PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Permalänk
Medlem

Imorgon kommer min PS5 som jag fick utlottad till mej i fredags

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Beställde från MM i torsdag straxt efter 15 med bekräftelse 15.10. Fick notis om leverans i fredags med planerad leverans lördag. Men sedan dess har det inte hänt något. Antagligen kom den inte iväg i fredags från MM av någon anledning och skickas idag.

Fick nedan från MM på FB-chatten. Kan ju vara inressant för fler.

"Hej,

Tack för att du skriver!

Dessvärre ligger vårt lager lite efter i att skeppa iväg alla konsoler som beställdes den 11:e. Då det var väldigt många som kom in på kort tid. Förstår att väntan är stor, när det nu är så nära. Du bör snart kunna spåra din försändelse.

Med vänlig hälsning

André"

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Beställde från Retrospelbutiken.se 12/3 kl:19.18 den blev skickad idag men när jag går in hos dhl där visas bara vikten är bara 2 kg hoppas nu att det är bara felskrivet för dom har inte hämtat den ännu.

Permalänk
Medlem

Fick precis SMS från bring. Kommer mellan 18:40-19:40!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av reggy:

Beställde från Retrospelbutiken.se 12/3 kl:19.18 den blev skickad idag men när jag går in hos dhl där visas bara vikten är bara 2 kg hoppas nu att det är bara felskrivet för dom har inte hämtat den ännu.

Tror den ändras efter ett tag. Min var också mindre från retro i början.

Permalänk
Medlem

Fick min PS5 idag som jag beställde från MM i torsdags. Överlycklig och min verkar vara en tyst version, men har bara testat lite Astros playroom ännu. Älskar kontrollen. Hoppas ni andra snart får era också. Och tack till alla i denna tråd som tipsat och hjälpt till!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Fick precis SMS från bring. Kommer mellan 18:40-19:40!

varför får alla som beställt från elgiganten redan idag. min ska komma på onsdag stod de 😞

Permalänk
Medlem

Hämtade min nyss... men vet inte riktigt vad jag vill spela... hehehehe
Laddar ner GoW och Days Gone så länge... kanske lirar lite i morrn... ska ju gå jobba natt... bläää

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Fick nedan från MM på FB-chatten. Kan ju vara inressant för fler.

"Hej,

Tack för att du skriver!

Dessvärre ligger vårt lager lite efter i att skeppa iväg alla konsoler som beställdes den 11:e. Då det var väldigt många som kom in på kort tid. Förstår att väntan är stor, när det nu är så nära. Du bör snart kunna spåra din försändelse.

Med vänlig hälsning

André"

Fick precis mejl från MM att de skickat min PS5. Beställde i torsdags 16:54.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av alleballe89:

varför får alla som beställt från elgiganten redan idag. min ska komma på onsdag stod de 😞

Ja du, bra fråga. Beställde typ strax efter de skickat ut alla vinnarmail, betalade med kort med en gång och expressfrakt. Sen fick jag SMS om leverans 17 istället men så skickades den ut igårkväll från lagret och så kör Bring ut dom under eftermiddagen/kvällen nu. Nu ändra dom till 18:10-19:10! Vet vad jag ska göra ikväll 😁

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Fick precis mejl från MM att de skickat min PS5. Beställde i torsdags 16:54.

Samma, äntligen har leveransinfon uppdaterats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reggy:

Beställde från Retrospelbutiken.se 12/3 kl:19.18 den blev skickad idag men när jag går in hos dhl där visas bara vikten är bara 2 kg hoppas nu att det är bara felskrivet för dom har inte hämtat den ännu.

Samma här, definitivt felskrivet. Har de hämtat din ännu?

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa!

Vill bara ge en kort update om lagerstatus discord boten

Den verkar fungera väldigt bra! Fångade en uppdatering på elgiganten inom sekunder tidigare idag. Tyvärr var butiken i ett ställe som heter Länna i Stockholm, så inget jag kunde åka och hämta.

Butikerna nedan är dom jag har i fokus just nu. Webhallen och CDON är disablade för tillfället då dom slöar ner scannen rejält. En lösning håller på att tas fram. Resten av butikerna ska fungera väl.

NetonNet 'ONLINE' Elgiganten 'ONLINE' inet 'ONLINE' MediaMarkt 'ONLINE' Webhallen #DISABLED Proshop 'ONLINE' Retrospelbutiken 'ONLINE' Kjell&Co 'ONLINE' Amazon.se 'ONLINE' Komplett 'ONLINE' CDON #DISABLED

Har du tips på andra butiker så dela gärna med dig.

Kommer så småningom börja invita folk till servern — är du intresserad så skicka ett PM så återkommer jag när det blir aktuellt. Kommer ta en liten swishpeng per invite för att sålla bort folk och göra det mer exlusivt till oss som är taggade på att köpa en PS5a utan att gynna scalpers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Tjena allihopa!

Vill bara ge en kort update om lagerstatus discord boten

Den verkar fungera väldigt bra! Fångade en uppdatering på elgiganten inom sekunder tidigare idag. Tyvärr var butiken i ett ställe som heter Länna i Stockholm, så inget jag kunde åka och hämta.

Butikerna nedan är dom jag har i fokus just nu. Webhallen och CDON är disablade för tillfället då dom slöar ner scannen rejält. En lösning håller på att tas fram. Resten av butikerna ska fungera väl.

NetonNet 'ONLINE' Elgiganten 'ONLINE' inet 'ONLINE' MediaMarkt 'ONLINE' Webhallen #DISABLED Proshop 'ONLINE' Retrospelbutiken 'ONLINE' Kjell&Co 'ONLINE' Amazon.se 'ONLINE' Komplett 'ONLINE' CDON #DISABLED

Har du tips på andra butiker så dela gärna med dig.

Kommer så småningom börja invita folk till servern — är du intresserad så skicka ett PM så återkommer jag när det blir aktuellt. Kommer ta en liten swishpeng per invite för att sålla bort folk och göra det mer exlusivt till oss som är taggade på att köpa en PS5a utan att gynna scalpers!

Du vill alltså ta betalt för att göra så att andra personer (scalpers) inte kan ta betalt för samma produkt i slutändan (ps5)? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Du vill alltså ta betalt för att göra så att andra personer (scalpers) inte kan ta betalt för samma produkt i slutändan (ps5)? 😁

Förstod inte frågan riktigt. Men för att klargöra varför jag kommer ta en liten rimlig peng så är det för att tjänsten ska fungera enligt syftet. Det finns ingen poäng med att ha igång boten om servern är öppen för allmänheten och det skulle visa sig att 300-400 personer ansluter sig.

Chansen att få tag i en enhet blir otroligt svår då.

Hoppas det klargör

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Förstod inte frågan riktigt. Men för att klargöra varför jag kommer ta en liten rimlig peng så är det för att tjänsten ska fungera enligt syftet. Det finns ingen poäng med att ha igång boten om servern är öppen för allmänheten och det skulle visa sig att 300-400 personer ansluter sig.

Chansen att få tag i en enhet blir otroligt svår då.

Hoppas det klargör

Äh, ville mest skoja lite. 🙂

Permalänk

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare nu iallafall. Med lite flyt kanske man kan hämta ut den imorgon. 😄

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!
Tack ännu engång till @Sötpotatis som gav mig en möjlighet att köpa ifrån Elgiganten!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Om ni får dubbelbokning eller har möjlighet att fixa en ps5 hör gärna av er 👀😁

Permalänk
Medlem

Ni som plockat ut nya ps5, har ni hört någon coil whining?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fatking:

Ni som plockat ut nya ps5, har ni hört någon coil whining?

Mitt exemplar är knäpptyst, provat en del spel

Permalänk
Medlem

A wild box appears!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Äh, ville mest skoja lite. 🙂

Fast det är en giltig poäng.

Att skapa ett program för att inte gynna de som vill tjäna pengar på att sälja PS5 dyrt, - och sedan ta betalt för att använda det är lite dubbelstandard. Vilka tror du har pengarna att swisha? De som lägger ut dyrt såklart!

Och att tjäna pengar på andras ps5 begär är väl just scalping?

Permalänk
Medlem

Jag bokade på Webhallen 15:e juni. Trodde i min enfald att trots förseningarna skulle jag nog få en så småningom, men nu har den här vågen kommit och sköljt över och jag står fortfarande utan. Samtidigt som jag ser och hör folk som lagt order betydligt senare än mig och fått den. Svårt att inte bli bitter.

Är det någon som har något hum om hur Webhallen ligger till med ordrar? Även om de haft en generellt högre orderingång borde det ju komma ikapp snart. Jag har nu sent omsider lagt beställning på några andra sidor, men alldeles för sent tyvärr.
Har varit Webhallen trogen i många många år, men efter det här så har jag svårt att känna något förtroende för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosalin:

Fast det är en giltig poäng.

Att skapa ett program för att inte gynna de som vill tjäna pengar på att sälja PS5 dyrt, - och sedan ta betalt för att använda det är lite dubbelstandard. Vilka tror du har pengarna att swisha? De som lägger ut dyrt såklart!

Och att tjäna pengar på andras ps5 begär är väl just scalping?

Ja, det håller jag med om, därför jag skrev som jag gjorde. Men det var fortfarande menat med glimten i ögat då jag faktiskt inte bryr mig så mycket. Vill han lägga ner x antal timmar för att tjäna några hundra på det så är det ingenting som stör mig. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ja, det håller jag med om, därför jag skrev som jag gjorde. Men det var fortfarande menat med glimten i ögat då jag faktiskt inte bryr mig så mycket. Vill han lägga ner x antal timmar för att tjäna några hundra på det så är det ingenting som stör mig. 🙂

Inte mig heller vi gör alla våra val

Permalänk

Webhallen har inte fått in några SE senaste månaden såvitt jag vet, men nu borde det vara på gång i veckan.
Lat som jag är citerar jag mej själv från förra inlägget för två veckor sedan...

Skrivet av StektStrömming:

Jag bokade DE 09/16 på Webbhallen och hade turen att få den för tre veckor sedan.
Tror absolut de följer bokningslistan, men de verkar inte ha fått så många leveranser senaste veckorna och inga fler DE efter vad jag kunnat se.
Min bror har en SE bokad 12/6 och jag har läst folk som fått på beställningar 11-12/6 för två veckor sedan och sedan blev det helt lugnt igen.

Enligt webbhallens frågeforum tror de att de får in fler DE i början av mars och bägge versionerna mot slutet av månaden.
Hoppas ni får leveransbesked snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotlol1:

Samma här, definitivt felskrivet. Har de hämtat din ännu?

Det står ännu att man ska ta kontakt med avsändaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StektStrömming:

Webhallen har inte fått in några SE senaste månaden såvitt jag vet, men nu borde det vara på gång i veckan.
Lat som jag är citerar jag mej själv från förra inlägget för två veckor sedan...

Då borde det vara ganska nära i alla fall, tack för uppdateringen. Fick en gnutta ihop igen.
Men väntan börjar vara olidlig nu.