Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghostfenix:

Behöver man installera Day 1-patchen inatt vid släppet eller är den redan inkluderad när man pre-loadar? Lär ju inte bli något game inatt om det är ~50 GB som ska tankas.

För övrigt är jag lite besviken på optimeringen. Trodde jag kunde köra på high/1080p med mitt GTX 1070. Förhoppningsvis rullar det på bra i medium/high.

Uppdatera gärna hur det flyter när du testat lite, jag sitter på ett 1080 men är just nu skeptisk till köp om det inte rullar ok.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Javisst, 71 kr till utvecklarna istället, så dom kan utveckla fler spel.

Om de nu får alla pengar från GOG till sitt bolag kan de väl ha konkurrensmässiga priser där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Review copies av spelet har ett DRM-skydd som påverkar prestandan. Så skulle ta den där med en nypa salt tills man kunnat testa själv. Man kan ju i alla fall hoppas att man kan få mer än 40 FPS... D;

Blir intressant att se hur stor skillnad det är.

Sen får man väl hitta det som inte gör så mycket för bildkvaliten men ökar prestandan. Det lär komma en hel del prestandatester efter releasen med tips på bästa inställningar.

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Uppdatera gärna hur det flyter när du testat lite, jag sitter på ett 1080 men är just nu skeptisk till köp om det inte rullar ok.

Absolut! Jag känner mig lite lurad då jag skulle klara high/1080p enligt systemkraven. Blir en refund om det blir en hackfest men jag håller tummarna. Jag tänker mig en mix mellan high/medium. Det brukar ju alltid finns inställningar att dra ner som kräver mycket men inte tillför något om de sänks. Jag har bland annat lyckas med att få Red Dead Redemption 2 att flyta fint i 60 fps med fin fin grafik. Även det tungdrivna AC: Valhalla flyter även på det i 60 fps utan någon större skillnad mot Ultra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

AMD har släppt drivrutiner med stöd för Cyberpunk idag. Hoppas de förbättrar prestandan. Nån som har sett nån info om det finns ngt inbyggt benchmark i spelet?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

De på Nya Zeeland har låst upp spelet nu, ett par streamers som började köra nyss.

Permalänk
Medlem

jag försökte med ställa om datum i windows och koppla från internet, men det gick inte.

Permalänk
Avstängd

Jackfrags har en stream igång nu med live gameplay. Oklart hur han lyckades med det dock Reviewers kanske får visa spelet nu?

https://www.youtube.com/watch?v=sdmJkk0V0l0&ab_channel=jackfr...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hoppas Nvidia-drivisarna kommer under dagen då, om AMDs finns ute redan.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lagerlöf:

Jackfrags har en stream igång nu med live gameplay. Oklart hur han lyckades med det dock Reviewers kanske får visa spelet nu?

https://www.youtube.com/watch?v=sdmJkk0V0l0&ab_channel=jackfr...

Många streams igång. Vissa utvalda får tjuvstarta

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghostfenix:

Absolut! Jag känner mig lite lurad då jag skulle klara high/1080p enligt systemkraven. Blir en refund om det blir en hackfest men jag håller tummarna. Jag tänker mig en mix mellan high/medium. Det brukar ju alltid finns inställningar att dra ner som kräver mycket men inte tillför något om de sänks. Jag har bland annat lyckas med att få Red Dead Redemption 2 att flyta fint i 60 fps med fin fin grafik. Även det tungdrivna AC: Valhalla flyter även på det i 60 fps utan någon större skillnad mot Ultra.

Även jag kör både RDR2 och Valhalla på höga inställningar utan hack så vi har liknande förutsättningar även om mitt kort är lite starkare än ditt på pappret.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Satte min vpn på auckland new zealand, det gick inte starta nu heller. Och jag får bara 5 Mbit/sek över vpn och orkar inte testa att tanka hem spelet igen. Tanken är att lura gog om ens position och på så sätt kunna spela.

Denna samuraj vill inte sova!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av glemmy:

Beställde du också på komplett? Vad har du för leveransdatum? Min förväntas nu i lager 6e Jan. Inte så skoj
Kommer avbeställa och köpa en digital kopia istället om det verkligen dröjer så länge.

Komplett även här, haft grön ruta sedan i söndags, eller om det var i måndags. Började behandlas igår kväll, eller inatt och på morgonen var det skickat. Kollar jag direkt på produktsidan står det 6e januari men i ordern har det stått "I lager (reserverad) eller vad det står sedan i helgen.

Ganska trist om du inte får spelet levererat, bra pris men inte lika bra som de som fick för runt 270kr på Amazon.se förstås. Hade Komplett missat lanseringsdagen hade jag nog köpt digitalt, vill inte skjuta upp spelandet mer än det redan blir. Hade nog faktiskt övervägt att ta ledigt hela torsdagen om det inte vore för att jag kan hämta ut mitt spel tidigast på kvällen.

Hoppas du får ditt spel, Komplett har iallafall tidigare i lugnare tider fått iväg köp som gjorts sent på eftermiddagen/tidig kväll dagen efter så inte kört ännu. Men kan vara värt att se över alternativen. :/

Skrivet av TotalF:

Chefen på FZ.se ringde - de kansellerar ditt medlemskap där men du får vara kvar på nåder här på SweC.

Hehe, inte varit medlem på FZ på över tio år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Många streams igång. Vissa utvalda får tjuvstarta

Youtubers/streamers är billig PR, så andra regler för dom. :/

Permalänk
Medlem

Jag kommer hålla mig borta från streamers som streamar CP2077. Är ju som att se en trailer till en film man sett fram emot hela året.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Många streams igång. Vissa utvalda får tjuvstarta

Fusk!

Fan vad det tar emot att inte kolla på stream xD

Om någon annan spenderar lite tid på att titta på någon stream, återkoppla gärna lite om hur prestandan verkar vara. Räknar väl med att de flesta kör 30xx-kort iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Jag kommer hålla mig borta från streamers som streamar CP2077. Är ju som att se en trailer till en film man sett fram emot hela året.

Jag rensade bort PCGamer från min RSS-läsare igår då de ofta spoilar nya titlar. Så blir i det närmaste spelmedia blackout tills nästa vecka troligen. Övriga få jag följer brukar inte spoila, men på gränsen att inte Eurogamer tillfälligt ryker med.

Har undvikit trailers och liknande sedan typ två år tillbaks. Vill sätta mig ner, vid min dator, med en färsk, ickespoilad upplevelse. CDPR har mitt fulla förtroende att spelet är så bra som det ska vara. Buggar berör mig inte så mycket, jag förväntar mig att de kommer lösa det mesta. Inte direkt Ultima IX Ascension vi talar om här förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag rensade bort PCGamer från min RSS-läsare igår då de ofta spoilar nya titlar. Så blir i det närmaste spelmedia blackout tills nästa vecka troligen. Övriga få jag följer brukar inte spoila, men på gränsen att inte Eurogamer tillfälligt ryker med.

Har undvikit trailers och liknande sedan typ två år tillbaks. Vill sätta mig ner, vid min dator, med en färsk, ickespoilad upplevelse. CDPR har mitt fulla förtroende att spelet är så bra som det ska vara. Buggar berör mig inte så mycket, jag förväntar mig att de kommer lösa det mesta. Inte direkt Ultima IX Ascension vi talar om här förmodligen.

Helt rätt.
Jag minns hur jag skällde ut en snorunge på biografen när denne kom ut och skrek högt hur avengers endgame slutade.
Hade så mycket adrenalin att händerna skakade första 15 minuterna av filmen. Värsta spoilerupplevelsen för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som pratat med varuhusen om det kommer finnas i butik?

Pratade med netonnet på chatt igår och dom sa att det inte kommer säljas i butik...?

Permalänk
Medlem

Sådär. Köpt och förladdat på GoG nu. 59 GB. Hmmm... PS4 versionen verkar ligg över 100gig så PC filen växer väl förmodligen under dagen.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Många som streamer nu , Shroud har över 100K som kollar, men vill ej spojla något så håller mig tills imorn

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Aja82:

Sådär. Köpt och förladdat på GoG nu. 59 GB. Hmmm... PS4 versionen verkar ligg över 100gig så PC filen växer väl förmodligen under dagen.

Det ryktas om en day1-patch på 50gig 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Många som streamer nu , Shroud har över 100K som kollar, men vill ej spojla något så håller mig tills imorn

Yep samma här. Tänker inte kolla på nån stream här inte! Knappt läst någon review heller. Går in typ blind i detta.
Skall försöka komma på vilken life path jag skall börja köra med i morgon. Det blir mitt mål idag.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Är det vid mitnatt svensk tid som spelet släpps på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockNoir:

Är det vid mitnatt svensk tid som spelet släpps på steam?

Kl 01:00 är det som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk

Någon som har fått sin collectors edition skickad från Webhallen ännu? Börjar tro att det blivit något knas med min order o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

jag försökte med ställa om datum i windows och koppla från internet, men det gick inte.

Klocka + VPN löser det nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, inte varit medlem på FZ på över tio år.

Baaaaaah

Börjar ångra att jag köpte det via Eneba. Det är visserligen en GOG-nyckel jag köpt men de släpper nycklarna först imorgon så får inte till att preloada. Hade jag vart medveten om att det var så det funkade hade jag köpt på GOG direkt och sluppit det strulet...

Nötte väldigt mycket cyberpunk och shadowrun som irl-rollspel och just CP kittlade nerven lite extra. Helt sjukt att man ska få lira det i en fullt realiserad värld nu

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man får sin stadia-kontroll och chromecast om man förhandsbokat via google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Youtubers/streamers är billig PR, så andra regler för dom. :/

Kollat på några och 2 st har nämnt att de fick speciella nycklar för att kunna börja tidigare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|