Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Avstängd

Någon som har en bidrottning till övers, inte hittat någon rackare än och behöver för att komma vidare.
Jag kommer kanske in under kvällen och svingar lite yxa.🤪

@bimbim, ser bra ut och gött med ny PSU👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Saknar en själv, gissar att vi får utforska kartan bättre...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@Trunk och @TJ - sorry för det! Nu är det inga mer planerade avbrott. Och den har fått ett bättre nätagg (på pappret iaf).

Då detta är ett hårdvaruforum så här är en bild på servern. Det är en Xeon 1230 V3, 16GB DDR3 ECC, 120GB SSD och 2TB HDD - allt i ett hyfsat moddat Jonsbo C2-chassi på 11.7 liter.

Tänk att man suttit och spelat på en sådan skönhet!

Skrivet av Stefflo:

Någon som har en bidrottning till övers, inte hittat någon rackare än och behöver för att komma vidare.
Jag kommer kanske in under kvällen och svingar lite yxa.🤪

@bimbim, ser bra ut och gött med ny PSU👍

Undrar detsamma. Jag har bara lyckats hitta en drottning men ser att andra har flera stycken. Jag antar att de som var först ut på huvudön tagit de flesta. Så vi får väl fixa fram en båt och åka bort en bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Tänk att man suttit och spelat på en sådan skönhet!
Undrar detsamma. Jag har bara lyckats hitta en drottning men ser att andra har flera stycken. Jag antar att de som var först ut på huvudön tagit de flesta. Så vi får väl fixa fram en båt och åka bort en bit.

Jag har båten men inte styrkan och klättervilligheten för att klara av för jobbiga motstånd.
Testade ett troll i veckan och blev tillplattad ordentligt😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har båten men inte styrkan och klättervilligheten för att klara av för jobbiga motstånd.
Testade ett troll i veckan och blev tillplattad ordentligt😀

Eldpilar i massor och sedan mycket spring verkar vara receptet

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bimbim:

Eldpilar i massor och sedan mycket spring verkar vara receptet

Oki, eldpilar har inte provats än. Dax att börja bygga ett lager. Tack för tipset.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag klarade mig med vanliga pilar och båge lvl2, det är bara hålla sig i rörelse så går det.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Bossen är fortfarande uppe och lite skadad

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TJ:

Jag klarade mig med vanliga pilar och båge lvl2, det är bara hålla sig i rörelse så går det.

Så jag gjorde med, röra sig, skjuta, röra sig, skjuta osv. Har en hög med flintpilar men sparar de till något värre.

Mitt andra troll fick jag en critical och förmodligen någon form av sneak-bonus, har för mig skott i huvudet med simpel träpil och lvl 2 eller 3 av första pilbågen tog nästan 1/3 av hälsan.

När man väl dödat sin första så blir, iallafall jag, sugen på att gå ut på trolljakt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon5930: Min nästa plan är att göra ett stort hål i marken och se om det går att ”traina” trollet dit 😈

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@anders190: Min nästa plan är att göra ett stort hål i marken och se om det går att ”traina” trollet dit 😈

Haha! Jag tänker Silence of the Lambs och Down in the hole-delen av filmen.
Tämja dom och ha som vakter hade inte varit dumt...

Har faktiskt funderat på att göra en vallgrav. Lite nyfiken på om det fungerar med pålväggar, eller vad de nu kan kallas, men erfarenheten jag har från första trollmötet där jag överraskades långt inne i skogen att när de svingar klubban så faller träden utan minsta bekymmer.

Permalänk
Inaktiv

Fastnat ganska hårt med det sista av Ghost of Tsushima men satte mig ner en sväng nu ikväll. Hittade mitt tredje troll när jag var ute på upptäcksfärd. Jag hade knappt fått tag i min första pilbåge ens när jag mötte mitt första troll men med min nuvarande så blev det trollsmisk. Hade varit mer oroad om jag varit i skogen, hade dock blivit ett intressantare klipp:

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Haha! Jag tänker Silence of the Lambs och Down in the hole-delen av filmen.
Tämja dom och ha som vakter hade inte varit dumt...

Har faktiskt funderat på att göra en vallgrav. Lite nyfiken på om det fungerar med pålväggar, eller vad de nu kan kallas, men erfarenheten jag har från första trollmötet där jag överraskades långt inne i skogen att när de svingar klubban så faller träden utan minsta bekymmer.

”It puts the trollhides in the basket or else it gets the bow again!” 😁

Jag har en vallgrav, utökar den allt eftersom jag levlar hoppandet.
Den stoppar allt smått effektivt när skogen rör på sig men kommer där ett troll vet jag inte hur det fungerar.
Så jag ska sätta ut pålar så småningom, kanske stoppar lite iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Är det inga som är inne på snackchatten på bimbim:s server. Jag var inloggad där men såg inte till någon mer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inga som är inne på snackchatten på bimbim:s server. Jag var inloggad där men såg inte till någon mer.

Jag tror folk vill köra Discord - så hoppa in här: https://discord.gg/y65WjKQt (skapade en egen).

Skickar PM till dom som har bett om access till servern också.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Finns det en server som en 50+ gammal gamer kan spela på? (Friendly, no war!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Finns det en server som en 50+ gammal gamer kan spela på? (Friendly, no war!)

Trodde inte det gick att kriga mot varandra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

”It puts the trollhides in the basket or else it gets the bow again!” 😁

Jag har en vallgrav, utökar den allt eftersom jag levlar hoppandet.
Den stoppar allt smått effektivt när skogen rör på sig men kommer där ett troll vet jag inte hur det fungerar.
Så jag ska sätta ut pålar så småningom, kanske stoppar lite iaf

Haha, typ så!

Vid ett av skeppgravarna började jag gräva ut för att försöka hitta något vettigt. Kom ner så pass djupt att ett helt troll borde kunna försvinna från ytan utan att hitta något, något sånt är jag lite ute efter.

Permalänk
Medlem

@JoOngle, PM skickat!

@Alrik, nä, PVP är avstängt på vår server

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@JoOngle, PM skickat!

@Alrik, nä, PVP är avstängt på vår server

Nice! Testar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoOngle:

Finns det en server som en 50+ gammal gamer kan spela på? (Friendly, no war!)

Jag är 47 år och bimbim:s server funkar för mig. Vi är alltid snälla och hjälpsamma mot varandra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Halloj! Är också sugen på att haka på en server!

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

@Tiller, PM skickat!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är 47 år och bimbim:s server funkar för mig. Vi är alltid snälla och hjälpsamma mot varandra.

Härligt!
Och så är det Fredag!. Skål

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoOngle:

Härligt!
Och så är det Fredag!. Skål

Kan inte bli bättre🍺😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@bimbim @nordhnet vill inte hijacka någon tråd men detta är den Valheim-tråden med mest kommentarer så kanske kan göra den till den officiella valheim-tråden för att samla sådana frågor?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

sinnessjukt kul spel! jag lirar med en snubbe från england, men han är tyvärr inte online så mkt. =(
har tankat ner ett par moddar oxå som jag tycker gör otroligt mkt för QoL eftersom ja nu spelar själv 90% av tiden och grinddar både för honom och mig själv..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

sinnessjukt kul spel! jag lirar med en snubbe från england, men han är tyvärr inte online så mkt. =(
har tankat ner ett par moddar oxå som jag tycker gör otroligt mkt för QoL eftersom ja nu spelar själv 90% av tiden och grinddar både för honom och mig själv..

PM:a mig om du vill köra med oss andra - väldigt kul tycker jag att bara se att det är "liv" i världen även om man håller på med något eget projekt.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

PM:a mig om du vill köra med oss andra - väldigt kul tycker jag att bara se att det är "liv" i världen även om man håller på med något eget projekt.

Här är ännu en vilsen själ som irrat runt solo typ 5 timmar i spelet och förvånas över miljöerna och de få buggarna hittills. Tar gärna ett PM med invite om man får

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO