PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt från Netonnet? De gick ut på Twitter igår och skrev följande:

"@NetOnNet_SE
när kommer ni skicka ut digital edition konsolerna till de som lyckades boka en på releasedagen?
--
Hej! De som har förhandsbokat Digital Edition kommer att få sin beställning inom kort.
Vad jag kan se skickades de flesta från oss under gårdagen. Kontakta gärna mig på kontakt@netonnet.com så kan jag kolla exakt status för dig. Hoppas vi hörs! / Emelie".

Själv beställde jag en DE kl 8.10 den 19/11 men har fortfarande inte hört något. Drog iväg ett mail till dem för att stämma av status som jag inväntar svar på.

Permalänk

Blir lite småförbannad när jag ser alla scalpers på Tradera som säljer min PS5:a

Permalänk
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Blir lite småförbannad när jag ser alla scalpers på Tradera som säljer min PS5:a

Förstår det, det har jag också varit. Hoppas att Sony snart får ut en ordentlig batch så att efterfrågan på begagnatmarknaden störtdyker och att de får sitta med osålda konsoler.

Samtidigt är det rätt sjukt, på ett positivt sätt, hur många (inkl mig själv) som inte säljer den utan väljer att behålla den fast man skulle få ungefär dubbla inköpspriset och sedan kunna köpa en ny om någon månad. Människan är inte alltid rationell, speciellt inte om det handlar om en ny spelmaskin från Sony haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Är det inte massor av andra som förbokat via CDON som inte fått sina konsoler ännu?

Jag har en bokning av PS5 - release 2021 på CDON (disc) från 30:e oktober, går jag in på produkten via mailet står det ”this product will release in february”, samt ”beräknad leveranstid 5-15 arbetsdagar”. Antar att det är leveransfönstret från att de har konsolen på lager.

Permalänk

Bokade från MM den 18/9. Ska få leverans i December.
Fick svar nu av MM då en del säger att det kommer Q1.
Fick detta svar.

"Tyvärr har vi inget leveransdatum i dagsläget, men den kommer att levereras i december.
Du kommer att få information så fort din order finns tillgänglig för leverans"

Så där säger dom att den ska komma i December. Och det känns inte som dom säger kanske...utan den kommer.
Så hoppas det stämmer.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Bokade från MM den 18/9. Ska få leverans i December.
Fick svar nu av MM då en del säger att det kommer Q1.
Fick detta svar.

"Tyvärr har vi inget leveransdatum i dagsläget, men den kommer att levereras i december.
Du kommer att få information så fort din order finns tillgänglig för leverans"

Så där säger dom att den ska komma i December. Och det känns inte som dom säger kanske...utan den kommer.
Så hoppas det stämmer.

Sitter i samma situation men inte fått den responsen, men samtidigt - varför skulle endast EG få men inte MM? det rör sig säkerligen endast om logistiska frågor som ska lösas av antingen Sony eller MM. Dock hade det varit skönt att få lite feedback istället för att olidligt vänta på mailet "Din order finns att hämta i varuhus".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReMemberMe:

Förstår det, det har jag också varit. Hoppas att Sony snart får ut en ordentlig batch så att efterfrågan på begagnatmarknaden störtdyker och att de får sitta med osålda konsoler.

Samtidigt är det rätt sjukt, på ett positivt sätt, hur många (inkl mig själv) som inte säljer den utan väljer att behålla den fast man skulle få ungefär dubbla inköpspriset och sedan kunna köpa en ny om någon månad. Människan är inte alltid rationell, speciellt inte om det handlar om en ny spelmaskin från Sony haha.

Jag har faktiskt tänkt på det hela i andra banor, byta mot ett 3080 TUF OC eller ett 3080 FE. Men känns ändå inte aktuellt för mig. Mitt ex fungerar bra och jag inväntar 3080Ti eller Super.

Permalänk

December leverans på MM

Någon som har ny info om MediaMarkts december leverans?

Jag beställde en DE den 18/9 och har sedan den 5/11 inte hört ett ljud från dom.

Riktigt dåligt skött från deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl ulvenhag:

Någon som har ny info om MediaMarkts december leverans?

Jag beställde en DE den 18/9 och har sedan den 5/11 inte hört ett ljud från dom.

Riktigt dåligt skött från deras sida.

Jag med flera sitter i exakt samma båt som du. Man får nästan ställa in sig på att media markt inte kan leverera något i år tyvärr. Har den känslan efter den långa tystnaden. Riktigt piss men what can you do. Jag vet iaf att det är sista gången jag har med media markt att göra. Det är bara så dåligt. Så dåligt.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det handlar om tur och få något med den första batchen annars får man vänta tills nästa som kommer i februari.

Tycker ingen ska köpa av scalpers på tradera eller blocket, då får de sitta på sina PS5 i feb. Kanske några 100kr extra är ok dock.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av jagekaos:

Jag med flera sitter i exakt samma båt som du. Man får nästan ställa in sig på att media markt inte kan leverera något i år tyvärr. Har den känslan efter den långa tystnaden. Riktigt piss men what can you do. Jag vet iaf att det är sista gången jag har med media markt att göra. Det är bara så dåligt. Så dåligt.

Ja deras jävla skämt till företag är det sämsta jag har sett.

Tycker bara det är så konstigt att alla andra återförsäljare har fått in sina december leveranser men MM har inte fått in ett skit.

Det också lite störande att det finns folk som bokade 2 månader efter oss vid release som redan har fått sin konsol medans vi inte ens har info om när den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl ulvenhag:

Ja deras jävla skämt till företag är det sämsta jag har sett.

Tycker bara det är så konstigt att alla andra återförsäljare har fått inte sina december leveranser men MM har inte fått in ett skit.

Det också lite störande att det finns folk som bokade 2 månader efter oss vid release som redan har fått sin konsol medans vi inte ens har info om när den kommer.

Det stör mig något enormt. Men livet är ju orättvist, det har man ju redan insett men tycker det har hanterats riktigt dåligt av media markt.

Nej, man får sitta och spela på sin helikopter till PS4 pro i någon månad till. Så piss då jag ska hämta ut cyberpunk nu snart och jag trodde verkligen jag skulle få spela det på en PS5.. Suck.............

Permalänk
Medlem

Jag var mindre nöjd på MM efter svaret av Tilde på kundtjänst som skrev att det inte kom in några i december så fick svar ifrån en Daniel istället.

Den informationen ni har fått stämmer fortfarande och vi ser på er order att den beräknas levereras i December.
 
Vi har tyvärr inget specfikt datum ifrån Sony och vår leverantör, men så snart de kommer in och er order packas kommer ni bli meddelad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Jag var mindre nöjd på MM efter svaret av Tilde på kundtjänst som skrev att det inte kom in några i december så fick svar ifrån en Daniel istället.

Den informationen ni har fått stämmer fortfarande och vi ser på er order att den beräknas levereras i December.
 
Vi har tyvärr inget specfikt datum ifrån Sony och vår leverantör, men så snart de kommer in och er order packas kommer ni bli meddelad.

Här väljer du ju att "fråga runt" på kundsupporten för att få det svaret som är mest gynnande för dig, vilket är logiskt. Du bör dock vara lite realistisk och inse att kundsupporten inte alltid har full koll på alla delar inom verksamheten. Det kanske är så att "Tilde" besitter nyare information än "Daniel"? Vill mest bara höja ett varningens finger för att förlita dig på december för att det "gynnar dig bäst". Läs igenom de senaste 30 sidorna om information som har tillhandahållits av EG:s kundtjänst så förstår du säkerligen fenomenet jag vill påvisa här - svar skiljer sig, och det svaret som man "vill höra" behöver absolut inte vara rätt i denna hysteri om PS5.

Med det sagt hoppas jag ju givetvis att Daniel är den som har rätt och att du snarast kan avnjuta din nya konsoll

Peace

Permalänk
Medlem

Order: 1/1
Hur: Online
Var: NetOnNet
När: 2020-11-19
Modell: Digital
Status: Finns att hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Här väljer du ju att "fråga runt" på kundsupporten för att få det svaret som är mest gynnande för dig, vilket är logiskt. Du bör dock vara lite realistisk och inse att kundsupporten inte alltid har full koll på alla delar inom verksamheten. Det kanske är så att "Tilde" besitter nyare information än "Daniel"? Vill mest bara höja ett varningens finger för att förlita dig på december för att det "gynnar dig bäst". Läs igenom de senaste 30 sidorna om information som har tillhandahållits av EG:s kundtjänst så förstår du säkerligen fenomenet jag vill påvisa här - svar skiljer sig, och det svaret som man "vill höra" behöver absolut inte vara rätt i denna hysteri om PS5.

Med det sagt hoppas jag ju givetvis att Daniel är den som har rätt och att du snarast kan avnjuta din nya konsoll

Peace

Kan meddela att Anton idag hade samma information som Daniel.
Han meddelade också att de som arbetar med paketering står på tå, och de avser få ut paketen samma dag som de anländer från distributör/Sony.

Detta kan såklart bara vara ordbajseri för att jag ska bli nöjd och glad.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Kan meddela att Anton idag hade samma information som Daniel.
Han meddelade också att de som arbetar med paketering står på tå, och de avser få ut paketen samma dag som de anländer från distributör/Sony.

Detta kan såklart bara vara ordbajseri för att jag ska bli nöjd och glad.

Det låter ju lovande för er del dock att det positivare av de båda beskeden nu bekräftats av ännu en i supporten (Anton). Jag hoppas för er skull att ni får era maskiner snart!

Permalänk

La en beställning på cdon nyss som gick igenom. https://cdon.se/spel/playstation-5-digital-edition-53815423

EDIT: Slut nu.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B550-F GAMING | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair iCUE H100i RGB Pro XT | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB | Corsair RM 750W | LG 34'' UltraGear 34GK950F QHD Curved Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Kan meddela att Anton idag hade samma information som Daniel.
Han meddelade också att de som arbetar med paketering står på tå, och de avser få ut paketen samma dag som de anländer från distributör/Sony.

Detta kan såklart bara vara ordbajseri för att jag ska bli nöjd och glad.

Det börjar låta lite för lovande ifrån MM. Hoppas bara att får hem en innan jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl ulvenhag:

Tycker bara det är så konstigt att alla andra återförsäljare har fått in sina december leveranser men MM har inte fått in ett skit.

Så vitt jag vet har inte Inet eller Webhallen heller fått någon decemberleverans
(Förutom möjligtvis några Digital edition)

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_gbg:

La en beställning på cdon nyss som gick igenom. https://cdon.se/spel/playstation-5-digital-edition-53815423

EDIT: Slut nu.

Hur märkte du det? De måste gått åt jävligt fort !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_gbg:

La en beställning på cdon nyss som gick igenom. https://cdon.se/spel/playstation-5-digital-edition-53815423

EDIT: Slut nu.

Jag lyckades också lägga en beställning. Får se vilken som skickas först av den och beställningen jag har från amazon den 20/11. Det stod ”Beräknad leveranstid från 1 arbetsdag” på cdon, så hoppas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Det stämmer det gick dock att beställa tidigare ikväll och verkar vara fler än jag som fick igenom en beställning.
Hoppas på en leverans innan Jul då.

Jag drog ett ärende till kundtjänst precis och bad dem förtydliga om det är februari eller 5-15 arbetsdagar som gäller då det just nu står båda på produktsidan.

Fått något svar av kundtjänst?

Permalänk

Nu fick jag meddelande av Media Markt att leverans ska bli denna månad men dem kunde inte något exakt datum

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Hur märkte du det? De måste gått åt jävligt fort !

Använder ett chrome tillägg som heter distill web monitor som scannar av hemsidor som man har valt och när det blir förändringar så får man upp en notifikation. Jag fick upp notifikation 13.41 och gjorde beställningen 13.44.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B550-F GAMING | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair iCUE H100i RGB Pro XT | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB | Corsair RM 750W | LG 34'' UltraGear 34GK950F QHD Curved Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Nu fick jag meddelande av Media Markt att leverans ska bli denna månad men dem kunde inte något exakt datum

Hur fick du detta meddelande? Har inte fått något eller hört något alls.

Permalänk
Skrivet av Ricstark:

Så vitt jag vet har inte Inet eller Webhallen heller fått någon decemberleverans
(Förutom möjligtvis några Digital edition)

Japp kan intyga Digital Edition i alla fall stod som okänt leveransdatum men finns nu att hämta.
Fick svar dom sköter kön manuellt verkar det som så allt blir rätt så rätt kö person får den osv.

Mvh
Niclas

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av jagekaos:

Hur fick du detta meddelande? Har inte fått något eller hört något alls.

Jag skrev till deras kundtjänst, dem skulle skicka nytt mail till mig när dem har ett datum

Permalänk
Medlem

SE/DE Gick nu att beställa på Power.se inkommande 15/12.
Lyckades nypa en SE

Permalänk
Skrivet av Monn33:

SE/DE Gick nu att beställa på Power.se inkommande 15/12.
Lyckades nypa en SE

Hann beställa en DE, hoppas det kommer haha.