Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Playstation 5

Hämtade just ut en Playstation 5 som jag bokade sensommaren.
Som så många andra här har jag följt utvecklingen utav ps5 länge, och verkligen sett fram emot släppet.

Såg verkligen fram emot att överraska lillskiten hemma med som älskar att spela PSVR, men
samtidigt så känner jag personligen att den absolut inte är värt mer än den kostar i affären och är helt emot scalpers som så många andra här inne.
(Räknar helt och håller med typiska barnsjukdomar, och värmeutvecklingen i vissa minnesmoduler oroar mig med)

Efter att ha kommit hem och haft ett djupare samtal med 10åringen om läget med playstation 5, hur liten tillgången är, hur mycket dom säljs för begagnat och även att det knappt finns några rena ps5 spel ute än så tyckte han med att det är bara dumt att köpa den för vad folk begär!
Då visade jag honom vad jag kom hem med och han tog det som en champ!
Lägger ut den för vad lägsta brytpunkten för mig personligen är(behålla vs sälja).

Ungjäveln gör mig stolt som satan, och han vet inte om att vi ska uppgradera/bygga en ny dator till honom snart så därför jag är villig att släppa ps5'an med, för att lägga extra krutet på hans nya burk(nya ryzen & RTX ä tanken).

Låter denna annons vara uppe nån dag, men har egentligen inga bekymmer heller att behålla ps5an och sitta och lira med grabben heller så börjar nån jäven gnälla så är ni fan utklassade utav en 10 åring! (Sugen som satan att bara öppna upp och koppla in den nu!)

Den är fan inte värt så mycket som jag begär, och skulle aldrig själv köpa den för den summan, men är det nån som bara måste ha den för att dom ska ha semester i mellandagarna och pengar är skitsamma, så är det bara att buda..

Säljer till vem jag vill, och har inga bekymmer med att behålla den heller!

Swish och avhämting som gäller(Om vi inte kommer överens om annat).
Posten litar jag inte på ett dugg i dom här tiderna av förståndiga skäl(jobbat med logistik..)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Avstängd

Budar 5990 kr

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Annonstråd rensad*

Är man inte intresserad av varan så behöver man inte köpa det, otrevliga kommentarer är inte välkommet oavsett sida och priskritik ska vara saklig!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Förstår inte vad hela historian handlade om. Det räcker att säga att du vill ha lite extraknäck istället för att smöra på så mycket, då slipper du allt "gnällande" och du verkar mer ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

*Annonstråd rensad*

Är man inte intresserad av varan så behöver man inte köpa det, otrevliga kommentarer är inte välkommet oavsett sida och priskritik ska vara saklig!

/Vzano, Moderator

Ingen fara! behöver inte "städa" så hårt.
Tycker ändå diskussionen är välbehövlig och förstår mångas frustration till fullo..
Vi alla väntar på nya RTX kort & Ryzen processorer med

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Avstängd

Min 3 åring vill gärna ha den. Men han har inte kunnat spara så mycket. Kan du sälja den för 3000?
Han kommer bli jätteledsen om han inte kan köpa den. Jag hoppas inte du har mage att förstöra julen för en 3 åring!

3000kr bjudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robko:

Min 3 åring vill gärna ha den. Men han har inte kunnat spara så mycket. Kan du sälja den för 3000?
Han kommer bli jätteledsen om han inte kan köpa den. Jag hoppas inte du har mage att förstöra julen för en 3 åring!

3000kr bjudet.

Jag är grinchen så det är lugnt
Inga bekymmer med att förstöra julen för 3 åringar!
Äter gärna upp alla hennes pepparkakor med!

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Avstängd

Sällan har man skådat så mycket tjurskit i en och samma text.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

6500kr+frakt

Permalänk

Budar 6600kr + frakt

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Om andra köpare skulle dra sig ur så bjuder jag 6000:-

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Nu försöker vi hålla oss till bud på varan
och inte sålla oss till den mer otrevlig skaran.

Inga otrevligheter och övriga diskussioner som gör att folk på oss mods kalla,
det gäller såklart samtliga, dvs alla

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Nu försöker vi hålla oss till bud på varan
och inte sålla oss till den mer otrevlig skaran.

Inga otrevligheter och övriga diskussioner som gör att folk på oss mods kalla,
det gäller såklart samtliga, dvs alla

Ber om ursäkt för stökigheten.(ny på forumet, fast gammal gäst)
Men tycker debatten är intressant och fanns ett par vettiga trådar att spinna vidare på, så vill man ha mer debatt/dialog så startade jag en ny tråd i forumet för just det ändamålet

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
Kopplade in den igår kväll efter jobbet.
Första intrycken är som jag förväntade mig..
Absolut värt original inköpspriset, men absolut inte värt dagens marknadspris enligt mig!
Knappt några riktiga spel ute till 5an ändå, men har man Playstation plus, ja då får man med en hel bunt utav riktigt bra ps4 spel så det avväger lite.

För er som är i valet & kvalet, håll ut! Försök få in en bokning någonstans och slappna av under tiden
Dom spelen man verkligen längtar till på ps5 är ändå månader bort..

Känner mig ändå nöjd med att behålla den, inte för pengarnas skull, utan för den låga & bittra bemötandet jag fick på forumet här för en ärlig annons

Lämnar kvar annonsen bara en kort stund till, bara för dom som är i valet och kvalet som sagt

Håll ut! Inte värt det med dagens priser!
Grabben är hur nöjd som helst, mer för att ha fått in ps4 pro i sitt rum, än att det faktiskt finns även en ps5 hemma..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090