3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pata2003:

Försvann 38st på 9 minuter?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hopkin:

Försvann 38st på 9 minuter?

Han länkade nog fel variant.
https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...
Din för den nätta summan 23 999 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Han länkade nog fel variant.
https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...
Din för den nätta summan 23 999 :-

Hahhahaha sorry fixade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Han länkade nog fel variant.
https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...
Din för den nätta summan 23 999 :-

Sympatisk summa

Permalänk
Medlem

Dom får dom i lager relativt ofta. Dom hade många MSI GeForce RTX 3090 24GB GAMING X TRIO för salu några dagar före jul för
19 000 kr. Är tyvärr slut just nu men dom kommer att få in nya den första februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pata2003:

Dom får dom i lager relativt ofta. Dom hade många MSI GeForce RTX 3090 24GB GAMING X TRIO för salu några dagar före jul för
19 000 kr. Är tyvärr slut just nu men dom kommer att få in nya den första februari

En månadslön efter skatt, vilket klipp!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

3090 finns lite här o var. Hämta en MSI Gaming x trio i veckan...

Permalänk

Asus GeForce RTX 3090 ROG STRIX
2 st, a 19900
https://g4g.se/produkter/61579

Permalänk

ASUS 3080 TUF OC i NetOnNet Uppsala Lagerbutik:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt 3080 ftw3 ultra och fått hem det?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Spelevink:

Konkurrensen och blickarna när folk står utanför affären imorgon och ingen pratar med varandra men alla vet att de andra är där för det enda 3080 som finns i butik i Sverige.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Skrivet av Smileduck:

Konkurrensen och blickarna när folk står utanför affären imorgon och ingen pratar med varandra men alla vet att de andra är där för det enda 3080 som finns i butik i Sverige.

Kortet är redan sålt, några minuter efter stängning. Måste ha varit någon sen kund i affären som köpte det eller någon anställd som la undan...
Bor själv inte i Uppsala så kan inte bli upprörd

Permalänk
Skrivet av Spelevink:

Kortet är redan sålt, några minuter efter stängning. Måste ha varit någon sen kund i affären som köpte det eller någon anställd som la undan...
Bor själv inte i Uppsala så kan inte bli upprörd

Är inte förvånad, jag bor inte heller där så påverkar inte mig heller. Ser däremot framför mig hur flertalet män i arbetsför ålder stryker runt utanför butiken inför öppning.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelevink:

Kortet är redan sålt, några minuter efter stängning. Måste ha varit någon sen kund i affären som köpte det eller någon anställd som la undan...
Bor själv inte i Uppsala så kan inte bli upprörd

Eller så är där bara en fördröjning på hur snabbt deras lagersaldo uppdateras.

Har lämnat tillbaka ett 2080 där och det tog 5h innan det dök upp på sajten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Någon som har köpt 3080 ftw3 ultra och fått hem det?

Fick hem ett idag från inet beställde för c:a 3 veckor sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pata2003:

Fin scalping.
BTW, är det bara jag som bojkottar FTW-korten? Det är säkert ett bra kort men tar emot att betala så mkt för ett kort som borde kosta 18000 med tanke på att det är ett av de korten som använder billigast komponenter. EVGA vad hände?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Fin scalping.
BTW, är det bara jag som bojkottar FTW-korten? Det är säkert ett bra kort men tar emot att betala så mkt för ett kort som borde kosta 18000 med tanke på att det är ett av de korten som använder billigast komponenter. EVGA vad hände?

Hur menar du billigast komponenter? de har ju ändrat pcb:n sen review exen, har inte hittat nån online som tittat på de senare revisionerna, har du nån link?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Hur menar du billigast komponenter? de har ju ändrat pcb:n sen review exen, har inte hittat nån online som tittat på de senare revisionerna, har du nån link?

https://youtu.be/ce3m0EXSB0U

I den videon visar de konsumentversion. Du ser att det är det för där är det bara 4st pos-caps bakom GPUn (mot 6st på review exen). Som du ser är resten lika med det vi sett på PCB-bilder och i Buildzoid-videon (där han faktiskt nämner att de har bytt ut de två poscapsen).
Kanske om det kommer ett FTW4 som vi får se lite bättre komponenter som motsvarar prislappen.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

dom komponenterna kostar ju iofs mer än dom andra 🙄

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

https://youtu.be/ce3m0EXSB0U

I den videon visar de konsumentversion. Du ser att det är det för där är det bara 4st pos-caps bakom GPUn (mot 6st på review exen). Som du ser är resten lika med det vi sett på PCB-bilder och i Buildzoid-videon (där han faktiskt nämner att de har bytt ut de två poscapsen).
Kanske om det kommer ett FTW4 som vi får se lite bättre komponenter som motsvarar prislappen.

inte det där pos-caps argumentet igen

Fler likt de på TUF betyder inte per automatik ett bättre och mer påkostat kort.
Som redan täckt kan just valet av dessa ha andra betydelser än ekonomiska.

Inte för att man får så mycket extra prestanda med OC på 3080/90 men detta kort går ju att fläska på med mer effekt än många andra kort.

Med det sagt ligger ju sk kortet på tok för högt i pris.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

https://youtu.be/ce3m0EXSB0U

I den videon visar de konsumentversion. Du ser att det är det för där är det bara 4st pos-caps bakom GPUn (mot 6st på review exen). Som du ser är resten lika med det vi sett på PCB-bilder och i Buildzoid-videon (där han faktiskt nämner att de har bytt ut de två poscapsen).
Kanske om det kommer ett FTW4 som vi får se lite bättre komponenter som motsvarar prislappen.

hehe ja men tror de ändrat en del sen dess också, den är ganska gammal. Sen de började med svarta "läppar" på korten har jag hört att de ändrat på pcbn, kan inte hitta nån källa på det, kanske bara e rykten. Men väldigt många av 3080 korten på PR topplistan är EVGA, tror fortarande topp på luft är det också. Gått igenom ett par, det sista presterar märkbart bättre än de tidigare, samt små kosmetiska ändringar. Ska kika på pcbn när vattenblocket kommer, anyways back to topic

Permalänk
Skrivet av MrEjonzzon:

Tack! Värt att nämna att jag också valde prio frakt. Får se hur den lirar under helgen

Valde även jag priofrakt av exakt samma kort
Nu har iaf leveransen ändrats från 21-25/1 till torsdag 21/1. Så jag antar att det är ett mer spikat datum än det tidigare. Verkar lovande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

inte det där pos-caps argumentet igen

Suck... ja det där har väl varit utrett sedan länge?? Det jag bara försökte säga var bara att det ett sätt att identifiera de olika versionerna.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaz:

En månadslön efter skatt, vilket klipp!

Tyvärr går dom för så mycket i Sverige:( Om du hittar billigare länka gärna.

Permalänk
Medlem

Känns hopplöst när man byggt ny dator men inte kan utnyttja den fullt ut pga att man inte kan få tag på något grafikkort..
Runt 600 i kö på webhallen..
Enda jag kan gå på är att jag även skall köpa en ny skärm i slutet av Februari

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Lite besviken på webhallens information angående 3080 TUF OC. Såg ut som att det skulle komma två(?) leveranser i slutet av december som uteblev och nu när en leverans dök upp den 15 januari så var det i princip ett steg bakåt i kön för mig som köpt det i slutet av lanseringsperioden.. Känns plötsligt väldigt långt bort igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Fin scalping.
BTW, är det bara jag som bojkottar FTW-korten? Det är säkert ett bra kort men tar emot att betala så mkt för ett kort som borde kosta 18000 med tanke på att det är ett av de korten som använder billigast komponenter. EVGA vad hände?

Jag skulle nog inte gnälla på EVGA så mycket i det här fallet. Via deras EU shop kostar det € 1.564,99 + moms så man får väl anse att det är det officiella priset. https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=24G-P5-3987-KR

Vet inte om deras "auto notify" funktion fungerar som den gör som i US här i EU. Men där iaf har dom kösystem och man får mail om reserverat kort och x antal timmar på sig att köpa det när kort finns och man är längst fram i kön.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Billigt...men säljer nog slut snabbt

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Galna priser! Är väl lika bra att lägga någon tusing till och försöka få ett 3090 för dom pengarna.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"