3070 beställningar, vem hann?

Permalänk

https://www.komplett.se/product/1176458/datorutrustning/dator...

Dessa förväntas i lager i övermorgon. Det i kombination vad jag kan läsa andra skriva om detta kort så blir det nog en beställning. Känns som ett vettigt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pghorling:

https://www.komplett.se/product/1176458/datorutrustning/dator...

Dessa förväntas i lager i övermorgon. Det i kombination vad jag kan läsa andra skriva om detta kort så blir det nog en beställning. Känns som ett vettigt köp.

Fan! har ett surpim x beställt hos komplett men ser att datum blivit ändrat idag till 6 mars (vafan?)

Blir nog boka detta istället, skillnaden är väl bara att X är oc från fabrik om jag inte minns fel.

tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av cyrreffs:

Fan! har ett surpim x beställt hos komplett men ser att datum blivit ändrat idag till 6 mars (vafan?)

Blir nog boka detta istället, skillnaden är väl bara att X är oc från fabrik om jag inte minns fel.

tack för tipset!

Korten försvinner sakta men säkert. Lägger en beställning nu. Min tänkta budget för en ny dator på 8,000 har blivit lagom spräckt. 18k totalt landade bygget på!

Permalänk
Skrivet av pghorling:

https://www.komplett.se/product/1176458/datorutrustning/dator...

Dessa förväntas i lager i övermorgon. Det i kombination vad jag kan läsa andra skriva om detta kort så blir det nog en beställning. Känns som ett vettigt köp.

Tack för länken, blev en beställning så hoppas de verkligen kommer in på onsdag. Kollar man kompletts leverans info så verkar ju det som att dessa redan e bekräftade(grön/gul figur) och förmodligen kommer då dom skriver. Håller tummarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera suprim x. Mitt går helt ljudlöst i de spel jag testat. Har fått tag på ett 3080 så mitt kommer gå i retur eller säljas men det är verkligen ett toppenkort

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Avbokade ett 3070 från Webhallen den 16e. Inga pengar tillbaka fortfarande.. Tips, ta det på klarna, inte swish om ni inte är 100% på att ni kommer välja ett annat..

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk

Kan meddela att MSI 3070 SUPRIM som jag beställde från komplett igår kväll är nu skickat Gick ju extremt fort!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Skrivet av Gocartman:

Kan meddela att MSI 3070 SUPRIM som jag beställde från komplett igår kväll är nu skickat Gick ju extremt fort! https://i.imgur.com/QYVS8PB.png

Min är inte skickad, står att min beställning är i lager dock. Hoppas den blir skickad snart...

Vilken tid beställde du?

Permalänk
Skrivet av pghorling:

Min är inte skickad, står att min beställning är i lager dock. Hoppas den blir skickad snart...

Vilken tid beställde du?

Beställde 18:42

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Skrivet av Gocartman:

Beställde 18:42

Jag beställde tidigare. Tack komplett

Permalänk

Inte det mest betryggande svaret i världshistorien...

"Jag vet dessvärre inte helt varför din dröjer, jag skickar ett meddelande till mina kollegor på logistik så att de för se över att det inte blivit något fel :)"

Permalänk
Medlem

Kommer komma ut ett 3060ti hos elgigianten på gotland 00:00 för den som är intresserad. ev när de öppnar i morgon. Hade det reserverat men ej möjlighet att hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gocartman:

Kan meddela att MSI 3070 SUPRIM som jag beställde från komplett igår kväll är nu skickat Gick ju extremt fort! https://i.imgur.com/QYVS8PB.png

Fick precis samma mail beställde i måndags 16.34

Permalänk
Medlem

16.59, inget mail än så länge 🥺

Permalänk

"Beställd, förväntas i lager 7 januari 2021, 1 st." på min beställning igår 19:03, fan att hunden behövde en promenad så jag missade att beställa tidigare.

Permalänk
Medlem

Update från Komplett Suprim - "din beställning är på väg" 🙂

Permalänk
Skrivet av krzysgro:

Update från Komplett Suprim - "din beställning är på väg" 🙂

Samma här! Grabbarna på lagret verkar har jobbat övertid idag!

Permalänk
Permalänk

Även ett par Strix kort?

Webblager (<5)

8190kr dock

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem

2020 årets skämt. 700$ for ett 3080 sade dom, Nu 1000$ for ett 3070 - 8 GB.

Permalänk

Jag beställde mig ett 3070 nu i mellandagarna. Blir spännande att se om man får det innan påsk.

Det verkar som att de bästa korten ur kylarsynpunkt är MSI och ASUS. Har jag förstått rätt?

Permalänk
Viking
Skrivet av rallyludde:

Det verkar som att de bästa korten ur kylarsynpunkt är MSI och ASUS. Har jag förstått rätt?

MSI för låga ljudnivåer.
Asus för låga temperaturer.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

https://www.youtube.com/watch?v=N3lfXsa08CY&t

Ta en titt så inser du att det skiljer lite mer än en "metallbit" Syftar inte på MSRP-diskussionen (jag köper vad du säger, men finner mig i utbudet vi har i Sverige) utan bara på vad man får för sina pengar.

Tycker också kring tusenlappen är vad jag kan betala extra för ett "bättre" kort (kylare/ljudnivå, överklockning, power limit, garanti?) men jämför mot det billigaste kortet som finns i handeln, inte MSRP.

Nä jag överdrev lite. Intressant test!

Skrivet av JoOngle:

2020 årets skämt. 700$ for ett 3080 sade dom, Nu 1000$ for ett 3070 - 8 GB.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av rallyludde:

Jag beställde mig ett 3070 nu i mellandagarna. Blir spännande att se om man får det innan påsk.

Det verkar som att de bästa korten ur kylarsynpunkt är MSI och ASUS. Har jag förstått rätt?

Vad det ser ut som iallafall med EKWB om man tänkt vattenkyla är det Asus som gäller, har inte kollat andra tillverkare dock. Dumt nog ställde jag mig i kö för ett EVGA och sen insåg jag att EK inte har några block för dom som passar direkt utan att chansa :/

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem

3070 Suprim från Komplett har kommit 🙂
Får jag ett 3080 som beställdes från Amazon skickas det tillbaka eller säljs till någon här på SC som väntar och behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

2020 årets skämt. 700$ for ett 3080 sade dom, Nu 1000$ for ett 3070 - 8 GB.

Är det tillfälligt pga. efterfrågan eller är det så priset kommer se ut?

Permalänk
Medlem

Det sägs ju att priset på nästan alla gpu och cpu kommer gå upp så det blir nog standard om kanske inte högre också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Är det tillfälligt pga. efterfrågan eller är det så priset kommer se ut?

Omöjligt att svara med 100% säkerhet men spekulativt från min sida;

Priserna kommer att variera kraftigt uppåt nu när efterfrågan är hög och tillgången låg, sedan kommer de sakta sjunka ner igen när större delen av de som måste ha senaste har sina. Just nu är det ju lite av en perfect storm med Covid, osäkerhet på marknaden pga brexit, strul i asien, USA kaos m.m. precis vid stora releaser av CPUs, GPUs och konsoler m.m.

Samtidigt vill alla ha igång handel mer så ekonomierna inte blir stela vilket motiverar att pressa priser, det är värre när pengar inte rör sig men företagen måste täcka mycket extra saker just nu och i slutet är det oftast konsumenten som måste betala .

Priserna lär gå ner lite men de stiger ju "alltid" iom inflation och sedan går de ju ner när nyhetensbehag har lagt sig.

Skulle gissa att de är nere på MSRP kanske runt nästa jul igen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

med tanke på att det ryktas om nya gpuer så tror jag nog dom försöker kräma ur så mkt pengar dom kan dvs höjer priserna

Permalänk
Medlem

Så, roliga saker händer dessa dagar.
Jag har beställt från @Webhallen Strix 3070OC och jag fick idag en TUF istället. Så vad ska jag göra nu? Jag förväntar mig att min gavs till någon annan som kanske inte vill ge tillbaka den. Är jag kvar utan en?