3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpleonardo:

@webhallen Hur ser det inleverans av vita strix 3080? Bra mycket färre bokningar på dessa enligt site.

Här har ni den leveransinfo som finns just nu gällande STRIX OC White.

Skrivet av jorgen69:

Vad vet du om när ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC White - 10GB GD landar hos Svenska butiker?

Skrivet av Asus.David:

White Edition - Tidigast slutet av året, troligare med Januari

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valonen:

Vem fan läser alla 10k inlägg?

Det sa jag inte heller. Jag sa att han inte verkar ha läst ett enda, eftersom han ställer samma fråga som ställs i varje sida hela tråden igenom.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det sa jag inte heller. Jag sa att han inte verkar ha läst ett enda, eftersom han ställer samma fråga som ställs i varje sida hela tråden igenom.

Det förutsätter ju dock att man har läst alla eller förutsätter du att han skall ha en slumpmässig tur? Det du skriver innebär ju faktiskt att han hade fått aktuell information i vart "enda" inlägg.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av runicgol:

Gigabyte Eagle RTX 3080 på Amazon.se 8300kr. https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-3080-EAGLE-grafikkort/...

Obekräftad leveranstid, men Amazon drar inte pengarna tills produkten har skickats och de brukar endast lägga upp varor som de planerar att få in snart.

La en beställning, detta ska bli intressant

Permalänk
Medlem

https://webshop.multitech.se/palit-geforce-rtx-3080-gamingpro...

Detta ser också ut att vara samma. Gemensam lagerhållning kanske? Nån som vågat beställa från nån av dessa skumma butiker?

Permalänk
Medlem

Ser ut som mitt 3080 kommer idag, hinner nog precis montera det i burken innan ett visst spel släpps. Måste tacka alla som hjälper till att tipsa om tillgängliga kort här i tråden, tack vare ett sådant som jag i helgen trots dåliga odds kunde "ninjaklicka" mig till ett kort.
Kommer fortsätta hålla lite koll på kort framöver och tipsa i tråden om jag ser något intressant (dvs 3080 i lager).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

https://webshop.multitech.se/palit-geforce-rtx-3080-gamingpro...

Detta ser också ut att vara samma. Gemensam lagerhållning kanske? Nån som vågat beställa från nån av dessa skumma butiker?

Många av de mindre butikerna visar saldot från distributör, och inte eget lager.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Det är absolut kul att se att det levereras en hel del kort. Men det börjar kännas som ett rejält fulspel att ha en introkampanj som säljer ”över förväntan”. Därefter släpper man nya varianter på korten med ett påslag på priset och fullständigt struntar i att leverera korten man saluförde vid introduktionen.

Nu tänker jag närmast på Zotac och deras Trinity-serie, OC-versionen har ju t.o.m. haft lagersaldo hos Komplett vid ett par tillfällen och man ser en hel del AMP Holo levereras. Den vanliga non-OC versionen däremot verkar helt utgått från tillverkning. Nyss uppdaterade @Komplett från 2 januari till 2 februari = inga info om leveranser från Zotac. Detta på en leverans gjord 17 september 15:15.

Vilken skandal, på riktigt. Jag gjorde en beställning ungefär då med. Jag har varit inne ofta och kollat eventuella uppdateringar och nu har de alltså flyttat fram datumet igen. Både fel av Komplett och Zotac i denna historian, riktigt dåligt skött!

Permalänk
Medlem

Finns ett "Gigabyte Geforce RTX 3090 AORUS MASTER 24G" i fyndhörnan på Netonnet för 16.990:- först till kvar

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Finns ett "Gigabyte Geforce RTX 3090 AORUS MASTER 24G" i fyndhörnan på Netonnet för 16.990:- först till kvar

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

tack för tipset...hade tänkt vänta tills ett 3080 ti kommer men hade nog inte kunnat köpa det vid releasen ändå eftersom man måste vara så snabb...så köpte detta istället...väldigt dyrt men nu får jag en julklapp i år iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggenras:

tack för tipset...hade tänkt vänta tills ett 3080 ti kommer men hade nog inte kunnat köpa det vid releasen ändå eftersom man måste vara så snabb...så köpte detta istället...väldigt dyrt men nu får jag en julklapp i år iaf

Härligt! Jag var bra sugen, men jag spelar typ bara Valorant så det känns som att mitt 2080 ti fan får duga ett tag till haha

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggenras:

tack för tipset...hade tänkt vänta tills ett 3080 ti kommer men hade nog inte kunnat köpa det vid releasen ändå eftersom man måste vara så snabb...så köpte detta istället...väldigt dyrt men nu får jag en julklapp i år iaf

Akta dig för det kortet, de verkar inte ha tagit bort det efter jag var där och skulle köpa det. Det är någon som lämnat tillbaka ett 3080 i en 3090 kartong, påpekade det i butiken. Detta gäller kortet i kungens kurva.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ebbesson:

Tack för svaret. Jag ser att det står senast 18 december för 3090 TUF, men inget för 3090 Strix som jag hänvisade till.

Och datumet för leverans till centrallagret som visas i ordern är alltså fel?

Ah sorry, var helt insnöad på det som faktiskt var på väg. Strix 3090 har drabbats av förseningar så har tyvärr ingen pejl i närtid på när de kommer komma har korrigerat inkommande volymer där nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ah sorry, var helt insnöad på det som faktiskt var på väg. Strix 3090 har drabbats av förseningar så har tyvärr ingen pejl i närtid på när de kommer komma har korrigerat inkommande volymer där nu.

Mycket förseningar hos Asus verkar det som :/

Permalänk
Medlem

Har säkert postats tidigare, men om någon är sugen på ett lite högljuddare kort så har inet några gigabyte 3090 turbo i lager(notera, ni får bara köpa 2st var):

https://www.inet.se/produkt/5411780/gigabyte-geforce-rtx-3090...

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Zeddius:

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Komplett har nu fått in 3080 Suprim X så för er som letar denna modell ha koll på komplett de kommande dagarna så kanske ni lyckas plocka upp ett med lite tur

Chattade precis med komplett. De påstår att det där är en bugg och kunde lova dyrt och heligt att de inte hade några av korten på lager.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Chattade precis med komplett. De påstår att det där är en bugg och kunde lova dyrt och heligt att de inte hade några av korten på lager.

Ajdå.
Rätt tråkig bugg om det dem säger stämmer

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Chattade precis med komplett. De påstår att det där är en bugg och kunde lova dyrt och heligt att de inte hade några av korten på lager.

Det er feil de er på lager. Forsett med F5.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-...

några kort påväg in och bara 4st i kö ifall det stämmer 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ah sorry, var helt insnöad på det som faktiskt var på väg. Strix 3090 har drabbats av förseningar så har tyvärr ingen pejl i närtid på när de kommer komma har korrigerat inkommande volymer där nu.

Herr Tomte @webhallen
Meddelar ni när de kommer en pall asus kort i veckan? Om de kommer.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Frempek:

Det er feil de er på lager. Forsett med F5.

Jag hoppas så klart du har rätt, men vad har du för belägg för det? Man får ju hoppas att det kundtjänst säger faktiskt stämmer?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackwizard:

Herr Tomte @webhallen
Meddelar ni när de kommer en pall asus kort i veckan? Om de kommer.

Nej de tänkte nog hålla korten hemliga då de sålt så mycket redan.

Vad tror du själv? Ska vi skippa tagga dem i 99 % onödiga inlägg?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Jag hoppas så klart du har rätt, men vad har du för belägg för det? Man får ju hoppas att det kundtjänst säger faktiskt stämmer?

Ett par 3080 Aorus Xtreme och Master släpptes under söndagen för bokning och då stod det samma sak på Kompletts hemsida.
Dvs att dem var i lager.

Har varit så vid upprepade tillfällen gällande andra modeller också.
Jag hoppas att dem släpper lös ett par kort i alla fall så någon lycklig person får tag i ett

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Ett par 3080 Aorus Xtreme och Master släpptes under söndagen för bokning och då stod det samma sak på Kompletts hemsida.
Dvs att dem var i lager.

Har varit så vid upprepade tillfällen gällande andra modeller också.
Jag hoppas att dem släpper lös ett par kort i alla fall så någon lycklig person får tag i ett

Ja absolut, men nu sa de ju specifikt att det var en bugg och att de inte hade några på lager. Men ja, jag hoppas verkligen också på ett kort och jag kommer nog fortsatt kolla F5 regelbundet

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Meddelar ni när de kommer en pall asus kort i veckan? Om de kommer.

Kolla en sida eller två bakåt, där skriver Patrik att det kan förväntas komma in kort och isåfall prelimenärt 18:e Dec, dvs nästa vecka.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

MSI RTX 3080 SUPRIM X har fått nytt lagerdatum på Inet. Från 2021-02-01 till 2020-12-28.

Det står fortfarande att min beställning finns i lager imorgon.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Akta dig för det kortet, de verkar inte ha tagit bort det efter jag var där och skulle köpa det. Det är någon som lämnat tillbaka ett 3080 i en 3090 kartong, påpekade det i butiken. Detta gäller kortet i kungens kurva.

tack för varningen. ja det ska jag kolla upp när det kommer.

Permalänk
Medlem

Palit GeForce RTX3090 GameRock

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Webblager (<5)

Dom har även:

PalitGeforce RTX 3090 GamingPro i lager

men GameRock har 3x8pin

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"