Asrock bakar in roterande kugghjul i moderkortet Z590 Taichi

Permalänk

Fan vad coolt 😎

Permalänk
Föredetting
Skrivet av CymbalCrasher:

Vi sa det samma om dödskallar, och de har varit med ett bra tag nu. De senaste NUC'arna verkar alla ha det.

Döskallen är Intels gaminglogotyp och syns inte speciellt ofta då Intel knappt säljer gamingprylar till allmänheten. De värsta exemplen var väl ändå patronerna och låtsasvapnena som diverse tulltjänstemän rev sönder datorer för att komma åt?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Älskar diffusa tickande ljud från min elektronik!

Min favorit är LED-lampor som lyser upp hela rummet när man släcker för att sova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tbh jag gillar det, hade de kunnat synka det med med diskativitetslampan så hade det varit riktigt fränt! Dock så stör det mig lite att det lilla kugghjulet inte är kopplat mot det stora kugghjulet..

Skrivet av Thunderbolt:

Det drivande kugghjulet skulle minst i alla fall driva det andra, nu blir det bara extra löjligt!

Jag störde mig också på det.
Inte för att jag har något behov av att ha kugghjul som snurrar i onödan på mitt moderkort.
Men om man nu ändå ska ha det så kan det väl åtminstone se estetiskt tilltalande ut.
Vilket jag tycker de missar när det ser ut som mindre kugghjulet bara är dit limmat.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en pendel i mitt moderkort!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Min favorit är LED-lampor som lyser upp hela rummet när man släcker för att sova.

*host*Fractal Design*host*

Hur ett företag som har så avskalad design tillåter att det finns en blå led som lyser så starkt att de bokstavligt talat bländar en om inte rummet är ljus är för mig mycket konstigt.

Jag har klippt itu en gammal strumpbyxa för att dämpa ljuset.

Nä Fractal, här får ni tänka om (ifall ni inte redan gjort det, mitt senaste chassi är ett Define S).

Permalänk
Avstängd

Har hört att denna moderkort inte är lämpligt för skolan, då alla som har använt den har blivit kuggad på prov.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Då vet man vilket märke man ska undvika i framtiden.

Permalänk
Medlem

Grymt coolt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

*host*Fractal Design*host*

Hur ett företag som har så avskalad design tillåter att det finns en blå led som lyser så starkt att de bokstavligt talat bländar en om inte rummet är ljus är för mig mycket konstigt.

Jag har klippt itu en gammal strumpbyxa för att dämpa ljuset.

Nä Fractal, här får ni tänka om (ifall ni inte redan gjort det, mitt senaste chassi är ett Define S).

Haha, precis. Kul att de ska börsnoteras nu också ... jag har precis prövat att använda en permanentpenna, men gjorde inte någon större skillnad. Jag vet att det finns klistermärken för detta ändamål, men kostade ett par hundralappar, så inte direkt prisvärt.

EDIT: har ett Define Mini C. Någon med det senaste av FD som vet hur LED-situationen ser ut där?

Permalänk
Medlem

Helt galet fult och ofunktionellt, längtar tillbaka till gröna PCB med bara funktionella kretsar på

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Haha, precis. Kul att de ska börsnoteras nu också ... jag har precis prövat att använda en permanentpenna, men gjorde inte någon större skillnad. Jag vet att det finns klistermärken för detta ändamål, men kostade ett par hundralappar, så inte direkt prisvärt.

Gissningsvis borde väl lampan få ström på något sätt. Känns som att det bör gå att klippa den kabeln (eller dra ur kontakten?) för att lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

"Åh vad jag saknar roterande kugghjul på mitt moderkort!" -Sa ingen, någonsin.

Haha skrattade för mycket till detta!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

"Z590-versionen stuvar dock Asrock i strömförsörjningen genom att minska antalet strömfaser från 15 till 14 stycken, medan spolarna biffas upp till att klara 90 Ampere mot tidigare 60. Total strömkapacitet blir således 1 260 Ampere, upp från 900."

1260 AMPERE!? menar ni inte watt?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Döskallen är Intels gaminglogotyp och syns inte speciellt ofta då Intel knappt säljer gamingprylar till allmänheten. De värsta exemplen var väl ändå patronerna och låtsasvapnena som diverse tulltjänstemän rev sönder datorer för att komma åt?

Åh dom gamla MSI och Gigabyte korten. Vilka minnen!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

*host*Fractal Design*host*

Hur ett företag som har så avskalad design tillåter att det finns en blå led som lyser så starkt att de bokstavligt talat bländar en om inte rummet är ljus är för mig mycket konstigt.

Jag har klippt itu en gammal strumpbyxa för att dämpa ljuset.

Nä Fractal, här får ni tänka om (ifall ni inte redan gjort det, mitt senaste chassi är ett Define S).

Det är en vit lampa nu och man har slopat "hdd activity"-blinket (ifall man inte explicit kopplar lampan dit istället för mot pwr-led.

Har ingen mätutrustning men tycker den lyser lagom starkt.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Föredetting
Skrivet av nick-li:

"Z590-versionen stuvar dock Asrock i strömförsörjningen genom att minska antalet strömfaser från 15 till 14 stycken, medan spolarna biffas upp till att klara 90 Ampere mot tidigare 60. Total strömkapacitet blir således 1 260 Ampere, upp från 900."

1260 AMPERE!? menar ni inte watt?

Med tanke på hur låg spänning dagens processorer kör på blir effekten nästan densamma som strömmen, men nej, det är strömstyrkan som åsyftas.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Gissningsvis borde väl lampan få ström på något sätt. Känns som att det bör gå att klippa den kabeln (eller dra ur kontakten?) för att lösa problemet.

Klart, men vill veta om datorn sover eller är avstängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Döskallen är Intels gaminglogotyp och syns inte speciellt ofta då Intel knappt säljer gamingprylar till allmänheten. De värsta exemplen var väl ändå patronerna och låtsasvapnena som diverse tulltjänstemän rev sönder datorer för att komma åt?

Du menar som gamla goda X58 och X79 Gigabyte-brädorna? (Fruktansvärt tema för övrigt...)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vänta tills alla som tycker att RGB är onödigt får höra det här

jag är en sådan person, RGB hypen är löjlig, RGB skall användas av kreativa moddare. inte byggas in i allt för att rättfärdiga ett högre pris... de här är så sjukt löjligt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Starric:

Exakt. Och Big Bang Xpower II.

Sedan, läckraste landningssidan i stan: https://www.gigabyte.com/microsite/259/images/models.html

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Längtar till den dag mitt moderkort har inbyggd kaffekvarn och brygger espresso av spillvärmen från vattenkylningen

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Något för chassitillverkare att inspireras av? Roligare än RGB iallafall...

Permalänk
Medlem

Ja justja. Men du får ju länka en bild som visar hela härligheten, med den fina vrm-kylaren med

Näe nog för att snurrande kugghjul inte riktigt är värdeskapande kanske, men helt smaklöst är det ju inte i jämförelse med andra bottennapp

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Vore ju smutt med ett Co-axial automatiskt urverk där i istället för en quartz-kristall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Längtar till den dag mitt moderkort har inbyggd kaffekvarn och brygger espresso av spillvärmen från vattenkylningen

Hm... Utan att vara sarkastisk så skulle jag fan vara intresserad av ett chassi med inbyggd muggvärmare, om de lyckas få chassit vattentätt förstås. Perfekt för tesupare som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hm... Utan att vara sarkastisk så skulle jag fan vara intresserad av ett chassi med inbyggd muggvärmare, om de lyckas få chassit vattentätt förstås. Perfekt för tesupare som mig.

Är du medveten om att den här muggen existerar?
https://ember.com/

Ett snabbare svar än att hoppas på att muggvärmarchassin blir en grej.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Starric:

Ja justja. Men du får ju länka en bild som visar hela härligheten, med den fina vrm-kylaren med
https://vrzone.com/wp-content/uploads/2013/05/P1020933.jpg

Näe nog för att snurrande kugghjul inte riktigt är värdeskapande kanske, men helt smaklöst är det ju inte i jämförelse med andra bottennapp

Justja, Panda-lakrits på VRM:en.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syyynd:

Är du medveten om att den här muggen existerar?
https://ember.com/

Ett snabbare svar än att hoppas på att muggvärmarchassin blir en grej.

Nä, ska erkänna att jag inte riktigt lidid så mycket av svalt te att jag tänkt på det förrän nu.

En sån mugg hade fungerat men konservatisten i mig gör att det tar emot att köpa en elektrisk mugg

Största nackdelen är dock storleken. Fyra deciliter är för lite för mig, sju är mer lagom. Fast vänta nu, jag såg nyss priset. Största nackdelen är helt klart priset.

Men man kanske ska ta en googling och se vad det finns för lösningar. Just nu dricker jag antingen allt direkt från mugg eller använder en värmare med ett värmeljus under. Fungerar tillräckligt bra även om det inte är perfekt

Permalänk
Medlem

Nu vill jag byta till Intel..

*petar på loggan på sitt kort*