Permalänk
Medlem

Ny dator, shark gaming

Tjena , tänkte börja spela igen och har tänkt först och främst att spela wow.

Jag kan inte särskilt mycket och kan ej bygga en själv.

Jag hittade denna på shark gaming , verkar den vettig? Blir mest wow och vill kunna spela på rätt så bra grafik utan lagg i raider osv

https://sharkgaming.se/shark-massacre

Någon som har erfarenhet av shark gaming eller rent av några andra tips för en bra dator runt 8-10k för mina behov.

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Är inte denna strået vassare ändå?
https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Denna ser bra ut tycker jag, Tror du den skulle klara wow bra?

Permalänk
Viking
Skrivet av tuffodum:

Nja, skulle säga att de är väldigt likvärdiga. 2070 vinner kanske i snitt med 5 fps över 2060 Super i spel. Och detsamma med 10400 över 3600. Så man märker nog ingen skillnad. Lenovos är ju dock 150kr billigare, så man kanske kan säga att det är en lite bättre deal.

Edit: Såg att det endast användes ett H470 med 2666MHz RAM. Så där vinner Lenovon.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av Ogge01:

Denna ser bra ut tycker jag, Tror du den skulle klara wow bra?

Ja, båda länkade ska klara det bra. Men köp den från Lenovo.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ja, båda länkade ska klara det bra. Men köp den från Lenovo.

När ändå Lenovon är på tapeten och du är aktiv, tror du man kan göra Lenonon tystare om man slår till på en sån? För känns spontant som den inte är tyst?

Permalänk
Viking
Skrivet av tuffodum:

När ändå Lenovon är på tapeten och du är aktiv, tror du man kan göra Lenonon tystare om man slår till på en sån? För känns spontant som den inte är tyst?

Beror på hur den ser ut på insidan. Hittar ingen bild, och står inget om kylningen. Men gissningsvis använder dem AMDs stockkylare, vilket jag anser är tillräckligt bra. Samma för grafikkortet, ingen aning hur det ser ut, och gissningsvis blir det det mest högljudda. Men monterar man nån fläkt i fronten (om det får plats) så ska det ju helt enkelt bli tystare.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Denna tog slut precis när jag tänkte köpa, några fler tips?

Permalänk
Viking
Skrivet av Ogge01:

Denna tog slut precis när jag tänkte köpa, några fler tips?

Lenovon finns ju fortfarande i lager.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Lenovon finns ju fortfarande i lager.

Lånar tråden för en nybörjarfråga om Lenovon som länkas ovan.
https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-...

Jag köpte precis en sådan till Grabben och tänkte stoppa in en extra SSD på ca 1 TB.

Kan man köpa vilken SSD som helst, eller måste det vara en viss storlek typ 3,5tum?
Nån speciell som rekommenderas?

Tack på förhand (om det fortfarande är nån som läser tråden).

Permalänk
Viking
Skrivet av Chattanoga:

Lånar tråden för en nybörjarfråga om Lenovon som länkas ovan.
https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-...

Jag köpte precis en sådan till Grabben och tänkte stoppa in en extra SSD på ca 1 TB.

Kan man köpa vilken SSD som helst, eller måste det vara en viss storlek typ 3,5tum?
Nån speciell som rekommenderas?

Tack på förhand (om det fortfarande är nån som läser tråden).

Tyvärr vet jag varken hur moderkortet eller chassit ser ut på insidan. Du kan köpa en till snabb NVMe SSD om det finns en till M.2 plats på moderkortet, så det får du i så fall öppna och titta. Om det inte finns en M.2 plats är det en 2,5" som gäller. Det finns förmodligen en monteringsplats för en sådan. Sedan behöver du en SATA-kabel till en 2,5" som du behöver köpa om du inte redan har, och en strömkabel som förhoppningsvis (nästan garanterat) finns från nätagget.

Någon av dessa två bör funka:

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Tyvärr vet jag varken hur moderkortet eller chassit ser ut på insidan. Du kan köpa en till snabb NVMe SSD om det finns en till M.2 plats på moderkortet, så det får du i så fall öppna och titta. Om det inte finns en M.2 plats är det en 2,5" som gäller. Det finns förmodligen en monteringsplats för en sådan. Sedan behöver du en SATA-kabel till en 2,5" som du behöver köpa om du inte redan har, och en strömkabel som förhoppningsvis (nästan garanterat) finns från nätagget.

Någon av dessa två bör funka:
https://komponentkoll.se/bild/IxudO.png

Tack för svar!
Det finns två utrymmen i botten med utdragbara slädar som ser ut att kunna vara i ca 3,5tum storlek, så det kanske finns hopp? Ska öppna igen och titta noggrannare.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Tyvärr vet jag varken hur moderkortet eller chassit ser ut på insidan. Du kan köpa en till snabb NVMe SSD om det finns en till M.2 plats på moderkortet, så det får du i så fall öppna och titta. Om det inte finns en M.2 plats är det en 2,5" som gäller. Det finns förmodligen en monteringsplats för en sådan. Sedan behöver du en SATA-kabel till en 2,5" som du behöver köpa om du inte redan har, och en strömkabel som förhoppningsvis (nästan garanterat) finns från nätagget.

Någon av dessa två bör funka:
https://komponentkoll.se/bild/IxudO.png

Hittar ingen info om moderkortet, men så här står det under Specifikationer:

Lagring:
-Upp till 1 TB PCIe SSD
-Upp till 2 TB SATA-hårddisk
-Tillval: Hybridlagringsutrymme

Permalänk
Viking
Skrivet av Chattanoga:

Tack för svar!
Det finns två utrymmen i botten med utdragbara slädar som ser ut att kunna vara i ca 3,5tum storlek, så det kanske finns hopp? Ska öppna igen och titta noggrannare.

Okej. Det brukar gå att montera 2,5” SSDer på dem.

Skrivet av Chattanoga:

Hittar ingen info om moderkortet, men så här står det under Specifikationer:

Lagring:
-Upp till 1 TB PCIe SSD
-Upp till 2 TB SATA-hårddisk
-Tillval: Hybridlagringsutrymme

Det där säger inte så mycket. Men tänkte om du kan öppna datorn och titta efter en M.2 plats på moderkortet?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Okej. Det brukar gå att montera 2,5” SSDer på dem.

Det där säger inte så mycket. Men tänkte om du kan öppna datorn och titta efter en M.2 plats på moderkortet?

Det verkar vara detta moderkort:

B550 MATX

Jag ska försöka öppna burken i mellandagarna och se om det finns några användbara anslutningar

Permalänk
Medlem

Glöm inte att mecenat brukar samarbeta med lenovo, om du nu siktar på den, och erbjuda lite studentrabatter med

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless