Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Surt. Min ena är felfri men har en grön pixel som syns på svart bakgrund på min andra. Dock måste jag kolla ca 10 cm från skärmen för att överhuvudtaget kunna se den så jag lät det vara och behöll den.

Ja lutar åt att jag behåller en av de jag har hemma (grön pixel mot svart bakgrund). Man får som sagt anstränga sig rätt hårt för att se den och det är inte ofta jag har helsvart bakgrund ändå.

Dessutom har den med grön pixel (nr2 av 3 köpta) helt klart bäst "color uniformity". Färger ser väldigt jämna ut över hela ytan (t.ex grått som annars kan skifta lite åt rött eller grönt). De andra två jag testat hade gröna/röda fält till höger och vänster.

PS. Om ni inte ser några uppenbara fel på eran skärm så börja inte leta! Alla skärmar har alltid något som inte är 100. Tyvärr lever jag inte som jag lär utan sökte med ljus och lykta efter fel hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Ja lutar åt att jag behåller en av de jag har hemma (grön pixel mot svart bakgrund). Man får som sagt anstränga sig rätt hårt för att se den och det är inte ofta jag har helsvart bakgrund ändå.

Dessutom har den med grön pixel (nr2 av 3 köpta) helt klart bäst "color uniformity". Färger ser väldigt jämna ut över hela ytan (t.ex grått som annars kan skifta lite åt rött eller grönt). De andra två jag testat hade gröna/röda fält till höger och vänster.

PS. Om ni inte uppenbart ser eller hittar fel på eran skärm så börja inte leta! Alla skärmar har alltid något som inte är 100. Tyvärr lever jag inte som jag lär utan sökte med ljus och lykta efter fel hehe.

Låter som skärm nummer 2 är the winner
Jag har köpt så mycket skärmar i mina dagar och oavsett märke och premiumklass så är det fasen alltid något skit med dom.
Man har alltid lite ont i magen när man sköper skärm, för man vet att panelerna alltid har mer eller mindre problem. Man får alltid hoppas på att man får en med mindre problem.
Hade 2 Dell 43" hemma där den ena hade väldigt mycket ljusgenomsläpp på flera ställen. Det är trots allt en skärm i 10k-klassen, men trots det så lider den av lika mycket problem som alla andra skärmar :/

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Köpte min helt utan större förväntningar, ville bara ha precis en sådan skärm. Kanske haft maximal tur ändå för jag har inga uppenbara fel på den. Ingen död eller låst pixel, inte som jag sett ännu iaf. Den är åtskilligt mycket bättre än min gamla 24" 1080P BenQ, på alla sätt. Ställer jag upp den nu och jämför så börjar jag undra hur jag stod ut med den så länge.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Nytt pris på Mistore. 4 990 kr. Får vi se om resten hakar på.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa

Nu har jag inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden, är på sid 10 just nu.

För mig som sitter med:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
I7 6700K

Och en Asus VG248QE

Är det "lönt" för mig att byta skärm, jag vill främst åt skärmytan men är osäker på om mitt grafikkort orkar driva COD (Warzone) i 3440x1440, vilket är spelet jag spelar främst. Räknar inte med att få problem med Diablo 2 direkt 🤣

Tack på förhand

Tobias

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Hej allihopa

Nu har jag inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden, är på sid 10 just nu.

För mig som sitter med:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
I7 6700K

Och en Asus VG248QE

Är det "lönt" för mig att byta skärm, jag vill främst åt skärmytan men är osäker på om mitt grafikkort orkar driva COD (Warzone) i 3440x1440, vilket är spelet jag spelar främst. Räknar inte med att få problem med Diablo 2 direkt 🤣

Tack på förhand

Tobias

Jag hade ett GTX 1070 och det funka ok för min del.
Kan säga att jag ångrar inte 1 sekund att jag investera i Xiaomi skärmen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Jag hade ett ett GTX 1070 och det funka ok för min del.
Kan säga att jag ångrar inte 1 sekund att jag investera i Xiaomi skärmen.

Tack så mycket för snabbt svar! 😊

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Hej allihopa

Nu har jag inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden, är på sid 10 just nu.

För mig som sitter med:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
I7 6700K

Och en Asus VG248QE

Är det "lönt" för mig att byta skärm, jag vill främst åt skärmytan men är osäker på om mitt grafikkort orkar driva COD (Warzone) i 3440x1440, vilket är spelet jag spelar främst. Räknar inte med att få problem med Diablo 2 direkt 🤣

Tack på förhand

Tobias

Jag kör med samma CPU o innan ett 1070 (nu uppgraderat till 1080ti). Det funka prima skinka med ett 1070! Men räkna inte med o lira cyberpunk i 144hz

För övrigt en helt fantastisk skärm!

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Jag kör med samma CPU o innan ett 1070 (nu uppgraderat till 1080ti). Det funka prima skinka med ett 1070! Men räkna inte med o lira cyberpunk i 144hz

För övrigt en helt fantastisk skärm!

Gött att höra!

Funkar det med en 1070 så borde det funka med mitt 1080 strix

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Jag har inte skärmen från Xiaomi men jag har samma problem, brukar få det när jag minimerar vissa program.

Permalänk
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Yes har samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Inget sånt här med mina två skärmar vad jag märkt. Har kört dom med tillhörande kablar såväl som med tredjeparts. Har kört skärmarna med Intel UHD630, Nvidia GTX 1660 Super, AMD Radeon RX 580.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Nej, det har jag aldrig varit med om. Kör dock inte med kablar som kom med skärmen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Hej allihopa

Nu har jag inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden, är på sid 10 just nu.

För mig som sitter med:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
I7 6700K

Och en Asus VG248QE

Är det "lönt" för mig att byta skärm, jag vill främst åt skärmytan men är osäker på om mitt grafikkort orkar driva COD (Warzone) i 3440x1440, vilket är spelet jag spelar främst. Räknar inte med att få problem med Diablo 2 direkt 🤣

Tack på förhand

Tobias

Det beror på vilka krav du har på framerate. När det gäller snabba shooters ligger smärtgränsen för mig på runt 100. Skulle tippa på att du kommer hamna kring 60-70 med ditt 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nej, det har jag aldrig varit med om. Kör dock inte med kablar som kom med skärmen

Har kört med 27" IPS predator skärm innan och utan dessa symptom med denna GPU. Så blir nog testa köpa bättre kabel. Uppdaterade drivers igår på GPu så ska testa det först några dagar.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Till er som använder denna skärmen som en av två (eller flera skärmar):

Spelar spel som gör att att en andra skärm är nödvändigt. Inte riktigt lika mycket tid i excel ark, wikis, och forums etc som in-game, men bra nära. Och en sekundär skärm är då ovärderlig. Så hur tycker ni att det fungerar att ha en flerskärmslösning när den ena är ett 34" mini-monster. Känner ni att det fungerar, upplever ni att det är en bra lösning? Kör ni skärm vid sidan av, ovanför? Känns det som en bra setup?

Och det viktigaste, trots att skärmen är oerhört prisvärd, hade ni valt att köpa en ultrawide igen? Eller hade ni om chansen gavs valt en standard 1440p 27"?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av xitorz:

Hej allihopa

Nu har jag inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden, är på sid 10 just nu.

För mig som sitter med:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
I7 6700K

Och en Asus VG248QE

Är det "lönt" för mig att byta skärm, jag vill främst åt skärmytan men är osäker på om mitt grafikkort orkar driva COD (Warzone) i 3440x1440, vilket är spelet jag spelar främst. Räknar inte med att få problem med Diablo 2 direkt 🤣

Tack på förhand

Tobias

Har inte Xiaomi-skärmen, men samma upplösning och refresh rate på min Acer Nitro. Kör en i5 8600K, men hade exakt samma GPU som du. Tyckte det funkade, men det finns en anledning till att jag nyligen lade vantarna på ett 3070. Egentligen hade jag velat ha ett 3080, men tror min CPU hade throttlat en sån kraftigt ändå, om jag inte skulle upp till 4K.
All-in-all, jag överlevde med ett 1080 i 1440 UW, men det ÄR skönt att ha en kraftigare GPU nu när jag har den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wurf:

Till er som använder denna skärmen som en av två (eller flera skärmar):

Spelar spel som gör att att en andra skärm är nödvändigt. Inte riktigt lika mycket tid i excel ark, wikis, och forums etc som in-game, men bra nära. Och en sekundär skärm är då ovärderlig. Så hur tycker ni att det fungerar att ha en flerskärmslösning när den ena är ett 34" mini-monster. Känner ni att det fungerar, upplever ni att det är en bra lösning? Kör ni skärm vid sidan av, ovanför? Känns det som en bra setup?

Och det viktigaste, trots att skärmen är oerhört prisvärd, hade ni valt att köpa en ultrawide igen? Eller hade ni om chansen gavs valt en standard 1440p 27"?

När jag körde en 34" ultrawide så hade jag en 24" bredvid. Satt på samma skärmstativ, tyckde det fungerade bra och såg helt OK ut. Jag hade från början tänkt att inte ha två skärmar när jag skaffade en så bred skärm, men insåg snabbt att jag fortfarande villa ha ts, discord, hwmonitor och sånt på en skärm bredvid.

Jag skickade tillslut tillbaka min 34" (Alienware) för att den hade alldeles för mycket BLB och IPS-glow, sen dess kör jag med en standard 27" 1440p, och jag saknar helt klart den breda skärmen men det har inte funnits något alternativ jag känt varit lockande. VA klarar jag inte av, och IPS dras ju tyvärr med glow. Annars skulle jag inte tvekat. Nu har jag istället en 48" CX oled på väg, och planerar att testa att spela ultrawide med black bars för att se hur det funkar

Fler bilder från den tiden:
#17562039

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har inte Xiaomi-skärmen, men samma upplösning och refresh rate på min Acer Nitro. Kör en i5 8600K, men hade exakt samma GPU som du. Tyckte det funkade, men det finns en anledning till att jag nyligen lade vantarna på ett 3070. Egentligen hade jag velat ha ett 3080, men tror min CPU hade throttlat en sån kraftigt ändå, om jag inte skulle upp till 4K.
All-in-all, jag överlevde med ett 1080 i 1440 UW, men det ÄR skönt att ha en kraftigare GPU nu när jag har den.

Sjukt nice med din input! Tack snälla!

Tanken är att skaffa ett 3080 i år samt gen10 cpu och mobo osv nämligen 😊

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Lego Master
Skrivet av xitorz:

Sjukt nice med din input! Tack snälla!

Tanken är att skaffa ett 3080 i år samt gen10 cpu och mobo osv nämligen 😊

Då tycker jag definitivt det är rimligt att börja med skärmen för att sprida ut kostnaden över året.
Men var beredd på att dra ner inställningarna en del i vissa spel.
För egen del har faktiskt GeForce Experience hjälpt till en del för att sätta "rimliga" inställningar som jag sen själv kan justera lite beroende på smak.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Jag har haft min i några veckor och det har hänt vid ett tillfälle.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Någon som fått random black screen i några sekunder? Kör via DP kabeln som följde med i 144hz med RTX3080. Aldrig hänt i spel endast när jag jobbat och tabbat mellan fönster.

Haft sedan Augusti och inte noterat någon typ av random blackscreen.
Har ett 3080 och innan dess ett R9 390.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Hej, försöker koppla in min flickväns macbook air (sent 2013) i den här, har testat med två vanliga displayportkabel men får ingen signal. Vet ni om det är att jag måste specifikt ha en displayport 1.2 som det fallerar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

När jag körde en 34" ultrawide så hade jag en 24" bredvid. Satt på samma skärmstativ, tyckde det fungerade bra och såg helt OK ut. Jag hade från början tänkt att inte ha två skärmar när jag skaffade en så bred skärm, men insåg snabbt att jag fortfarande villa ha ts, discord, hwmonitor och sånt på en skärm bredvid.

Jag skickade tillslut tillbaka min 34" (Alienware) för att den hade alldeles för mycket BLB och IPS-glow, sen dess kör jag med en standard 27" 1440p, och jag saknar helt klart den breda skärmen men det har inte funnits något alternativ jag känt varit lockande. VA klarar jag inte av, och IPS dras ju tyvärr med glow. Annars skulle jag inte tvekat. Nu har jag istället en 48" CX oled på väg, och planerar att testa att spela ultrawide med black bars för att se hur det funkar

https://i.imgur.com/GecMTY8.jpeg

Fler bilder från den tiden:
#17562039

posta gärna bilder och omdömen när du testat 48CX med UW blackbars, själv tänkt i de banorna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

posta gärna bilder och omdömen när du testat 48CX med UW blackbars, själv tänkt i de banorna också.

Absolut

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Tycker jag också du kan göra. I en tråd för nämnda tv då eftersom det här är en tråd för något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Tycker jag också du kan göra. I en tråd för nämnda tv då eftersom det här är en tråd för något helt annat.

Självklart, det blir väl i den samlade cx-tråden nästa torsdag när TVn kommer. Kan plinga in er om ni är intresserade.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ken:

Hej, försöker koppla in min flickväns macbook air (sent 2013) i den här, har testat med två vanliga displayportkabel men får ingen signal. Vet ni om det är att jag måste specifikt ha en displayport 1.2 som det fallerar på?

Jag har en Macbook Pro Late 2013 och får bild med rätt upplösning utan problem. Funkade direkt.
Testade med en mini-display-port till displayport-kabel, no-name-kabel.
Tror dock inte grafikkortet orkade mer än 100Hz vid full upplösning om jag inte minns fel. Kan ha varit
120Hz också, men inte fulla 144Hz.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Så här några månader efter köp så är jag väldigt nöjd med skärmen. Gillar uppdateringsfrekvensen, färgerna och formatet.
Det enda jag stör mig på är att upplösningen är lite för låg, då jag är van vid 4K. 1440 på höjden är lite för lite. Men nu kör jag min ena skärm som sekundär skärm till min Dell 43" 4K.
Min andra skärm blir gamingskärm till sonen Blir perfekt som förstaskärm till 4-åringen

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |