Permalänk

Påminnare

Hej!

kanske en galen rubrik men vet faktiskt inte vad saken jag söker heter. Jag glömmer konstant min väska överallt och skulle behöva
någon smart pryl som påminner mig. Tex när jag är 10 meter ifrån min väska att min telefon piper till. Någon som har något smart tips? har googlat lite på key finders men jag behöver något som varnar mig innan jag totalt tappat bort väskan.

ha det fint!

Permalänk
Medlem

@denlillefete
10 Meter de var inte långt och hur lyckas du glömma att du har en väska?
Men har du testa en sån här, inte många kronor så de kanske kan vara värt att prova.

https://fyndiq.se/produkt/itag-bluetooth-tracker-keyfinder-ny...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har en Tile Pro bricka och den liksom deras andra brickor kan man om man har deras betalda abonnemang få larm om man går iväg utan prylen man satt fast den på såsom en väska. Finns flera olika Tile modeller att köpa , jag tog en pro för dess 120m räckvidd och utbytbara batteri.

Har själv bara gratis varianten på abonnemanget eftersom det jag var ute efter bara är att hitta var jag lagt prylen eller omvänt hitta telefonen ibland och de funktionerna finns i gratisvarianten. (finns en knapp på den så den kan få telefonen att ringa via Tile appen) Jättebra vid de där tillfällena man blev distraherad av något och bara lagt telefonen ifrån sig när man kom hem utan att tänka på var man lade den. Man slipper hela kan jag ha lagt den där eller här leta proceduren. Är visserligen inte så ofta det händer men när det gör det är Tile trackern bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denlillefete:

Hej!

kanske en galen rubrik men vet faktiskt inte vad saken jag söker heter. Jag glömmer konstant min väska överallt och skulle behöva
någon smart pryl som påminner mig. Tex när jag är 10 meter ifrån min väska att min telefon piper till. Någon som har något smart tips? har googlat lite på key finders men jag behöver något som varnar mig innan jag totalt tappat bort väskan.

ha det fint!

elpistol i bakfickan med trigger tråd till väskan, vågar lova att du kommer lära dig komma ihåg väskan fort

skämt å sido, det finns en uppsjö olika blåtandslösningar för just detta problem, kolla tex på aliexpress där brukar man kunna hitta fler och bättre modeller än vi har här.
tex: https://www.aliexpress.com/item/1005001359649349.html?spm=a2g..._

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.