PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Fick svar av mediamarkt nyss. Jag beställde DE den 17 september på kvällen.

Tack för ditt mail!

Vi räknar med att få vår nästa leverans till första kvartalet.

Så ser inte ljust ut för MM...

Har du också fått Mail tidigare om prel. Leverans i December?

Väntat i 2 dygn på svar från deras kundtjänst.

Permalänk

Fick min precis! Bring hemleverans. Nu kan man sitta helt lugn inför julen. Ska fa- speedrunna alla hemuppgifter och rapporter från högskolan!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Har du också fått Mail tidigare om prel. Leverans i December?

Väntat i 2 dygn på svar från deras kundtjänst.

Japp, fått prel december.
Tog ypp emot en vecka att få svar ifrån kundtjänst.
Uselt gjort med informationen.

Permalänk
Medlem

CDON har öppnat upp sin bokning , leverans i februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Japp, fått prel december.
Tog ypp emot en vecka att få svar ifrån kundtjänst.
Uselt gjort med informationen.

Jag fattar inte hur det är möjligt.

EG och MM är väl dom största återförsäljare av ps5 vad jag förstått.
EG har ju skickat ut sin December batch...

Uppdaterar när jag fått svar.

Denna radiotystnad är oerhört frustrerande. Samma sak med inet.

Permalänk
Skrivet av legis:

Mitt från EG anlände också till Hägersten igår kl 09 och jag fick det precis levererat till dörren.

Grattis! Riktigt roligt! Mitt bör komma snart då!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Angående Amazon så såg jag en notis att det kommer leveranser till Amazon UK 14 december:
https://www.techradar.com/uk/news/ps5-stock-update-asda-sold-...

Jag har en order på en DE hos Amazon.se lagd 20 november så håller tummarna att det blir en PS5 till jul!

Permalänk
Skrivet av Poza:

Fick svar av mediamarkt nyss. Jag beställde DE den 17 september på kvällen.

Tack för ditt mail!

Vi räknar med att få vår nästa leverans till första kvartalet.

Så ser inte ljust ut för MM...

Usch vad uselt! Det kanske dem borde skicka ut till alla som har bokat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Fick svar av mediamarkt nyss. Jag beställde DE den 17 september på kvällen.

Tack för ditt mail!

Vi räknar med att få vår nästa leverans till första kvartalet.

Så ser inte ljust ut för MM...

Alltså vad i helvete?
Hade du blivit lovad leverans tidigare?

Edit: såg svaret. Men ändå, vad i helvete?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimeyard:

Alltså vad i helvete?
Hade du blivit lovad leverans tidigare?

Edit: såg svaret. Men ändå, vad i helvete?

Det är ju så, va i helvete? Är det här är ett skämt? Hoppas folk som jobbar på media markt ser det här. Att fler som jag kommer att bojkotta er för all framtid och spridda hur usla ni verkligen är. Fyfan, vilket jävla skämt till företag.

Permalänk
Skrivet av jagekaos:

Det är ju så, va i helvete? Är det här är ett skämt? Hoppas folk som jobbar på media markt ser det här. Att fler som jag kommer att bojkotta er för all framtid och spridda hur usla ni verkligen är. Fyfan, vilket jävla skämt till företag.

Ja det kan man verkligen hoppas! Hur kan det egentligen vara så att andra butiker får in men inte MM?
Det här är första gången och med all sannolikhet den sista gången jag handlar hos MM

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Ja det kan man verkligen hoppas! Hur kan det egentligen vara så att andra butiker får in men inte MM?
Det här är första gången och med all sannolikhet den sista gången jag handlar hos MM

Mediamarkt Sverige får inga konsoller, alla går till Mediamarkt-butiker i övriga Europa. Både Tyskland och Spanien hade t.ex. påfyllningar senast förra veckan och hade öppet för direktköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Ja det kan man verkligen hoppas! Hur kan det egentligen vara så att andra butiker får in men inte MM?
Det här är första gången och med all sannolikhet den sista gången jag handlar hos MM

Det är ju stört! Förstår inte heller, ångrar mig verkligen att jag inte beställde från elgiganten.

Permalänk
Skrivet av legis:

Mediamarkt Sverige får inga konsoller, alla går till Mediamarkt-butiker i övriga Europa. Både Tyskland och Spanien hade t.ex. påfyllningar senast förra veckan och hade öppet för direktköp.

Det är ju helt värdelöst!

Skrivet av jagekaos:

Det är ju stört! Förstår inte heller, ångrar mig verkligen att jag inte beställde från elgiganten.

Ja ångesten är fulländad, Elgiganten blir det nästa gång!

Permalänk
Medlem

In på cdon och boka. SE går att boka. Beräknat datum 28/2. Skynda skynda

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Bara min som e fast på "Meddelande om försändelse på väg via e-post"? Fick kollit den 6:e. Gäller elgiganten standard leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Mediamarkt Sverige får inga konsoller, alla går till Mediamarkt-butiker i övriga Europa. Både Tyskland och Spanien hade t.ex. påfyllningar senast förra veckan och hade öppet för direktköp.

PS i Sverige distribueras väl av Nordisk Film? Således bör det väl inte vara en "bortprioritering" av Sverige internt av MM utan snarare att de inte får konsoler tilldelade av Nordisk Film.

Permalänk
Skrivet av SweClockersUser:

Fick min precis! Bring hemleverans. Nu kan man sitta helt lugn inför julen. Ska fa- speedrunna alla hemuppgifter och rapporter från högskolan!!!

Fan va kul, grattis ! Samma har jag gjort! Fixa alla uppgifter jävla tidigt så kan man lira ps5 i lugn och ro nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

PS i Sverige distribueras väl av Nordisk Film? Således bör det väl inte vara en "bortprioritering" av Sverige internt av MM utan snarare att de inte får konsoler tilldelade av Nordisk Film.

Det borde ju vara på det sättet, men man börjar undra. MM har fått väldigt stor tilldelning i andra länder, så antingen bojkottar Nordisk Film MM eller så har MM helt enkelt låtit bli att lägga ordrar på versionen EU8.

Permalänk
Medlem

Bokade en till på CDON 17:29
Men tror jag kommer få från Amazon.se först från bokningen 20/11

Men CDON känns mer oberäkneliga känns som det kan hända något där

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Bokade en till på CDON 17:29
Men tror jag kommer få från Amazon.se först från bokningen 20/11

Men CDON känns mer oberäkneliga känns som det kan hända något där

Beräknad leveranstid
5-15 arbetsdagar

NU PÅ CDON!!

Permalänk
Skrivet av padinni:

Beräknad leveranstid
5-15 arbetsdagar

NU PÅ CDON!!

Får det här meddelandet på Cdon
Produkten du försökte lägga till i varukorgen är tyvärr slut på vårt lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Får det här meddelandet på Cdon
Produkten du försökte lägga till i varukorgen är tyvärr slut på vårt lager.

Det stämmer det gick dock att beställa tidigare ikväll och verkar vara fler än jag som fick igenom en beställning.
Hoppas på en leverans innan Jul då.

Jag drog ett ärende till kundtjänst precis och bad dem förtydliga om det är februari eller 5-15 arbetsdagar som gäller då det just nu står båda på produktsidan.

Permalänk
Skrivet av padinni:

Det stämmer det gick dock att beställa tidigare ikväll och verkar vara fler än jag som fick igenom en beställning.
Hoppas på en leverans innan Jul då.

Jag drog ett ärende till kundtjänst precis och bad dem förtydliga om det är februari eller 5-15 arbetsdagar som gäller då det just nu står båda på produktsidan.

Lycka till!
Beställde en SE från Ginza i stället, har en beställning sedan förut (20/10 -2020) på MM men de har utlovat leverans i April

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Det stämmer det gick dock att beställa tidigare ikväll och verkar vara fler än jag som fick igenom en beställning.
Hoppas på en leverans innan Jul då.

Jag drog ett ärende till kundtjänst precis och bad dem förtydliga om det är februari eller 5-15 arbetsdagar som gäller då det just nu står båda på produktsidan.

Va fan jag tänkte beställa men sket it för jag redan har 2 andra beställningar aja grattis till dem som får en

Permalänk
Medlem

Var inne på Klarna appen och såg att min playstation 5 som jag boka hos Mediamarkt har avbrutits? Får ni också detta som har tagit klarna? Bokade 8 okt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Var inne på Klarna appen och såg att min playstation 5 som jag boka hos Mediamarkt har avbrutits? Får ni också detta som har tagit klarna? Bokade 8 okt..

Yes. Så blir det om ordern inte levererats. Den återaktiveras när den skickas. Vilket borde bli någon gång augusti 2021 då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimeyard:

Yes. Så blir det om ordern inte levererats. Den återaktiveras när den skickas. Vilket borde bli någon gång augusti 2021 då...

Jaha okej tack! Haha ja blir nog åt det hållet..

Permalänk
Skrivet av padinni:

Det stämmer det gick dock att beställa tidigare ikväll och verkar vara fler än jag som fick igenom en beställning.
Hoppas på en leverans innan Jul då.

Jag drog ett ärende till kundtjänst precis och bad dem förtydliga om det är februari eller 5-15 arbetsdagar som gäller då det just nu står båda på produktsidan.

Återkom gärna om du får svar. Jag fick också igenom en bokning ikväll men ställer in mig på leverans först i februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Återkom gärna om du får svar. Jag fick också igenom en bokning ikväll men ställer in mig på leverans först i februari.

Jag la en beställning 16:50 och det stod 2021-02-28 som preliminärt datum när jag boka.

Att produkten heter "Playstation 5 - Release 2021" gör att jag tvekar på att den skickas innan årsskiftet iaf.. Men man kan ju självklart hoppas . CDON har ju varit luriga förut

Är det inte massor av andra som förbokat via CDON som inte fått sina konsoler ännu?