PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Tråkiga nyheter. Pratade precis med Webhallen. Leveransen som var tänkt att komma in den 27e Januari har inte kommit och vi kan antagligen förvänta oss att den blir försenad.

Tack för uppdateringen Webhallen fortsätter suga, som vanligt... Deras PS5-launch har verkligen varit patetisk.

Permalänk

Mediamarkt?

Hur går det för mina mediamarkt vänner som beställt SE?

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

SE, är fortfarande lite bunden med tanke på att jag har lite ps4 spel(disc) samt även ha 5:an som en blueray spelare. så har enbart satt distill med bevakning på SE

Jag har gjort samma men fick inget notis om att de har fått in i lager dock

Permalänk
Skrivet av Mattefred:

Hur går det för mina mediamarkt vänner som beställt SE?

Hur: Online
Var: MediaMarkt
När: 04/10/2020
Modell: Standard
Status: Q1 2021

Jag var i kontakt med dem i december och då sa dem
Q1 2021 och har inte hört nåt mer efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Jag har gjort samma men fick inget notis om att de har fått in i lager dock

det beror väl på hur du hat lagt upp det i Distill, med tid o pekningar.

Permalänk
Medlem

Precis fått meddelande från Dustin och PostNord att min PS5 SE är på väg!

Beställde 17e September klockan 11:05

Permalänk
Skrivet av Alpicone:

Precis fått meddelande från Dustin och PostNord att min PS5 SE är på väg!

Beställde 19/7 klockan 11:05

Då bör de alltså vara minst på sommaren 2020 så, muntert för en som beställde i oktober 😭

Grattis iaf! 😁

Permalänk
Medlem

Grattis till er som har era påväg. En annan väntar på ord från amazon *snark*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Då bör de alltså vara minst på sommaren 2020 så, muntert för en som beställde i oktober 😭

Grattis iaf! 😁

Oj förlåt menade 17/09 (17e September 2020) och tack!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag också av Dustin att min order är på väg, beställde 17/9-2020 ca kl 11.20. SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Nu fick jag också av Dustin att min order är på väg, beställde 17/9-2020 ca kl 11.20. SE.

Om Maxgaming hade en drop och Dustin nu skickar leveranser så måste det ju betyda att Sverige har fått in en batch från Sony

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

det beror väl på hur du hat lagt upp det i Distill, med tid o pekningar.

Har på så att den refrershar varje 15 sek

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Grattis till er som har era påväg. En annan väntar på ord från amazon *snark*

En till här som väntar... 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Om Maxgaming hade en drop och Dustin nu skickar leveranser så måste det ju betyda att Sverige har fått in en batch från Sony

Jo men ganska lite leverans. Elgiganten har 25 stcyken på lagret just nu så inte så mycket. Vet att Kjell har några också men räcker inte. Har min order hos Cyberphoto (helt besvikelse) 😃 man ska bara vänta. 🤦🏻‍♂️

Permalänk
Skrivet av Moninjo:

Jo men ganska lite leverans. Elgiganten har 25 stcyken på lagret just nu så inte så mycket. Vet att Kjell har några också men räcker inte. Har min order hos Cyberphoto (helt besvikelse) 😃 man ska bara vänta. 🤦🏻‍♂️

Hur har du fått infornationen om Kjell och elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Hur har du fått infornationen om Kjell och elgiganten?

Kan inte svara på det. Men Elgiganten gör utlottning ibland så inga drop där. Men se till att du har koll på Kjell. 😃 jag har alltid koll men jag lyckas aldrig.

Permalänk

Jag undrar vad ni jobbar med som lyckas släppa allt när det plingar till... 😅 (för mycket möten för mig inser jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Kan inte svara på det. Men Elgiganten gör utlottning ibland så inga drop där. Men se till att du har koll på Kjell. 😃 jag har alltid koll men jag lyckas aldrig.

Knappt värt att hålla koll på Kjell eftersom att de kommer att prioritera folk som har lagt bevakning på konsolen sedan tidigare, när det var möjligt 🙄

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Knappt värt att hålla koll på Kjell eftersom att de kommer att prioritera folk som har lagt bevakning på konsolen sedan tidigare, när det var möjligt 🙄

Jo jag vet, men vissa använder distill så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Tack för uppdateringen Webhallen fortsätter suga, som vanligt... Deras PS5-launch har verkligen varit patetisk.

Har inte varit speciellt förtjust i någon av deras lanseringar eller information om köplatser eller annat. Helt knäpptyst oavsett vad det är för produkt. Varit kund länge hos webbhallen och försökt köpa det jag kan från dem. Efter den här hösten kan de glömma någon mer kundlojalitet från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Jo men ganska lite leverans. Elgiganten har 25 stcyken på lagret just nu så inte så mycket. Vet att Kjell har några också men räcker inte. Har min order hos Cyberphoto (helt besvikelse) 😃 man ska bara vänta. 🤦🏻‍♂️

Hmm, jag bokade på Webhallen i Mars. Andra som bokade i Februari och April skulle tydligen också få sina i nästa batch. Så jag gissar på att det måste vara en ganska stor batch på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Jo jag vet, men vissa använder distill så.

Precis, och det gör jag också.
Däremot verkar det spela mindre roll hos Kjell just nu. När de släppte 10 konsoler som aldrig fanns så blev det mycket prat om dem här, och då tittar personer fram med information om att de först och främst kommer gå till personer som har lagt bevakning på konsolerna sedan tidigare. Som ett skumt bokningssystem.

Jag fick samma svar i chatten när jag frågade var min konsol tog vägen som hade preliminär leverans i lördags 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av Brudo:

Nu fick jag också av Dustin att min order är på väg, beställde 17/9-2020 ca kl 11.20. SE.

Åh najs. Beställde SE 24 oktober så då är det inte superlångt borta för min del. Förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Best guess när man kan köpa dessa system som lagervara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Best guess när man kan köpa dessa system som lagervara?

Till sommaren som tidigast.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Best guess när man kan köpa dessa system som lagervara?

Nog enklare att spekulera TSMC's aktievärde än något obetydligt som lagervara.

Permalänk
Medlem

Köpte två styck standard för mig o syrran från komplett förra året... Typ månad 08 och 06 men dem har ingen åning när den kommer in... Min kompis fick hans för ungäffer två veckor sen från elgiganten tror jag... I want my xD sad face xD står på deras hem sida att dem kommer in 3 mars...

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Precis, och det gör jag också.
Däremot verkar det spela mindre roll hos Kjell just nu. När de släppte 10 konsoler som aldrig fanns så blev det mycket prat om dem här, och då tittar personer fram med information om att de först och främst kommer gå till personer som har lagt bevakning på konsolerna sedan tidigare. Som ett skumt bokningssystem.

Jag fick samma svar i chatten när jag frågade var min konsol tog vägen som hade preliminär leverans i lördags 😂

Jo men det är ju bara rykten och snack, man kan ju alltid dubbelkolla.

Permalänk

Jag beställde PS5 Standard edition från @komplett 16/06/2020, inte hört ett nånting än.

Visa signatur

__________________
.: ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI) | AMD Ryzen 7 2700X | G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 16GB | XFX Radeon RX6800XT MERC 319 16GB | Corsair Hydro H100i v2 | Samsung 960 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair HX850i | Asus XG32VQ | LG ET430k | Logitech Z-2300 | Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red | Xtrfy M42 | Corsair MM350| Philips Fidelio X3 | Sennheiser GSP 600 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Jo men det är ju bara rykten och snack, man kan ju alltid dubbelkolla.

Just det, och det var det jag gjorde. För jag vägrade tro på att en bevakning räknas som en kö. Därför sade jag emot en annan forummedlem när han påstod det innan vi andra visste någonting.
Chatten berättade sen samma sak för mig, att en bevakning i detta fall är deras form av kösystem.

Jag tycker inte om det!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq