Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget fel eller så, tyvärr står det så under transport. Bara att slappna av, den är på g

Det är gött, kan jag slappna av

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 5900X på NetOnNet i fredags och den ska komma idag. Var dum nog att välja gratis frakt så jag fick vänta.

Gällande Far Cry 6-kampanjen så kan inte kundtjänst se att de är med i kampanjen trots att det står "Net On Net" i dokumentet på https://www.amdrewards.com/terms.
Kundtjänst menade på att något var fel för att de skriver aldrig sitt företagsnamn som "Net On Net" utan alltid "NetOnNet".
Jag fick en e-postadress till en avdelning som pysslar med det där som jag har kontaktat och väntar på svar.

Min gissning är att något blivit fel längs vägen och NetOnNet är inte med i kampanjen. Men jag återkopplar när jag får svar.

Permalänk
Medlem

HerrNilsson bra att du gör jobbet åt oss andra

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jag beställde min 5900X på NetOnNet i fredags och den ska komma idag. Var dum nog att välja gratis frakt så jag fick vänta.

Gällande Far Cry 6-kampanjen så kan inte kundtjänst se att de är med i kampanjen trots att det står "Net On Net" i dokumentet på https://www.amdrewards.com/terms.
Kundtjänst menade på att något var fel för att de skriver aldrig sitt företagsnamn som "Net On Net" utan alltid "NetOnNet".
Jag fick en e-postadress till en avdelning som pysslar med det där som jag har kontaktat och väntar på svar.

Min gissning är att något blivit fel längs vägen och NetOnNet är inte med i kampanjen. Men jag återkopplar när jag får svar.

Kudos!

Permalänk
Medlem

Wohooo, det händer!!! Status på min 5600X från Inet ändrades från 30/12 tills på onsdag nästa vecka. Yippie!

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Wohooo, det händer!!! Status på min 5600X från Inet ändrades från 30/12 tills på onsdag nästa vecka. Yippie!

Amigo! När beställde du? Jag ser på min order "I lager på onsdag" och "Förväntad leveransdag 22 december". Hur ser det ut för dig?

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Amigo! När beställde du? Jag ser på min order "I lager på onsdag" och "Förväntad leveransdag 22 december". Hur ser det ut för dig?

Beställde 27/11. Vart ser du "Förväntad leveransdag"?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Beställde 27/11. Vart ser du "Förväntad leveransdag"?

Till vänster om man går in på ordern på "mina sidor". Jag beställde samtidigt som dig, så då kanske jag har tur o får den innan julen då!

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Till vänster om man går in på ordern på "mina sidor". Jag beställde samtidigt som dig, så då kanske jag har tur o får den innan julen då!

Hmm, hittar inte det. Kommer ihåg att jag fick ett beräknat leveransdatum vid beställning, men det tror jag bara var en uppskattning.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Hmm, hittar inte det. Kommer ihåg att jag fick ett beräknat leveransdatum vid beställning, men det tror jag bara var en uppskattning.

Så här ser det iaf ut på min ordersida. Jag håller tummarna för oss båda!

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som att folk överskattar bristen på 5600x åtminstone. Beställde min 11/11 och hämtade den 20 dagar senare från inet(kan ha legat i och väntat på mig i några dagar också). Så kan ju knappt vara några riktiga köer på den. Mitt 3080 är lååångt borta däremot, trots att jag beställde det ca en månad före min 5600x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

https://i.imgur.com/fbDod0t.png

Så här ser det iaf ut på min ordersida. Jag håller tummarna för oss båda!

Den där markerade linjen under artikelnr uppdateras inte utan sätts vid beställningstillfället.
Så den är mer eller mindre helt värdelös om varan inte är i lager vid beställning.

Förtydligande vilken markering.
Permalänk
Skrivet av freizo:

Den där markerade linjen uppdateras inte utan sätts vid beställningstillfället.
Så den är mer eller mindre helt värdelös om varan inte är i lager vid beställning.

Jaha där ser man. Så då är det mer rimligt att gå efter "i lager på onsdag", och hoppas på det?

Tjing

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Tycker det känns som att folk överskattar bristen på 5600x åtminstone. Beställde min 11/11 och hämtade den 20 dagar senare från inet(kan ha legat i och väntat på mig i några dagar också). Så kan ju knappt vara några riktiga köer på den. Mitt 3080 är lååångt borta däremot, trots att jag beställde det ca en månad före min 5600x.

Beställde en 5600X från Inet 9:e Dec.
Får se hur länge det tar innan det händer något.
Kommer ju vara en bra indikation i alla fall för deras kö-läge.

Kan uppdatera senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Jaha där ser man. Så då är det mer rimligt att gå efter "i lager på onsdag", och hoppas på det?

Tjing

Som freizo sa. Med lite tur så kanske man redan får den på torsdagen. Men borde vara ganska säkert att få den innan nästa helg om nu Inets lagerstatus stämmer.

Permalänk
Medlem

Nu är min 5900x beställd på Dustin den 5/11 på väg, misstänker att några avbeställt där de senaste dagarna då beräknad leverans var den 22/12 när jag kollade sist för ett par dagar sedan.
Skönt att äntligen få datorn fullständigt uppgraderad innan jul (fick hem ett 3080 i veckan), så länge den är vettigt packad och postnord sköter sig så kanske den är monterad på tisdag.

Permalänk
Medlem

Min status på 5600x har också uppdaterats till "I lager på onsdag". Jag beställde 29/11.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Tycker det känns som att folk överskattar bristen på 5600x åtminstone. Beställde min 11/11 och hämtade den 20 dagar senare från inet(kan ha legat i och väntat på mig i några dagar också). Så kan ju knappt vara några riktiga köer på den. Mitt 3080 är lååångt borta däremot, trots att jag beställde det ca en månad före min 5600x.

Jag kanske har fel men Inet verkar vara den enda butiken som kunnat leverera större mängder av 5600X. Från de andra butikerna så är det väl fortfarande relativt långa köer även om det lossnat lite på sista tiden, kanske främst för att andra alternativ har dykt upp (antingen andra butiker eller bättre/snabbare tillgänglighet av andra modeller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Tycker det känns som att folk överskattar bristen på 5600x åtminstone. Beställde min 11/11 och hämtade den 20 dagar senare från inet(kan ha legat i och väntat på mig i några dagar också). Så kan ju knappt vara några riktiga köer på den. Mitt 3080 är lååångt borta däremot, trots att jag beställde det ca en månad före min 5600x.

Webhallens kö till 5600X är rätt dyster...

"Nedan tabell visar dig i kön vart du står ungefärligt.
Köstatus: Uppdaterad 2020-12-11
5-7 nov 0-100
8-16 nov 101-200
17-30 nov 201-478"

Visa signatur

Vill inte

Permalänk

Min 5600x på Inet fick nu en grön låda och det står bokad. Blir en smaskig uppgradering från min stackars Ivy Bridge

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

JAG FICK ÄNTLIGEN MIN! Beställd 15:02 från Inet, en Ryzen 7 5800X.

Som dag och natt från min i5 7600K, speciellt att den kom lagom till CP2077

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Min 5800x är nu plockad tillsammans med resten av datorn jag beställt på Inet. Nu ska den även byggas o skickas också. Kanske blir att lira CP 2077 ändå under julledigheten! 😁😁

Uppdaterar från en i5 2500 inne på sitt nionde år ( och en HDD 1tb som är ännu äldre) kommer bli mumma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bambibambi:

Min 5800x är nu plockad tillsammans med resten av datorn jag beställt på Inet. Nu ska den även byggas o skickas också. Kanske blir att lira CP 2077 ändå under julledigheten! 😁😁

Uppdaterar från en i5 2500 inne på sitt nionde år ( och en HDD 1tb som är ännu äldre) kommer bli mumma

Jag är i samma sits Fick alla delar förutom chassit idag. Enligt PostNord levereras det på måndag. Har passat på att flasha till senaste BIOS och monterat SSD:n så länge.

Byter upp mig från en 2600k som invigdes i mars 2011. Den har alltså gått öveeklockad i 4,5 GHz i närmare tio år. Helt galet!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Bambibambi:

Min 5800x är nu plockad tillsammans med resten av datorn jag beställt på Inet. Nu ska den även byggas o skickas också. Kanske blir att lira CP 2077 ändå under julledigheten! 😁😁

Uppdaterar från en i5 2500 inne på sitt nionde år ( och en HDD 1tb som är ännu äldre) kommer bli mumma

Skrivet av Windir87:

Jag är i samma sits Fick alla delar förutom chassit idag. Enligt PostNord levereras det på måndag. Har passat på att flasha till senaste BIOS och monterat SSD:n så länge.

Byter upp mig från en 2600k som invigdes i mars 2011. Den har alltså gått öveeklockad i 4,5 GHz i närmare tio år. Helt galet!

Jag byter från 2500k
Men sitter i Webhallens kö på 5600k :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag är i samma sits Fick alla delar förutom chassit idag. Enligt PostNord levereras det på måndag. Har passat på att flasha till senaste BIOS och monterat SSD:n så länge.

Byter upp mig från en 2600k som invigdes i mars 2011. Den har alltså gått öveeklockad i 4,5 GHz i närmare tio år. Helt galet!

Och vilken skillnad du kommer märka! Jag själv uppgraderade datorn redan i april 2020, inför AMD 5000 serien. Jag köpte gigabyte x570 Aorus Master, G.Skill 3600mhz CL16, och en AMD 3600(billigaste AMD cpun då). Jag hade en Intel 4770k. Men lyftet från 4770k till AMD 3600, Den va så förbannat bra! Jag hade inte ens behövt min 5900X som jag ha idag, men de va ju inför denna lansering jag uppgraderade, så jag va ju tvungen. Men minimum/medel fpsen jag gick ifrån en 4770k till en AMD 3600, va helt galet. Näst på tur är ju att byta ut min 1080p@120hz skärm, och sen gpun.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Min order på en 5600 på inet står nu också som bokad istället för ” i lager30/12”, betyder bokad att den ska skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Min order på en 5600 på inet står nu också som bokad istället för ” i lager30/12”, betyder bokad att den ska skickas?

Ja, det ska betyda att du har fått den tilldelad och att ordern snart kommer plockas 👍

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Min order på en 5600 på inet står nu också som bokad istället för ” i lager30/12”, betyder bokad att den ska skickas?

Samma här! Beställde en 5800X från Non i veckan med så står nu inför det trevliga problemet med vilken jag ska behålla

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Samma här! Beställde en 5800X från Non i veckan med så står nu inför det trevliga problemet med vilken jag ska behålla

Har exakt samma problem 😂 blir nog 5600 eftersom jag enbart ska spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Har exakt samma problem 😂 blir nog 5600 eftersom jag enbart ska spela

Samma här, ska bara spela och para det med 3070 och 1440p så räcker gott med 5600X i några år..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |