PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Fast ju fler som får så avbokar väl en del, då man brukar dubbelboka?

Permalänk
Medlem

Nu är min CDON beställning från den 9/12 på bilen och ankommer i morgon; peppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pottsork666:

Fick mail igår som blixt från klar himmel att min bokning från CDON i november skickas...idag fick jag besked från PostNord att leveransen finns att hämta på mitt uthämtningsställe. Så såvida inte CDON skickar 7 kg kattsand så verkar det legit

Om jag får fråga, vart bor du så man kan ha något hum om när man får sin beställning?

Permalänk
Medlem

Min från CDON kommer i morgon

Permalänk

Min order från CDON har också uppdaterats till "på väg" i postnord appen, står att den beräknas levereras imorgon. Bor på södermalm i stockholm

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Om jag får fråga, vart bor du så man kan ha något hum om när man får sin beställning?

Bor ca 1 mil utanför Uppsala.

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Min order från CDON har också uppdaterats till "på väg" i postnord appen, står att den beräknas levereras imorgon. Bor på södermalm i stockholm

Skrivet av Pottsork666:

Bor ca 1 mil utanför Uppsala.

Tack. Ser rätt lovande ut för oss som bor i Stockholm då. Har inte fått någon bekräftelse ännu på att PostNord har snappat upp paketet men lär komma snart.

Permalänk
Skrivet av kalletheslayer:

Min order från CDON har också uppdaterats till "på väg" i postnord appen, står att den beräknas levereras imorgon. Bor på södermalm i stockholm

Vilken tid beställde du ifrån CDON ?

Permalänk
Medlem

Fick oxå precis notis om att paketet från CDON beräknas vara framme imorn. Bor i Stockholm och beställde 17:04

Permalänk
Skrivet av Kasse1003:

Vilken tid beställde du ifrån CDON ?

21:55 tror jag det var, ungefär en kvart innan de tog slut och stängde bokningarna.

Permalänk
Skrivet av kalletheslayer:

21:55 tror jag det var, ungefär en kvart innan de tog slut och stängde bokningarna.

Jag gjorde ju också det men min beställning så står det inte att den har kommit i morgon 😢 de kanske paketerar utan ordning då

Permalänk

Till alla er som väntar på paket från CDON eller som redan har fått leverans från CDON tidigare, har vikten ändrats för er i PostNord-appen? För mig står det fortfarande 3,5kg vilket känns något oroväckande... Jag har beställt PS5 SE.

Behöver jag vara orolig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Lite faktacheck
Påstående:
"Det är självfallet en bugg. Såklart registreras inga paket på en söndag".
Fakta:
Falskt. Paket registreras i allra högsta grad under helger. Det är normalt hela året och nu vid jul är det dessutom extra helg/nattjobb. Kundernas krav på snabb transporter skapar massa av OB hos både speditörer och återförsäljare.

Påstående:
"Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas."
Fakta:
Falskt. Finns inga belägg på att registrerade paket inte har som avsikt att skickas. Påstående om "bluff och båg" är ogrundat (låter som en trump tweet).

Det finns inga vettiga teorier om att CDON har registrerat massa paket som inte finns eller inte kommer skickas. Allt ser normalt ut på dessa bokningar hos både CDON status och PostNord status. De var bara lite oväntat att de fick in så många redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Till alla er som väntar på paket från CDON eller som redan har fått leverans från CDON tidigare, har vikten ändrats för er i PostNord-appen? För mig står det fortfarande 3,5kg vilket känns något oroväckande... Jag har beställt PS5 SE.

Behöver jag vara orolig?

SE väger 4,5kg och DE 3,9.
Känns mer troligt att de råkat trycka in 3,5 istället för 4,5 än att de skulle ha skickat en DE av misstag.
Tror inte du behöver vara orolig.

Permalänk
Skrivet av PriPPs123:

Till alla er som väntar på paket från CDON eller som redan har fått leverans från CDON tidigare, har vikten ändrats för er i PostNord-appen? För mig står det fortfarande 3,5kg vilket känns något oroväckande... Jag har beställt PS5 SE.

Behöver jag vara orolig?

Min står också som 3,5 kg, men står inget om höjd/bredd/längd så kanske bara är någon standard-vikt eller något. Har också beställt SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Jag gjorde ju också det men min beställning så står det inte att den har kommit i morgon 😢 de kanske paketerar utan ordning då

Det är troligen olika postnord bilar som hämtar upp paketen beroende på vart i landet du bor. Tror inte de går till en lokal distributionscentral.
T.ex. jag bor i Göteborg och mina paket brukar gå direkt från avsändaren till Härryda (ligger strax utanför Göteborg).

Permalänk
Medlem

Det är en standardvikt, det uppdateras till 7.0 kg samt mått på paketet när postnord fått labbarna på paketet. 50x44x18 från CDON för SE. Har beräknad leverans idag hos ombudet.

Permalänk
Medlem

Jag har en ps5 i korgen hos elgiganten. Den måste ha legat där sen den kostade 99999 då jag testade för skojs skull.

Det står tydligt att det är en utsåld produkt i varukorgen.
Men jag kan ändå slutföra köpet! För 5K.
Vad händer om jag slutför köpet tror ni? Hamnar jag i kö eller avbryter de köpet då den inte finns i lager?
Jag tänkte eftersom elgiganten inte haft nån kö system och endast sålt det de får in i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Jag har en ps5 i korgen hos elgiganten. Den måste ha legat där sen den kostade 99999 då jag testade för skojs skull.

Det står tydligt att det är en utsåld produkt i varukorgen.
Men jag kan ändå slutföra köpet! För 5K.
Vad händer om jag slutför köpet tror ni? Hamnar jag i kö eller avbryter de köpet då den inte finns i lager?
Jag tänkte eftersom elgiganten inte haft nån kö system och endast sålt det de får in i lager.

Du kommer att få ett felmeddelande most likely. Iaf med faktura. Sedan har de tagit bort leveransalternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Jag har en ps5 i korgen hos elgiganten. Den måste ha legat där sen den kostade 99999 då jag testade för skojs skull.

Det står tydligt att det är en utsåld produkt i varukorgen.
Men jag kan ändå slutföra köpet! För 5K.
Vad händer om jag slutför köpet tror ni? Hamnar jag i kö eller avbryter de köpet då den inte finns i lager?
Jag tänkte eftersom elgiganten inte haft nån kö system och endast sålt det de får in i lager.

Det går nog inte att slutföra köpet eller så annuleras ordern efter. Men vem vet, du förlorar inget på att chansa
Jag har samma förresten, men har ett PS5 på G nu från CDON...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag passade på att beställa en också och det verkar som att det är en brittisk PS5 som kommer med RoyalMail. Hur ser det ut för din del? Preliminär leveransdatum 5 januari vilket jag tror på då RoyalMail brukar vara så jävla sega.

Står 29 - 5 på min. Skickad nu. Väldigt olustigt ändå då jag har en ps5 beställd på amazon.se från tidigare som jag inte har hört ett knyst om sen dyker denna upp från klar himmel

Permalänk

Så då har jag hämtat ut min PS5. EG utlottning dem skickade igår söndag och idag åkte jag till bring och plockade ut den. Snabbt smidigt är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Står 29 - 5 på min. Skickad nu. Väldigt olustigt ändå då jag har en ps5 beställd på amazon.se från tidigare som jag inte har hört ett knyst om sen dyker denna upp från klar himmel

Har din skickats från amazon.se eller vadå hänger inte med? Vilken tid beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Står 29 - 5 på min. Skickad nu. Väldigt olustigt ändå då jag har en ps5 beställd på amazon.se från tidigare som jag inte har hört ett knyst om sen dyker denna upp från klar himmel

Står samma på min med. Jag frågade försäljaren om det är en brittisk version och det här var hans svar:
"We have our outlets in many countries. Since the last release of PS5, we had stored some of its units in our warehouses in Europe. "

Besvarade visserligen inte min fråga men men.

Skrivet av sifri:

Har din skickats från amazon.se eller vadå hänger inte med? Vilken tid beställde du?

Amazon.se hade en tredjepartsförsäljare som lade upp 4-5 st Playstation 5 vid 3-tiden inatt.

Permalänk
Medlem

Hämtat ut min Ps5 från cdon sjukt snabbt skickades igår. Hopps nu alla får sina konsoler så fort som möjligt. Trevlig jul till alla och tack för ett bra och informativt forum!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Hämtat ut min Ps5 från cdon sjukt snabbt skickades igår. Hopps nu alla får sina konsoler så fort som möjligt. Trevlig jul till alla och tack för ett bra och informativt forum!!!

Stort grattis, det var en snabb leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Ville bara säga att jag fick precis en uppdatering i postnordappen om att min ps5 som jag beställde 9e december kl 17.23 från cdon har lämnat lagret och förväntas komma fram till utlämningsställe imorgon

Jag bokade samma dag fast klockan 15.00.
Mitt är packat väntar bara på transport står det.
Håller tummarna för att det kommer innan jul🤨

Permalänk
Skrivet av PEETE87:

Jag bokade samma dag fast klockan 15.00.
Mitt är packat väntar bara på transport står det.
Håller tummarna för att det kommer innan jul🤨

Min står packad 15.06 igår och bokad inget mer.
Första bur/pall fick säkert inte plats på bilen rip

Permalänk
Skrivet av argentha89:

Pratar med Dustin på morgon. Dem har skickat iväg ordrar fram till 20200916. Så man år nära nu.. men jag vet inte 100 procent om han talar sanning. Någon som har bokat innan det datumet och inte fått?

Toppen, tack för din info! Menar de att de skickat allt de har och att de är på det datumet, eller expedieras det fortfarande och kan gå efter det?

När får de nästa batchen isf? När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Inet hade jag 20 Juni men där är det ju knäpptyst. Tror dom är runt Juni på se versionen som jag beställt men inte helt säker. Så konstigt att dom inte fått något i veckan när nästan alla andra har fått. Webhallen ahr ju rört sig massor det senaste i sina bokningar. På cdon hade jag 20 oktober och skulle få denna veckan.

Samma datum standard edition på inet. inte hört ett knyst.