Vilka spel har jag missat?

Permalänk
Medlem

Vilka spel har jag missat?

Jag har uppgraderat nyligen till en dator som pallar spel igen (10600k, 32gb ram, 3070) för att spela igenom Cyberpunk. Och det har jag gjort. Men nu då?

Vilka spel har man missat om man bara spelat WoW ibland sen typ 2015 som man bör kolla in?

Senaste spelet jag körde innan Cyberpunk och faktiskt klarade var väl Witcher 3 och Horizon på PS4. Gillar RPG-aktiga spel främst men alla guldkorn är av intresse. Det gör inget om man får valuta för investeringen när man vrider upp inställningarna heller

Permalänk

Kanske inte dagens AAA som kräver feta grafikkort men följande är väl värda att titta över...

Dragon Age: Origins
Divinity: Original Sin (finns även en tvåa) - men detta är väldigt mycket klassisk RPG
Pillars of Eternity (även detta väldigt mycket klassisk RPG) - finns även en tvåa
Death Stranding
Red Dead Redemtion II

Kanske inte exakt vad du hoppats på för svar men som tur finns det fler med tips och idéer

Permalänk
Medlem

Börja här och scrolla nedåt tills du hittar ett spel du inte spelat, klart: https://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/p...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag skulle nästan säga att Divinity: Original Sin 2 är mer klassisk RPG än första utgåvan. Det är verkligen, "Åstadkom precis vad du vill med verktygen du har." För att inte tala om hur utmanande det kan vara. Nackdelen där är snarare att mängden möjligheter är så pass stor att man lätt blir paralyserad.

Sen har vi Disco Elysium som tar RPG till nästa nivå. Du får ett litet knippe text från Wikipedia:

Citat:

The game takes place in a large city still recovering from a war decades prior to the game's start, with players taking the role of an amnesic detective who has been charged with solving a murder mystery. During the investigation, he comes to recall events about his own past as well as current forces trying to affect the city. Inspired by Infinity Engine–era role-playing games, particularly Planescape: Torment...

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Disco Elysium var jag faktiskt halvvägs igenom men sen blåste jag ju datorn och glömde ta kopia på några sparfiler. Men jag ska nog köra igenom det igen och spela klart det. Ska kolla in övriga tips med! Det måste ju inte vara RPG-spel heller, så länge det är guldkorn