Gjorde ett snabbt blindtest med cyberpunks olika DLSS lägen. En användare skickade flera screenshots som jag fick sitta och kolla på och helt enkelt säga vilken skärmdump jag tyckte såg bäst ut, utan att veta om DLSS hade använts. När jag valde vilken bild jag tyckte såg bäst ut såg jag vilket DLSS läge det tillhörde, eller om de var native. Slutsatsen blev att jag inte konsistent kunde välja native resolution, utan ibland tyckte jag DLSS performance såg bäst ut, andra bilder tyckte jag native såg värst ut etc. Det tyder på att skillnaden mellan native och DLSS inte är så stor. Jag är ganska säker på att om man satte folk i blindtest, och lät de spela ett spel som cyberpunk, i maxad kvalite med olika DLSS inställningar bara, , på liknande sätt som jag gjorde, så hade de flesta också levererat inkonsistenta svar. Sen är de ännu lägre chans att du faktiskt märker något när du bara spelar som du säger. Då är man ju mer fokuserad på story och gameplay, vilket kommer kännas bättre med lite högre fps, tack vare DLSS