PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Gör det! Kan nog uppskattas

Tar också gärna del av detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Gör det! Kan nog uppskattas

Bara att välja att importera JSON filen

PS5 DE Version distill affärer:

{"client":{"local":1,"type":11,"version":"1.18.5"},"data":[{"name":"Inet","uri":"https://www.inet.se/produkt/6609649/sony-playstation-5","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//div[@id='react-root']/div[@class='container']/div[contains(@class,'clearfix')]/div[@class='main-column']/div[@class='main-content']/article[contains(@class,'product-page')]/div[@class='sidebar']/section[contains(@class,'box')])[1]\"},{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//div[@id='react-root']/div[@class='container']/div[contains(@class,'clearfix')]/div[@class='main-column']/div[@class='main-content']/article[contains(@class,'product-page')]/div[@class='sidebar']/section[contains(@class,'box')]/div[@class='box-body']/button[contains(@class,'btn')])[1]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:37:18.843Z"},{"name":"NetOnNet","uri":"https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='onlineStockstatusPanel']\"},{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//body[contains(@class,'newHeader')]/div[@class='container-fluid']/div[contains(@class,'panel')]/div[contains(@class,'panel-body')]/div[@class='row']/div//div[contains(@class,'panel')]/div[contains(@class,'productColor')]/button[contains(@class,'btn')]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":[],"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:38:04.262Z"},{"name":"MediaMarkt","uri":"https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='product-details']/div[@class='price-sidebar']/div[@class='price-button']\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:38:31.506Z"},{"name":"Elgiganten","uri":"https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='site-wrapper']/main[contains(@class,'row')]//section[contains(@class,'section')]/div[contains(@class,'row')]/div[contains(@class,'col')]/div[contains(@class,'align-left')]//div[contains(@class,'button-wrap')]/div//div[contains(@class,'button')]//span[@class='text']/span\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:38:53.453Z"},{"name":"Webhallen","uri":"https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='main-container']/div[contains(@class,'child-view')]//div//article[contains(@class,'product-page')]/div[contains(@class,'product-content')]/div[@class='product-top']//section[@class='px-5']/div[@class='text-center']/button[contains(@class,'btn')]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":3600,\"max\":6000}}","ts":"2021-01-19T19:39:08.248Z"},{"name":"CDON","uri":"https://cdon.se/spel/playstation-5-release-2021-54876367","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//button[@id='monitorable-btn']/span[@class='buy-btn__text']\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:39:23.543Z"},{"name":"Kjell & Company","uri":"https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/p...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//div[@id='container']/div[contains(@class,'a')]/div[contains(@class,'z')]/section[contains(@class,'z')]/div[contains(@class,'z')])[1]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":[],"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:40:52.469Z"},{"name":"Spel & Sånt","uri":"https://www.spelochsant.se/produkt/playstation4/konsol/playst...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//div[@id='product_page_view']//div)[6]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:41:33.799Z"},{"name":"ProShop","uri":"https://www.proshop.se/Spelkonsol/Sony-PlayStation-5/2831713","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//body[@id='siteContainer']//div[@class='site-container']/div[contains(@class,'row')]/div[contains(@class,'pull-right')]/div[contains(@class,'row')]//div[@class='site-panel']/div[contains(@class,'row')]/div)[4]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:45:09.874Z"},{"name":"SpelButiken","uri":"https://www.spelbutiken.se/produkt/playstation-5-console-825g...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"(//div[@id='productActions']/div//div)[3]\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T19:53:02.980Z"},{"name":"Power","uri":"https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//section[@id='product-intro']/div[contains(@class,'container')]//div[@class='row']/div//div[@class='product-control']/div[contains(@class,'buy-area')]//button[contains(@class,'btn')]/span\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-19T20:14:14.126Z"},{"name":"MaxGaming.se","uri":"https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='OrderFalt']/form[@name='AIR_ibutik_laggtill']/div[@class='belowbutton']/div[contains(@class,'group')]/div[contains(@class,'lagersaldotext')]/div[@class='saldo']\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":[],"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-27T12:46:34.521Z"},{"name":"Discshop","uri":"https://www.discshop.se/spel/playstation_5/playstation_5/P166...","config":"{\"selections\":[{\"frames\":[{\"index\":0,\"excludes\":[],\"includes\":[{\"type\":\"xpath\",\"expr\":\"//div[@id='cont_norm']/div[@class='prod']/div[@class='main']/div[@class='qi']\"}]}],\"dynamic\":true,\"delay\":0}],\"ignoreEmptyText\":true,\"includeStyle\":false,\"dataAttr\":\"text\"}","tags":null,"content_type":2,"state":40,"schedule":"{\"type\":\"RANDOM\",\"params\":{\"interval\":10800,\"min\":25,\"max\":35}}","ts":"2021-01-27T13:13:42.671Z"}]}

Dold text
Permalänk

Grattis till er alla som nu fått era PS5, jag kan säga så här mycket att Kjell och Company kommer inte ha någon köp knapp uppe på hemsidan på ett tag. Som anställda redan skrivit på forumet är alla deras konsoler mer eller mindre reserverade.

Så man kan släppa Kjell o Company från sin distill för ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikkeB:

Yes! Nu står min NoN order som skickad

Vet du vilken tidpunkt du köpte din på? Jag köpte min 12:12 och fick orderbekräftelsen 1 min senare.
Min står ännu som Mottagen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikkeB:

Yes! Nu står min NoN order som skickad

Beställde du vid första eller andra plasket?
Kan knappast kalla det för våg när det gäller så få konsoler.

Min står fortfarande som mottagen, fick igenom andra gången 😬

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Grattis till er alla som nu fått era PS5, jag kan säga så här mycket att Kjell och Company kommer inte ha någon köp knapp uppe på hemsidan på ett tag. Som anställda redan skrivit på forumet är alla deras konsoler mer eller mindre reserverade.

Så man kan släppa Kjell o Company från sin distill för ett tag

HA! Mig lurar du inte! Fattar ju att du bara försöker bli av med konkurrensen inför ett fett släpp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delejon:

Var det SE eller DE som släpptes på NoN?

Jag köpte SE men verkar som att båda varianterna fanns.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Grattis alla som fick ps5 idag! Själv satt jag inte vid datorn vid tidpunkten men har Distill. Betalar ni för Distill eller kör ni gratisversionen? Såg att cdon inte har ps5 som artikel värken se eller de. Är det så för er med? Svårt att köra Distill när man inte hittar varan😅

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Beställde du vid första eller andra plasket?
Kan knappast kalla det för våg när det gäller så få konsoler.

Min står fortfarande som mottagen, fick igenom andra gången 😬

Jag beställde första omgången vid kl 11 och fick leveransbesked för 10 minuter sedan.

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått sin från Inet eller fått något slags besked?

(Beställt SE 2020-06-20)

Permalänk
Medlem

Whops! Min är nu grönbockad! Webhallen. Beställde 2020-04-22.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Vet du vilken tidpunkt du köpte din på? Jag köpte min 12:12 och fick orderbekräftelsen 1 min senare.
Min står ännu som Mottagen bara.

Min Swish skickades 12:11, fick orderbekräftelsen 12:13
Kanske har med leveransalternativ att göra? Jag valde Best hemkörning

Skrivet av markiiie:

Beställde du vid första eller andra plasket?
Kan knappast kalla det för våg när det gäller så få konsoler.

Min står fortfarande som mottagen, fick igenom andra gången 😬

Köpte min vid andra omgången!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Whops! Min är nu grönbockad! Webhallen. Beställde 2020-04-22.

Jag beställde 2/5-2020 Så jag hoppas det inte är så långt borta nu

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevyn568:

Jag fick notis från distill och hann norpa en från Netonnet, fått orderbekräftelse på mailen. Valde faktura och det gick igenom. Sjukt. Hittade den här tråden igår och visste inte om distill sedan tidigare, så tack ska ni ha! Har en kollega som lyckades knipa en från cdon i början av december, varit lite avis sedan dess.

Och nu kl 13:12 fick jag leveransbesked! Skickas med Best och beräknad leverans är måndag mellan 18-22. För några timmar sen var jag inställd på att kanske kunna få tag i en PS5a till april kanske, nu kan jag knappt bärga mig några dagar 😄 önskar alla andra lycka till också!! Kör på distill. Såg nån som undrade över om folk kör med gratis/betalversionen. Jag körde med gratisversionen och valde att bevaka "part of page", valde på de flesta sidor bara "bevaka"/"meddela mig"-knappen eller lagersaldot som objekt att hålla reda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Whops! Min är nu grönbockad! Webhallen. Beställde 2020-04-22.

Beställde 2020-04-16 men inga bockar för mig än. Upphämtning i GBG.

Vad ser ni andra clockers?

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Whops! Min är nu grönbockad! Webhallen. Beställde 2020-04-22.

Najs! Så de fick sin leverans idag då med andra ord

Jag har min på "hämtas i affär" så antar att den grönbockas hos mig när de skickat den till min lokala webhallen affär och de mottagit den där. då borde den rimligtvis skickas dit idag med.

Har man riiiktig flax så kanske man kan hämta ut den imorgon, annars lär det väl bli början på nästa vecka.
Har inga planer för helgen, så hade suttit fint med ps5:nan nu!

Skrivet av samvetet:

Beställde 2020-04-16 men inga bockar för mig än. Upphämtning i GBG.

Vad ser ni andra clockers?

Jag gissar att har man upphämtning i affär så ser du ingen skillnad förens den skickats från weblagret till affären.
Min order är ifrån 2020-02-25 så båda våra ordrar borde skickas idag till affären med andra ord.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Delejon:

Var det SE eller DE som släpptes på NoN?

Jag köpte SE.

Permalänk
Medlem

Välkomna in i gemenskapen kamrater!

Ni kommer inte bli missnöjda, haft min sedan release och är fortfarande löjligt nöjd!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Grattis till er. Som vanligt ingenting från amazon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikkeB:

Min Swish skickades 12:11, fick orderbekräftelsen 12:13
Kanske har med leveransalternativ att göra? Jag valde Best hemkörning

Köpte min vid andra omgången!

Fick orderbekräftelse 12:13, tog expressfrakt med postnord och också andra omgången 😬

Hoppas verkligen inte det blev problem denna gången också när jag tror att jag säkrat en konsol för då går jag sönder.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Beställde 2020-04-16 men inga bockar för mig än. Upphämtning i GBG.

Vad ser ni andra clockers?

Beställde 2020-03-15 och är samma som innan, har dock precis som du valt upphämtning i GBG så blir nog grön när den inkommit till butiken.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Jag beställde från MM 4 okt 2020. Valde Klarna som betalsätt. Statusen har blivit avbruten hos Klarna och när jag frågade Klarna första gången sade de att köpet fortfarande låg som reserverat, trots att det stod avbrutet hos mig. Frågade därefter MM som bekräftade att min order fortfarande var aktiv. Idag frågade jag återigen Klarna som nu sade att köpet var avbrutet, troligen av MM. Nu väntar med spänning på att MM ska ge mig svar på om, och i sånt fall varför, köpet avbrutits. Ska bara sitta en timma i telefonkö först

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikkeB:

Min Swish skickades 12:11, fick orderbekräftelsen 12:13
Kanske har med leveransalternativ att göra? Jag valde Best hemkörning

Såg nu att jag också swishade 12:11. Undra varför inte min är skickad. Kan ev vara för att jag råkade välja postombud, tryckte mig fort igenom köp flödet :D.

Hoppas att dem skickar iväg dem strax.

Permalänk

Jag och polaren beställde från NoN. Han tog med fri frakt och har status mottagen. Så där har inget hänt.

Jag tog med best som leverans och beställde rätt sent, kring 11.05. Den är skickad och jag fick bekräftelse på det 13.24.

Permalänk
Medlem

Nu ändrades min beställning, beräknad ankomst till butik på söndag

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Beställde en SE den 17 februari 2020 från Webhallen.

Nu i dag blev den grönbockad, och fått mejl att den snart kommer att skickas!

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Nu ändrades min beställning, beräknad ankomst till butik på söndag

Samma här. Kul!

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Skrivet av -AgamemnoN-:

HA! Mig lurar du inte! Fattar ju att du bara försöker bli av med konkurrensen inför ett fett släpp!

Önska att det var så hahahha, fick reda på att jag inte va med i kön för första droppat

Permalänk
Medlem

Jag beställde på Webhallen, 2020-09-17 22:11. Det är jättesent, ja. När jag frågade Webhallen om de kunde berätta om könummer så säger de "det vet vi inte". Någon som har en gissning på när jag kommer att få min, april? Maj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Nu ändrades min beställning, beräknad ankomst till butik på söndag

Skickar dom beställningar över helgen?
Antog att vi isåfall skulle få dom på Måndag/Tisdag