PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Har du fått någon uppdatering på din beställnings lagerstatus då också?

Har själv fortfarande " ** saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Permalänk
Skrivet av MarkusX:

Har du fått någon uppdatering på din beställnings lagerstatus då också?

Har själv fortfarande " ** saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Det står samma för mig. Men de sa ju detta via mejl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Bokade min 04.22 på Webhallen, så det är väl bara att hålla tummarna då. 😬

Bokade 23/4 själv, ska bli intressant..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Intressant! Har beställt 2020.03.31 så antar att jag också får min i nästa vecka då?

Permalänk
Medlem

De som kom in på MaxGaming idag gick fort 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

De som kom in på MaxGaming idag gick fort 😂

Fick mejlet från distill, va inne efter 10 sek och ändå va dem slut... Vi kqn inte vinna över botarna

Permalänk
Medlem

fick igenom en beställning på maxgaming men får se om den ordern kommer bli återbetald eller avbruten :S

då är det bara att vänta o se om man får en pling i postnords app

Permalänk
Medlem

Kom igen nu webhallen, gief info!...

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

fick igenom en beställning på maxgaming men får se om den ordern kommer bli återbetald eller avbruten :S

då är det bara att vänta o se om man får en pling i postnords app

Grattis jag va någon sekund för sen hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Fick mejlet från distill, va inne efter 10 sek och ändå va dem slut... Vi kqn inte vinna över botarna

Samma här. Vill ändå tycka att jag var ganska kvick in efter jag fick notisen. Har ändå Distill till att uppdatera var 30:e sekund, så i värsta fall var jag en halv minut sen på bollen.

Om alla som hann före mig gjorde det genuint så har jag inget annat än respekt för de personerna.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Att droppa 5 st ps5 hjälper bara Scalpers.
ÅT måste ha bundles med spel och kontroller.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Samma här. Vill ändå tycka att jag var ganska kvick in efter jag fick notisen. Har ändå Distill till att uppdatera var 30:e sekund, så i värsta fall var jag en halv minut sen på bollen.

Om alla som hann före mig gjorde det genuint så har jag inget annat än respekt för de personerna.

Jag har distill på refresh varenda 5:e sekund och inte ens jag hann. Och som du sa ifall alla som hann före gjorde det genuint så kan jag inte göra annat än att tacka och bocka för att dem håller scalpers borta. Jag går fortfarande i skolan på distans och jag var inte ens tillräckligt snabb och jag sitter konstant vid datorn hahaha. Men en kille i gruppen fick förhoppningsvis en, avundat honom om det går igenom, han behöver inte löngre sitta här hahaha

Permalänk
Inaktiv

Lite småroligt ändå att ni pratar om att göra det "genuint" medan ni själva använder er av tillägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Lite småroligt ändå att ni pratar om att göra det "genuint" medan ni själva använder er av tillägg.

Tycker inte det är något fel så länge de inte säljer vidare sina konsoler .

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Lite småroligt ändå att ni pratar om att göra det "genuint" medan ni själva använder er av tillägg.

Hah, jag förstår vad du menar 😌

Jag vill ändå se det som en viss skillnad från fullt automatiska program eftersom inga beställningar sköts automatiskt här, utan den luktar endast på hemsidorna.

Inte riktigt lika osportsligt, men helt klart en skillnad om man jämför med att sitta och manuellt uppdatera varenda sida och lägga en vanlig bevakning.

Skrivet av Biggiiiss:

Jag har distill på refresh varenda 5:e sekund och inte ens jag hann. Och som du sa ifall alla som hann före gjorde det genuint så kan jag inte göra annat än att tacka och bocka för att dem håller scalpers borta. Jag går fortfarande i skolan på distans och jag var inte ens tillräckligt snabb och jag sitter konstant vid datorn hahaha. Men en kille i gruppen fick förhoppningsvis en, avundat honom om det går igenom, han behöver inte löngre sitta här hahaha

Jag valde att inte lägga så tätt för jag var lite rädd att vissa sidor inte tycker om att man uppdaterar sidan så ofta i så långa perioder. Men 30 sekunder är uppenbarligen inte tillräckligt ofta så här vid lunchtid på en onsdag. Riktigt imponerad av andra som plockade så snabbt! 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Lite småroligt ändå att ni pratar om att göra det "genuint" medan ni själva använder er av tillägg.

Använder sig man inte av distill skjuter man sig bara i foten enligt mig hahaha. Förstår vad du menar dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Hur går det för mina komplett medmänniskor? Någon som beställt innan 08/06/2020 06:32 och fått sin ännu?

Beställde 23/04/2020 och min är bekräftad i lager 29 januari nu. Tyvärr verkar ju komplett få in extremt få enheter. Jag har förstått det som att förbokningen öppnade en dag innan jag la min beställning.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Hoppas Webhallens leverans idag letar sig ut i bokningsystemen innan stängning! Skrik till här när ni får info!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Har vi någon aning om när Mediamarkt får in fler enheter?

Permalänk
Medlem

Har beställt två. Mediamarkt beställde jag 08/10-20, enda informationen jag fått är förmodligen Q1 2021.
(Kände mig f.ö så lurad för att det står leverans påbörjad, men det betyder tydligen inget..)
På Webhallen beställde jag 12/6-20. Efter lite tjat sa de att "eventuellt februari/mars".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cstaf:

Har vi någon aning om när Mediamarkt får in fler enheter?

Skrivet av jcwhale:

Har beställt två. Mediamarkt beställde jag 08/10-20, enda informationen jag fått är förmodligen Q1 2021.
På Webhallen beställde jag 12/6-20. Efter lite tjat sa de att "eventuellt februari/mars".

Mediamarkt är riktigt hopplösa. Jag har en beställning från 28/9 på en DE. Inte hört ett skit från dom förutom Q1. När jag varit i kontakt med dom så har jag fått tre olika svar.

1) Januari - över telefon
2) Q1 - Via mail
3) Maj - i butik där jag ska hämta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxxic:

fick igenom en beställning på maxgaming men får se om den ordern kommer bli återbetald eller avbruten :S

då är det bara att vänta o se om man får en pling i postnords app

då fick man pling i postnord appen samt mail från max gaming att paketet är skickat.

beställningen gick igenom 11:59 efter att Distill plingade till.

nu kan jag äntligen sälja av mitt ps4.

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

då fick man pling i postnord appen samt mail från max gaming att paketet är skickat.

beställningen gick igenom 11:59 efter att Distill plingade till.

nu kan jag äntligen sälja av mitt ps4.

Fick Max gamling in SE eller DE ?

Permalänk
Medlem

Hur ställer ni in distill? Kollar ni på hela sidan för ändring och får ni mail? Har inte riktigt fått till det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Fick Max gamling in SE eller DE ?

SE, är fortfarande lite bunden med tanke på att jag har lite ps4 spel(disc) samt även ha 5:an som en blueray spelare. så har enbart satt distill med bevakning på SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Ofanken, beställde 1 dag innan dig. Då hoppas jag på att det betyder mig också. Samma edition givetvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Beställde den 16e så borde rulla in snart då, tack för uppdateringen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter. Pratade precis med Webhallen. Leveransen som var tänkt att komma in den 27e Januari har inte kommit och vi kan antagligen förvänta oss att den blir försenad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Tråkiga nyheter. Pratade precis med Webhallen. Leveransen som var tänkt att komma in den 27e Januari har inte kommit och vi kan antagligen förvänta oss att den blir försenad.

Tur man skall jobba extra i helgen då...

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

Tråkiga nyheter. Pratade precis med Webhallen. Leveransen som var tänkt att komma in den 27e Januari har inte kommit och vi kan antagligen förvänta oss att den blir försenad.

Kvittar med en vecka eller två till, men surt för dom som hoppades att få till helgen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650