PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Nu är min skickad från mediamarkt.

Permalänk

Nu fick jag avisering i PostNord appen att jag ska få paket ifrån Media Markt 😁😁

Permalänk
Medlem

MIN PS5 FRÅN MEDIAMARKT ÄR SKICKAD!!!!

Beställde 18/9
Version SE

Permalänk

Min beställning från mediamarkt skickades precis, beställt SE den 18/9 kl 10.15

Hoppas alla får sina 😍

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på när de bör anlända till butik om konsollerna nu finns på centrallager?
Under eftermiddagen, morgondagen eller med någon dags fördröjning?
Valde att hämta i butik, det var bara MM och WH som hade det som alternativ.

Permalänk
Medlem

Beställde hämta i butik den 21/9e hoppas jag får något svar under dagen

Permalänk

Beställde en DE från Mediamarkt den 18/9 och har inte fått något mail om att den har skickats. Tror ni det är möjligt att dom endast har fått in SE och att min inte kommer skickas?

Permalänk
Medlem

Någon med DE ifrån MM som fått något besked?
Jag beställde 17/9 men inget besked ännu.

Permalänk
Medlem

Beställde också en DE den 17/9 och har inte fått besked ännu.

Permalänk
Medlem

Ni som har leverans på g från MM, vad har ni för artikelnummer på produkten?

Permalänk
Medlem

Nu är min SE från MM också skickad, äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirch:

Är det någon som har koll på när de bör anlända till butik om konsollerna nu finns på centrallager?
Under eftermiddagen, morgondagen eller med någon dags fördröjning?
Valde att hämta i butik, det var bara MM och WH som hade det som alternativ.

Undrar samma sak. Om nu leveransen kom in igår borde den ju ta fraktas ut till butikerna under natten? Har ingen koll hur sånt fungerar. Hade ju varit guld om man kunnat plockat upp den idag!

Edit: kan hämtas upp nu så ska dra iväg straxt! Wohooo finally.

Permalänk
Medlem

Man blir inte lite avundsjuk på alla som får sina PS5 hemskickade nu, medan man själv sitter helt utan infon från Netonnet...
Börjar ge upp hoppet om att få någon leverans från Netonnet under 2020, är inställd på januari-februari där ifrån nu...

Får hoppas på att man lyckas lösa ett vid Elgigantens släpp, när nu det är, och om det ens är leverans före jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Man blir inte lite avundsjuk på alla som får sina PS5 hemskickade nu, medan man själv sitter helt utan infon från Netonnet...
Börjar ge upp hoppet om att få någon leverans från Netonnet under 2020, är inställd på januari-februari där ifrån nu...

Får hoppas på att man lyckas lösa ett vid Elgigantens släpp, när nu det är, och om det ens är leverans före jul.

Om man skriver "Tagga någon som fortfarande har plats under granen" utan att avse leverans före jul så kommer man nog få ganska mycket skit. Jag räknar med bokning/alternativt beställning på bekräftade enheter som skickas senast i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Om man skriver "Tagga någon som fortfarande har plats under granen" utan att avse leverans före jul så kommer man nog få ganska mycket skit. Jag räknar med bokning/alternativt beställning på bekräftade enheter som skickas senast i helgen.

Jag håller med dig till 100%. Men är ju så mycket turer fram o tillbaka med detta, så man vågar ju aldrig tro något haha.
Elgiganten har ju dock skött detta bäst.

Men kanske är en tävling.. så en vinnare lyckas få ett PS5, men det vore också väldigt märkligt. Blir nog nytt köptillfälle imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Man blir inte lite avundsjuk på alla som får sina PS5 hemskickade nu, medan man själv sitter helt utan infon från Netonnet...
Börjar ge upp hoppet om att få någon leverans från Netonnet under 2020, är inställd på januari-februari där ifrån nu...

Får hoppas på att man lyckas lösa ett vid Elgigantens släpp, när nu det är, och om det ens är leverans före jul.

när beställde du från netonnet ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Ni som inte fått eran Playstation 5 ifrån Elgiganten än och inte får hjälp ifrån kundservice kan jag glädja er med att det finns en chans om ni kontaktar Elgiganten Gaming på Instagram att ni får hjälp den vägen 😀 Efter flera samtal är nu min på G med leverans innan julafton (den första blev bortslarvad) 😊

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

när beställde du från netonnet ?

Fick bekräftelsen 8:11 , 19e november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldrik:

Ni som inte fått eran Playstation 5 ifrån Elgiganten än och inte får hjälp ifrån kundservice kan jag glädja er med att det finns en chans om ni kontaktar Elgiganten Gaming på Instagram att ni får hjälp den vägen 😀 Efter flera samtal är nu min på G med leverans innan julafton (den första blev bortslarvad) 😊

Intressant. När lade du din beställning?

Permalänk

Är det någon här som beställt från Komplett? Har sjäv beställt min därifrån sedan Juni och inte ett piss verkar hända där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Fick bekräftelsen 8:11 , 19e november.

ok ligger 2min efter dig har inte heller hört något

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av RayoB:

Man blir inte lite avundsjuk på alla som får sina PS5 hemskickade nu, medan man själv sitter helt utan infon från Netonnet...
Börjar ge upp hoppet om att få någon leverans från Netonnet under 2020, är inställd på januari-februari där ifrån nu...

Får hoppas på att man lyckas lösa ett vid Elgigantens släpp, när nu det är, och om det ens är leverans före jul.

Samma här. Beställde SE 19/11 kl 8.13...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Intressant. När lade du din beställning?

På releasedagen kl 12 isch, skulle fått skickat förra veckan, men den försvann , har även en order sen längre tillbaka på komplett som har leverans i maj 2021 😂

Har ingen aning om när den nya batchen släpps, men verkar onekligen som om de som lyckas knipa en kommer ha en innan julafton 😊

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinistan:

Samma här. Beställde SE 19/11 kl 8.13...

Infon man fått är ju att vi kommer få det vi nästa leverans. Men dom har ingen aning om när den kommer.. hade varit skönt att ändå få ett ungefärligt datum, även om det skulle vara sent i januari till exempel. Just denna väntan utan att veta något är bara jobbig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Infon man fått är ju att vi kommer få det vi nästa leverans. Men dom har ingen aning om när den kommer.. hade varit skönt att ändå få ett ungefärligt datum, även om det skulle vara sent i januari till exempel. Just denna väntan utan att veta något är bara jobbig..

Hoppas det händer något denna veckan !

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

När beställde ni som har fått era ps5se skickade av Mediamarkt?

Permalänk
Skrivet av Frankiee11:

Är det någon här som beställt från Komplett? Har sjäv beställt min därifrån sedan Juni och inte ett piss verkar hända där!

Beställt de 23/5 ,på komplett. Chattade med dem idag,leverans i maj.
Är det någon som fått från komplett?

Permalänk

Skickad Mediamarkt

Nu fick jag mail om att min PS5 med skivspelare är skickad från MM.
Beställde 18/9. Från dag 1 har dom sagt December , och när jag mailat i början av December så sa dom att den kommer i December. Nu är den registrerad i postnord appen och mail om skickad. Så jag anser inte att MM har skött nåt dåligt för mig. Dom höll precis vad dom skrev och allt verkar gå bra.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankiee11:

Är det någon här som beställt från Komplett? Har sjäv beställt min därifrån sedan Juni och inte ett piss verkar hända där!

Har en beställning från april liggandes och där händer det inte mycket. Har bara sett någon enstaka som har fått leverans från komplett. Denna gången valde man helt klart fel återförsäljare att boka hos.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Lika gärna att kolla igen, någon som hört/fått något från dustin?
0 info om ordern från 26/10.

Tror på riktigt jag kan boka en från EG och få den innan.