon som har ny kontakt? Kring 20/11 beställningarna? Hade hoppats på information början av denna vecka.. Jobbar obekväma tider och har inte möjlighet att ringa själv denna vecka :/

Undrar detsamma! Själv har jag inte hört någonting, det är knäpptyst helt enkelt. Det känns rimligt att de borde få in en leverans i december åtminstone, om de inte redan fått det. Men vad vet en lekman som jag själv?

Permalänk
Skrivet av Gurragk:

Undrar detsamma! Själv har jag inte hört någonting, det är knäpptyst helt enkelt. Det känns rimligt att de borde få in en leverans i december åtminstone, om de inte redan fått det. Men vad vet en lekman som jag själv?

Har pratat med dem men de vet inget. En person (engelska delen) nämnde att det kommer in konsoler inom kort det är snart jul. Via svenska chatten har de inte en blekaste. Någon annan som har mer info?

Permalänk
Medlem

Jag har också en beställning på amazon från den 20:e så hoppas på svar i närtid, men de har ju kommunicerat ut att vi kommer få information på mailen när de har någon uppdatering.

Vad hjälper det då att kontakta dem och ställa frågan? Varför skulle de berätta mer om Sonys sändelser (som de inte verkar veta något om för tillfället) genom deras kundtjänst istället för ett utskick till de som redan lagt en beställning.

Håller tummarna att vi hör någonting framöver från Amazon men tycker folk kanske är lite väl hetsiga.

Permalänk
Medlem

Alltså shiiit vilken influx med maskiner det är på blocket och tradera de senaste dagarna.
Man börjar ju undra om skatteverket verkligen bedömer detta som försäljning av privat egendom där skatt först börja räknas efter 50k? Tänker de är ju ren vinstförsäljning som bör beskattas från första kronan?

Permalänk
Medlem

Min leverans från Bring är fortfarande spårlöst försvunnen. Ingen ny uppdatering dessvärre.

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Alltså shiiit vilken influx med maskiner det är på blocket och tradera de senaste dagarna.
Man börjar ju undra om skatteverket verkligen bedömer detta som försäljning av privat egendom där skatt först börja räknas efter 50k? Tänker de är ju ren vinstförsäljning som bör beskattas från första kronan?

Jag tror tyvärr att det räknas som privat egendom men jag håller helt klart med att det bör beskattas direkt! Scalpers har haft en väldigt bra säsong nu kan man minst sagt säga men jag tycker att det nästan borde bli kriminellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govno_swe:

Har pratat med dem men de vet inget. En person (engelska delen) nämnde att det kommer in konsoler inom kort det är snart jul. Via svenska chatten har de inte en blekaste. Någon annan som har mer info?

Skrivet av Oscsko:

Jag har också en beställning på amazon från den 20:e så hoppas på svar i närtid, men de har ju kommunicerat ut att vi kommer få information på mailen när de har någon uppdatering.

Vad hjälper det då att kontakta dem och ställa frågan? Varför skulle de berätta mer om Sonys sändelser (som de inte verkar veta något om för tillfället) genom deras kundtjänst istället för ett utskick till de som redan lagt en beställning.

Håller tummarna att vi hör någonting framöver från Amazon men tycker folk kanske är lite väl hetsiga.

Amazons kundtjänst verkar inte ha tillgång till några system för att se kommande ordrar eller köplatser osv, så jag gav upp med att försöka kontakta dem för att få något svar, det kändes bara frustrerande och meningslöst.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

På Elgigantens produktsida för SE, om man tittar under "Andra kunderhar även tittat på" så listas DE just nu med weblager 25+

Permalänk
Medlem

Då väntar vi tredje dagen på att det ska ta sig från Brings terminal till mitt utlämningsställe. Lite störande att det ligger 1.5 mil härifrån och att det bara är sista sträckan som saknas men att det tar 3 gånger så lång tid (än så länge) som det gjorde att få det till Jönköping och sen Linköping. Och inte kan man åka till deras terminal och hämta det heller. Suck...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

På Elgigantens produktsida för SE, om man tittar under "Andra kunderhar även tittat på" så listas DE just nu med weblager 25+

Om du istället kollar på DE så står det 100+ för SE

Permalänk
Medlem

Nu har mitt PS5 kommit, ska hämta ut det på lunchen.

Beställde 19/11 kl 12.07, DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanH91:

Om du istället kollar på DE så står det 100+ för SE

okej, DE listar inte SE för mig

Permalänk
Medlem

Ringde till Brings kundservice och tvingade dem att ge mig telefonnumret till vår Terminal i min stad fast Brings kundtjänst först vägrat.
Ringde in, förklarade läget för de på terminalen och informerade dem om att min leverans spårlöst försvunnit.
Efter lite diskuterande så bad dem mig om mitt Kolli-ID och gick ut på lagret och började leta, varpå de hittade min leverans och pekade på "elektroniskt fel" som svar för varför den inte hade blivit inläst.

Så för er som inte fått era leveranser, ring in till era terminaler och fråga.
Struna i Brings kundservice, för de hjälper er inte!

Väldigt glad och kan nu hämta ut mitt Ps5 direkt på terminalen efter lunch!

Permalänk
Skrivet av Zabatsu:

Ringde till Brings kundservice och tvingade dem att ge mig telefonnumret till vår Terminal i min stad fast Brings kundtjänst först vägrat.
Ringde in, förklarade läget för de på terminalen och informerade dem om att min leverans spårlöst försvunnit.
Efter lite diskuterande så bad dem mig om mitt Kolli-ID och gick ut på lagret och började leta, varpå de hittade min leverans och pekade på "elektroniskt fel" som svar för varför den inte hade blivit inläst.

Så för er som inte fått era leveranser, ring in till era terminaler och fråga.
Struna i Brings kundservice, för de hjälper er inte!

Väldigt glad och kan nu hämta ut mitt Ps5 direkt på terminalen efter lunch!

Exakt samma hände för mig! De hittade paketet här i Luleå - hade troligen missat att skanna det när det kom hit. Nu lär jag kunna hämta ut det senare idag och behöver inte kontakta EG och vänta på en ny!

Permalänk
Skrivet av Zabatsu:

Ringde till Brings kundservice och tvingade dem att ge mig telefonnumret till vår Terminal i min stad fast Brings kundtjänst först vägrat.
Ringde in, förklarade läget för de på terminalen och informerade dem om att min leverans spårlöst försvunnit.
Efter lite diskuterande så bad dem mig om mitt Kolli-ID och gick ut på lagret och började leta, varpå de hittade min leverans och pekade på "elektroniskt fel" som svar för varför den inte hade blivit inläst.

Så för er som inte fått era leveranser, ring in till era terminaler och fråga.
Struna i Brings kundservice, för de hjälper er inte!

Väldigt glad och kan nu hämta ut mitt Ps5 direkt på terminalen efter lunch!

Same, dom hade missat att skanna den när den kom till terminalen, nu måste jag vänta tills fredag för leverans. Blir ärligt talat förvånad om den ens dyker upp då!