Permalänk

Brutto: 31 679 kr /mån (30 873 kr innan höjning)
Skattetabell: 33 (enligt skv)
Anställningstid: 6,5 år.
Yrke: Montör, tillverkningsindustri.

Skrivet av gothenburg:

Ny lön:

Brutto: 30 873 kr kr /mån (29 892 kr innan höjning)
Skattetabell: 33 (enligt skv)
Anställningstid: 5 år.
Yrke: Montör, tillverkningsindustri.

Förmåner:
Viss flextid
Arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag: 5000 kr (Skv sänkte)
Promenad 2x 20 min på arbetstid
Massage 1 ggr per månad på arbetstid
+Eventuell vinstdelning/bonus

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beino:

Nyexad som högskoleingenjör i maskinteknik
Anställd av ett konsultbolag
32 dagars semester
2000 kr i friskvårdsbidrag
Har just nu en flexibel arbetstid
Får 29 000 kr i ingångslön

Är inte helt nöjd med ingångslönen, men det blir väl bättre i framtiden.

Fick en höjning till 30 800 kr i april 2019.

Ska flytta och byter då kontor och stannar inom samma företag. Fick en höjning till 37 000 kr och friskvårdsbidraget ska höjas till 3000 kr nästa år. Får gå på kurser så länge jag kan motivera varför.

Permalänk
Medlem

Är det nån som jobbar som Komposittekniker som kan gärna berätta lite allmänt om yrket och vad för förmåner, löner osv man kan förvänta sig?

Permalänk
Medlem

32500, 2 år som .net utvecklare.

Suck.. Får ta och byta snart..

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Chosenone1242:

1,5 år senare är jag kvar på samma företag med justerade (juridiska) arbetsuppgifter med större ansvar och har en årslön på cirka 630 000 kr plus aktieutdelning som delägare på ca 86 000 kr (äger bara en löjligt liten del av företaget).

Siktar på att ligga på åtminstone 740 000 kr plus 170 000 kronor i utdelning nästa år, blir spännande att citera denna post om 12 månader och se om jag gissade helt fel på prognosen.

Ett år gånget och kurvan fortsätter uppåt, jag har nu sedan sommaren legat på cirka 90 000 i lön (spann 83-98kkr), utdelningen torde väl landa på cirka 200-300 000 kr. Plus bilförmån för cirka 6000 kr per månad. Arbetsgivaren står dock inte för någon tjänstepension.

Jag gissar på ett år till med ungefär motsvarande nivå, därefter ett kraftigt lönetapp när/om jag byter arbetsgivare, jag har aldrig varit girig eller pengahungrig men värderar egentligen min fritid högt. Jobba för att leva, inte tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Dags att börja få betalt för koden jag skriver, skrev precis under för första fasta jobbet: Juniorkonsult inom .NET

30k före skatt,
5v semester,
6k för mobil,
4k friskvård,
Rabatter för bolån, billån etc. via företagets bank
Lite bonusar för rekrytering etc.

Kunde fått mer om jag gått till produktbolag men jag kände att erfarenheten av att konsulta kommer vara värdefullt i framtiden

Ny lön fr.o.m 1/11:

33k före skatt,
Samma förmåner som innan

Utbildning: 2-årig YH
Erfarenhet: Snart 2 år

Väldigt nöjd med detta med tanke på omständigheterna i år

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

32500, 2 år som .net utvecklare.

Suck.. Får ta och byta snart..

Vilken stad?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Ny lön fr.o.m 1/11:

33k före skatt,
Samma förmåner som innan

Utbildning: 2-årig YH
Erfarenhet: Snart 2 år

Väldigt nöjd med detta med tanke på omständigheterna i år

Absolut inget att skämmas för. Bra gjort och du har garanterat förtjänat det!

Fick du löneökningen nu så är du troligtvis "yrkesarbetare". Glöm inte den extra potten ni fick till 2021. Med YA menar jag de som faktiskt gör någonting Hälsningar från tjänsteman Inte hela sanningen men gravt underskattade. Vi är inget utan YA, sen kan man gå hela steget uppåt och häva att de är inget utan "oss" men jag anser att YA är och bra sådana extremt vital och underbetald.

Själv vill jag inte informera på grund av omständigheter, men ligger några lappar över och arbetar med samording inom industri.

Skrivet av Awsmkiid:

Är det nån som jobbar som Komposittekniker som kan gärna berätta lite allmänt om yrket och vad för förmåner, löner osv man kan förvänta sig?

Lågoddsare på den.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Hamnade på 35.000 detta året. Inget IT relaterat, som typ allt här utan försvaret. förmåner: sitter och glor på TV, mobilen, träna, spelar dator i väntan på att någon ska försöka spränga upp dörren till någon kasun, MOB förråd eller förstöra JAS-planen som står i beredskap. skämt och sido. arbetsuppgiften är skyddsvakt helt enkelt. securitas tjänst med vapen enkelt förklarat.

jag älskar jobbet. redan gjort det ''coola''. springa i skogen med granris i hjälmen, utlandstjänst, skrikit på värnpliktiga osv. nu vill jag bara ha det gutt tills jag vet vad jag vill göra senare i livet. .jag jobbar pass med jour på jobbet, så det är jour:en som ger betalt. inte grundlönen. den är värdelös....

schemat kan t.ex. vara: jobba 4 dagar med jour på jobbet, dvs sover där. kommer hem och är ledig 1 vecka. jobbar lite till igen, hemma 4 dagar osv osv.. skulle chansa på att utöver semestern så är jag nog ledig 3 månader till om året. och då har jag aldrig haft under 6 veckor semester.

tycker jag tjänar helt klart bra men framförallt så har jag tid att spendera dom också

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Nytt jobb efter examen som teknisk förvaltare , 31k/mån

Permalänk
Medlem

Fick en trevlig liten oväntad(men förtjänad) lönejustering. Upp från 34k till 37k. Under 30 år
Jobbat lite mer än tre år sedan examen

DevOps Engineer på storbank i Sverige. Tar hand om utvecklingsverktyg(CD-verktyg, versions- och artifaktverktyg), vilket innebär allting från support, onboarding, kurser, Meetup, Best practices.

Utöver sedvanliga förmåner har vi årlig bonus på runt 40-50k(inte garanterad), väldigt schysst bostadslån, lunchförmån samt lite stugor/lägenheter lite här o var i världen.

Skulle nog kunna klättra 10k om jag byter till konsult men trivs ordentligt bra här, så jag väntar till iaf Corona är över innan jag kanske letar mig vidare.

Permalänk
Medlem

Tror jag skrivit efter senaste ändringen, men iaf

IT Business Analyst
37k i grundlön, faktiskt utfall i år 38,75k.
Inte illa att komma över grundlönen i år trots korttidspermitteringarna

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Säljare inom livsmedel.
39.500:- före skatt.

Sjukvårdsförmån och extra pensionsinsättning.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Yrke: Mättekniker/entréprenadingenjör inom bygg / anläggning
Plats: Stockholm
Utbildning: 3 år byggnadsingenjör
Lön: 38500 kr
Erfarenhet: 5 år
Ålder: 27
Förmåner: 2226 kr/mån kostförmån, 425 kr/mån hälsoförmån, 6125 kr/mån bilförmån, fritt drivmedel inom hela norden (drivmedelsförmån ca 500 kr/mån beroende på hur mycket jag åker), friskvård 4000, 37 dagar semester + arbetstidsförkortning, kollektivavtal och generöst företag där man i princip får köpa vad man vill bara man lätt kan motivera att man behöver det i tjänsten.

Permalänk
Skrivet av DeniCevap:

Ska ha individuell löneförhandling kommande veckan.
Varit anställd i snart 2 år, men pga corona så har allt flyttas fram.

Nuvarande lön: 30.000kr.
Systemutvecklare.
Men nu har jag fått ansvar över två områden, med ett eventuellt tredje område nästa år. Plus så fick jag aldrig ökning när jag gick från prov till fast.

Tänkte försöka få till mig åtminstone 37.000kr. Speciellt då dessa två områden kan man inte leva utan. Tidigare kollegor som hade dessa områden hade över 40k. Visserligen mer erfarenhet, men jag tycker jag är värd 37k.

Tips inför förhandlingen? Jag har fått två olika jobberbjudanden bara denna månad, som jag tackat nej till då jag verkligen trivs på jobbet. Men lönen är just nu en större faktor.

Blev inte nöjd med löneökningen som erbjöds - 32.000kr. Sökte därför efter en ny tjänst, och fick som .NET utvecklare.

Ny lön: 36.000kr
Friskvård: 4000kr (från 2000kr)
Mobil osv.

Skrivet av Cameltotem:

32500, 2 år som .net utvecklare.

Suck.. Får ta och byta snart..

Bara och byta jobb. Trodde inte det spelade roll när andra sa det, men visar sig vara rätt val.

Permalänk
Medlem

Man blir lite deprimerad när man läser denna tråden och ser vad många av er har åstadkommit med era liv, men har man ingen energi, intelligens, eller kompetens att ändra sin egen situation så får man skylla sig själv

Yrke: Tekniker (Läs fabriksarbetare som trycker på F12)
Erfarenhet: 4 år
Utbildning: Ingen relevant för yrket (Webbutveckling strökurser)
Lön: 21800 kr (ingen möjlighet till individuell löneförhandling)
Förmåner: 2000 kr/år friskvård, bonus på högst 20k om året (väldigt höga krav för att nå denna så det sker nästan aldrig)
Ålder: 35
Län: Småland

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Håller med, det är ju dock bara en 1 årig utbildning och uskor gör oftast saker som outbildade vårdbiträden gör så det är inte speciellt förvånande att det blir så. Utbud och efterfrågan.

1 år ? jag pluggade 4 terminer, dvs 2 år

sen vart du hamnar som uska gör ju skillnad på arbetsuppgifter.
Te.x mitt jobb så sätter inte jag kateter eller tar prover, det gör våran sköterska.
Men går jag in på lasarettet gör jag betydligt mycket mer "vård" uppgifter mot vad man gör på mitt demensboende.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draca:

Man blir lite deprimerad när man läser denna tråden och ser vad många av er har åstadkommit med era liv, men har man ingen energi, intelligens, eller kompetens att ändra sin egen situation så får man skylla sig själv

Yrke: Tekniker (Läs fabriksarbetare som trycker på F12)
Erfarenhet: 4 år
Utbildning: Ingen relevant för yrket (Webbutveckling strökurser)
Lön: 21800 kr (ingen möjlighet till individuell löneförhandling)
Förmåner: 2000 kr/år friskvård, bonus på högst 20k om året (väldigt höga krav för att nå denna så det sker nästan aldrig)
Ålder: 35
Län: Småland

Du gör dock tråden och säkert flera personer en tjänst. Det är nästan bara folk med monsterlöner som skriver i denna tråd. Inte konstigt att man blir lite deprimerad då.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Processingenjör inom läkemedel 29 år
5 års erfarenhet
Lön: 43.000kr
Arbetsvecka 40h
Betald övertid + fritt disponibelt flextid.
32 dagar semester + klämdagar

Nu snart 10 år erfarenhet, dålig löneutveckling och ligger nu på 47093kr men med bonus, diverse övertid och annat slutade min årslön på ca 698000kr dvs typ 58000kr, vilket är lite upplyftande.

Har börjat fundera på att leta mig vidare, skulle behöva mer lön för att få möjlighet att låna pengar till nått större, bor gärna kvar inne i Stockholm, och då måste man ha lite deg i kuvertet.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Glöm inte den extra potten ni fick till 2021. Med YA menar jag de som faktiskt gör någonting

Vad menar du med YA?

Blev anställd i September (helt otroligt med tanke på la corona)
Spenderade nästan 1 1/2 år som arbetssökande med enbart ett par st som hörde av sig trots flera hundra ansökningar. Coronan slog till efter det första halvåret och lyckades få en kurs utav arbetsförmedlingen som jag var tvungen att gå (.NET utveckling), annars skulle jag förlora hela mitt bidrag och A-kassa som ändå summerade till 0:- i månaden... heh...
Kursen gick f.ö. bra men det ledde ingenstans förrän i Augusti när två olika företag ringde upp mig, genom kontakter från praktiken jag hade hos AF, och de ville träffas. Summan kardemumma så anställde ena företaget mig som utvecklare och det kändes som om en tyngd lyftes från bröstet.

Yrke: Systemutvecklare
Plats: Stockholm
Utbildning: 2 år YH (applikationsutveckling) + 3 mån .NET heltidskurs
Lön: 30000 kr
Erfarenhet: 0 år
Ålder: 23
Förmåner: Friskvårdsbidrag på 4000:-, div försäkringar, flexibel arbetstid och självständighet, men först och främst sociala kontakter. Det andra företaget kunde säkert gett lite bättre förmåner, men de låg på andra sidan stan och var lite "äldre", så valde det andra som var ett mindre företag, låg närmre, och hade yngre utvecklare med liknande intressen.

Coronan ställde väl ändå till det här med den sociala aspekten, och det tyngden på bröstet har funnit sin väg tillbaka. Även om jag ej är en så vidare social människa med enbart ett par st vänner så har de senaste månaderna varit... Speciella.
Har jobbat hemma i snart två månader och har ej träffat människor utanför familjen på längre än det.

Lägga till information om arbete
Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Nu snart 10 år erfarenhet, dålig löneutveckling och ligger nu på 47093kr men med bonus, diverse övertid och annat slutade min årslön på ca 698000kr dvs typ 58000kr, vilket är lite upplyftande.

Har börjat fundera på att leta mig vidare, skulle behöva mer lön för att få möjlighet att låna pengar till nått större, bor gärna kvar inne i Stockholm, och då måste man ha lite deg i kuvertet.

Jag stämmer in på i princip samtliga uppgifter som du citerade i ditt ursprungliga inlägg med undantaget att jag är ett år äldre, i övrigt nästan samma lön och samma förmåner. Dock lite kortare arbetsvecka (38h) samt 25 dagars semester och typ 58h ATK. Då har jag dock nyligen bytt tjänst och fick då ett bra lönelyft.
Ja boende i Stockholm är ju tyvärr dyrt och ibland kan väl pendling ta lite tid om man inte jobbar på Kungsholmen, annars är väl de flesta jobben i Solna eller Södertälje i Stockholmsområdet.
Något vidare lönelyft får man ju dock sällan genom löneförhandling utan genom jobbyte. Arbetsmarknaden är väl överlag god, beror ju lite på exakt vad man arbetar med men har man generell kompetens för life science/biotech och inte tvunget måste arbeta på läkemedelsbolag så finns det mycket möjligheter. De flesta företag här i Uppsala letar efter kvalificerad personal mest hela tiden.

Om du är beredd att flytta så är ju bostadspriserna lägre i Uppsala kommun och det finns dessutom större möjligheter till billigare boenden i förorter eller mindre orter på landsbygden där man når centrala Uppsala med bil inom 30 minuter. Hus inom kommungränsen (förutom Storvreta) går dock oftast för minst 5 miljoner och radhus för minst 4 miljoner.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Fiskenlars:

22900ish som bilmekaniker. 6 år på samma arbetsplats.

Efter ytterligare 1½ år hos samma arbetsgivare så är planen att jag byter arbetsgivare i mars.

Gav ultimatum i februari 2020 om dom inte ser över min lön så kommer jag byta och nu så fullföljer jag det..

Går upp till 32500 före skatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

37500 efter senaste höjningen. Vi har en bra grundlön så slipper ackordsjaget.

Anställd som plattsättare men har blivit en allt-i-allo.
Jobbar mycket med flytspackling på större objekt.
Ibland väldigt tungt men när det ”flyter” på så är det riktigt lugnt jobb.

Friskvård 3500 per år, 40 timmar ATF
5kr bonus för varje arbetad timme som sätts in på pensionskontot varje år. Runt 10-12 tusen brukar det bli.

Börjar bli trött i axlar och rygg så kanske skulle skola om sig.
Frågan är till vad 😅

Permalänk
Medlem

Nytt jobb i februari som konsult inom IT-säkerhet.
55 000(upp från 45 200) i grundlön och månadsbonus om teamet når sina mål den månaden.
30 år gammal och 12 år i IT-branchen, började dagen efter gymnasiet var avklarat.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Jag stämmer in på i princip samtliga uppgifter som du citerade i ditt ursprungliga inlägg med undantaget att jag är ett år äldre, i övrigt nästan samma lön och samma förmåner. Dock lite kortare arbetsvecka (38h) samt 25 dagars semester och typ 58h ATK. Då har jag dock nyligen bytt tjänst och fick då ett bra lönelyft.
Ja boende i Stockholm är ju tyvärr dyrt och ibland kan väl pendling ta lite tid om man inte jobbar på Kungsholmen, annars är väl de flesta jobben i Solna eller Södertälje i Stockholmsområdet.
Något vidare lönelyft får man ju dock sällan genom löneförhandling utan genom jobbyte. Arbetsmarknaden är väl överlag god, beror ju lite på exakt vad man arbetar med men har man generell kompetens för life science/biotech och inte tvunget måste arbeta på läkemedelsbolag så finns det mycket möjligheter. De flesta företag här i Uppsala letar efter kvalificerad personal mest hela tiden.

Om du är beredd att flytta så är ju bostadspriserna lägre i Uppsala kommun och det finns dessutom större möjligheter till billigare boenden i förorter eller mindre orter på landsbygden där man når centrala Uppsala med bil inom 30 minuter. Hus inom kommungränsen (förutom Storvreta) går dock oftast för minst 5 miljoner och radhus för minst 4 miljoner.

Tjena, blev lite nyfiken, vad bytte du till?
Och hur mycket är ett bra lönelyft?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

En allmän fråga på ämnet: är det några signifikanta skatter eller avgifter som höjts 2021 jämfört med 2020? Kan inte se att det är en höjning på kommunalskattdelen i alla fall.

Brukar roa mig med att räkna ut nettolön via diverse sidor på nätet, nu verkar det finnas en uppdaterad för 2021:
buffert.se
Enligt den får jag ca 1000:- mindre i månaden än till exempel denna för 2020 (på samma lön förstås):
statsskuld.se

Tacksam för svar och hoppas frågeställningen inte avviker för mycket från trådens huvudämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

En allmän fråga på ämnet: är det några signifikanta skatter eller avgifter som höjts 2021 jämfört med 2020? Kan inte se att det är en höjning på kommunalskattdelen i alla fall.

Brukar roa mig med att räkna ut nettolön via diverse sidor på nätet, nu verkar det finnas en uppdaterad för 2021:
buffert.se
Enligt den får jag ca 1000:- mindre i månaden än till exempel denna för 2020 (på samma lön förstås):
statsskuld.se

Tacksam för svar och hoppas frågeställningen inte avviker för mycket från trådens huvudämne.

Kolla via Skatteverket ifall du får en ny skattetabell 2021 kan ju vara så enkelt.

Permalänk
Medlem

Yrke: Systemutvecklare, anställd av företag inom byggbranschen och anpassar/utvecklar deras affärssystem samt processer kring detta. Så ej på konsult- eller it-bolag.
Plats: Skåne
Utbildning: 3årig Systemutvecklare på Malmö Universitet
Lön: 55 000 kr
Erfarenhet: 3 år
Ålder: 33
Förmåner: 6 veckor semester + 40h Arbetstidsförkortning per år (så typ 7 veckor?), friskvårdsbidrag, mobil, laptop

I samband med att jag började studera såg jag en annons via Student Consulting att ett företag sökte någon som hade erfarenhet deras affärssystem och hade lättare programmeringskunskaper, då de behövde hjälp vid en migrering och uppdatering av dåvarande system. Tvätta lite databas, enklare SQL etc. Jag hade vid en tidigare anställning arbetat i systemet så passade mig bra.
De blev nöjda med mig och jag fortsatte där vid sidan av studierna. Hade då timlön som skulle ge ca 30k / månad.

Efter ca 2 år insåg vi att det var onödigt att betala massa till Student Consulting. Enligt avtalet var det lugnt för mig att byta om jag arbetat över 1000h, vilket jag hade. Startade därför eget, sänkte timkostnaden för företaget något men kunde istället plocka ut ca 42k. Alla var nöjda.

När jag tog examen tänkte jag att nu är det dags att öka min lön igen. Gick därför in i förhandlingen med krav på timlön som skulle ge ca 51k / månad, utan några direkta förmåner. Chefen ville anställa mig istället, erbjöd det som står ovan ovan. Uppenbart att mina krav var för låga, men jag klagar inte.

Permalänk
Medlem

Yrke: Produktionsteknisk chef
Plats: Småland
Utbildning: Militärhögskola
Lön: 48 000 kr
Erfarenhet: Varit chef inom olika grenar i ca. 5 år.
Ålder: 32
Förmåner: 6 veckor semester friskvård, mobil, laptop

Har tidigare arbetat som servicechef inom kärnkraft samt underhållschef inom fordonsindustrin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

En allmän fråga på ämnet: är det några signifikanta skatter eller avgifter som höjts 2021 jämfört med 2020? Kan inte se att det är en höjning på kommunalskattdelen i alla fall.

OT: Kolla här istället så du får från källan: https://app.skatteverket.se/rakna-skatt-client-skut-skatteutr...

Visa signatur

Dator: Mac