PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag fick fick just reda på att Mediamarkt inte kan leverera ngn PS5 som jag beställde i torsdags. Så det var en j-a tur att jag beställde via Elgiganten också när jag fick erbjudande i andra delen av lotteriet i fredags.
Så idag kom leveransen från EG 🥰

Permalänk
Skrivet av Fralle1891:

Får min PS5 standard edition från Retrospelbutiken idag, tack alla för all hjälp på detta forum. fick min med hjälp av Distill. Stort lycka till er andra som fortfarande letar en PS5.

Retrospelbutiken menar att min är skickad igår, att DHL inte uppdaterat, men på DHL står det fortfarande att den väntar på att skickas. Hur fick du besked om att den kommer idag? SMS eller DHL:s spårningstjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Min låter när den idlar och det är sjukt störande. Låter som ett visslande ljud men när jag spelar så hört inget speciellt. Har inte testat något tungdrivet än förutom Astrobot och Ratchet & Clank men ska skriva ett inlägg i en annan tråd om saken.

Åh nej. Låter som det jag hade... men verkar vara många andra här som fått knäpptysta enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorRuttenBanan:

Retrospelbutiken menar att min är skickad igår, att DHL inte uppdaterat, men på DHL står det fortfarande att den väntar på att skickas. Hur fick du besked om att den kommer idag? SMS eller DHL:s spårningstjänst?

Står exakt samma för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorRuttenBanan:

Retrospelbutiken menar att min är skickad igår, att DHL inte uppdaterat, men på DHL står det fortfarande att den väntar på att skickas. Hur fick du besked om att den kommer idag? SMS eller DHL:s spårningstjänst?

Ibland uppdateras inte DHL ordentligt, utan görs först vid nästa "scanning" vid nästa central eller ibland i butik. Om de dessutom skickar den från utlandet så kan det dröja en stund. Ring DHL och se om de kan se mer annars.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag SMS från Webhallen att uppdatera betalning med Klarna - Så den borde vara på väg inom kort
Beställde 12/6, så måste hamnat precis på gränsen mellan förra och den här leveransen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur går det för våra kära vänner på Dustin Home??

Hur: Online
Var: Dustin Home
När: 2020-10-30
Modell: Digital
Status: ETA ingen info

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Nu fick jag SMS från Webhallen att uppdatera betalning med Klarna - Så den borde vara på väg inom kort
Beställde 12/6, så måste hamnat precis på gränsen mellan förra och den här leveransen.

Fick du också en upplåst achievement tidigare idag? "playstation fanboy".
Har inte betalning via faktura, så vet inte om något är på gång för mig med. Ligger nån månad efter dig.
Men har inte beställt något annat som kan ha aktiverat den achiementen.

Permalänk
Skrivet av PhaCe:

Nu fick jag SMS från Webhallen att uppdatera betalning med Klarna - Så den borde vara på väg inom kort
Beställde 12/6, så måste hamnat precis på gränsen mellan förra och den här leveransen.

Samma här - beställning lagd på kvällskanten 12/6.
Har varit dött i fyra veckor hos webhallen när det gäller standard-versionen, men nu kom det äntligen en ny laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StektStrömming:

Samma här - beställning lagd på kvällskanten 12/6.
Har varit dött i fyra veckor hos webhallen när det gäller standard-versionen, men nu kom det äntligen en ny laddning.

Det är ju lustigt att Liisa fortfarande skriver i deras forum att de inte har någon uppgift om en ny leverans samtidigt som hon kommenterar betalningar via Klarna som uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StektStrömming:

Samma här - beställning lagd på kvällskanten 12/6.
Har varit dött i fyra veckor hos webhallen när det gäller standard-versionen, men nu kom det äntligen en ny laddning.

Det kan ju vara så att ni får enheter från förra leveransen som inte har blivit uthämtade eller betalda i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smoggy:

Fick du också en upplåst achievement tidigare idag? "playstation fanboy".
Har inte betalning via faktura, så vet inte om något är på gång för mig med. Ligger nån månad efter dig.
Men har inte beställt något annat som kan ha aktiverat den achiementen.

Ingen aning - har ingen koll på det där achievmentsystemet på Webhallen

Skrivet av HH1:

Det kan ju vara så att ni får enheter från förra leveransen som inte har blivit uthämtade eller betalda i tid.

Ja, om det inte börjar levereras maskiner till folk som beställt någon vecka senare ganska så omgående så är väl det mest troligt.

Permalänk

Har nu äntligen hämtat mitt PS5 från inet

Permalänk
Medlem

Cdon

Nu går det att boka DE på cdon med leverans i mitten på april!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskil:

Nu går det att boka DE på cdon med leverans i mitten på april!

Tack för den! Har nu lagt en beställning

Hoppas att dem kan hålla leveransdatumet.

Permalänk
Medlem

Bokade mitt nu precis på CDON (DE) och står preliminärt 16:e April. Sen om man kollar prisjakt på Webhallen så står DE som gul i lager (alltså inkommande.) Så jag tror det är på g in nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Tack för den! Har nu lagt en beställning

Hoppas att dem kan hålla leveransdatumet.

Kul att kunna hjälpa någon!
Sitter själv och inväntar på att då köpa en SE, får se när man kan få boka en nästa gång. Av princip så vägrar jag köpa från scalpers. Även om det suger i speltarmen så får det vara en stund till!

Glömde skriva dit att jag väntar på att köpa
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskil:

Kul att kunna hjälpa någon!
Sitter själv och inväntar på att då köpa en SE, får se när man kan få boka en nästa gång. Av princip så vägrar jag köpa från scalpers. Även om det suger i speltarmen så får det vara en stund till!

Hoppas att du får tag på en så fort som möjligt

Fuck scalpers!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Hoppas att du får tag på en så fort som möjligt

Fuck scalpers!!!

Hoppas det med! Vet inte om grabben eller jag blir gladast då men gissar han får spela på dagen och pappa tar den på kvällarna 😎

Permalänk
Medlem

Otroligt. Finns ju fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manne_1:

Jag fick fick just reda på att Mediamarkt inte kan leverera ngn PS5 som jag beställde i torsdags. Så det var en j-a tur att jag beställde via Elgiganten också när jag fick erbjudande i andra delen av lotteriet i fredags.
Så idag kom leveransen från EG 🥰

På riktigt? Vad skrev dom och när la du din beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Otroligt. Finns ju fortfarande kvar.

Ja, lite men scalpersen börjar bli osäkra nu om det är värt det tror jag. Många börjar få sina konsoler nu och när blocket, tradera börjar bli översvämmat av ps5or straxt över vad dem kostar i butik och dem börjar finnas i lager kommer dem behöva backa på sin affär. Hoppas att det är många scalpers som bränner sig.

Förtydligade att jag hoppas det äe scalpers som bränner sig och förlorar massa pengar som aldrig själva tänkt spela på PS5an
Permalänk

Även om alla scalpers är osäkra så är ju efterfrågan fortfarande enorm, den ligger alltså fortfarande uppe är det någon bugg eller vill folk bara inte ha den digitala versionen?

Permalänk
Medlem

På iphonehome.se kan man boka bägge konsolerna som har leveransdatum den 19:e april.

Permalänk
Medlem

Media markt har lagt ut en med nu för 99999

Detta är en specialartikel för våra kunder i beställningskö och går endast att köpa med rabattkod. Priset nedan är fiktivt och speglar inte MediaMarkts egentliga pris på denna produkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maskil:

Media markt har lagt ut en med nu för 99999

Detta är en specialartikel för våra kunder i beställningskö och går endast att köpa med rabattkod. Priset nedan är fiktivt och speglar inte MediaMarkts egentliga pris på denna produkt.

Länk?

Permalänk
Medlem

Såg att många inte fått någon info från DHL om sitt PS5 de beställt från Retrospelbutiken. Nu fick jag äntligen en uppdatering från DHL att paketet hanteras vid terminal i Halmstad. Beställde i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av John jarratt:

Även om alla scalpers är osäkra så är ju efterfrågan fortfarande enorm, den ligger alltså fortfarande uppe är det någon bugg eller vill folk bara inte ha den digitala versionen?

Skulle tro att det börjar bli en blandning på att majoriteten vill ha SE samt att det börjar lossna lite nu, många som vill ha har fått även om det äe lpngt ifrån alla. Sen får du räkna med alla som är vrånga och vägrar köpa av scalpers.

Skrivet av marmulax:

På iphonehome.se kan man boka bägge konsolerna som har leveransdatum den 19:e april.

Jag skulle aldrig köpa därifrån, nytt bolag som inte vart igång och ska enligt bolagsbeskrvningen sälja djurtillbehör

Permalänk
Skrivet av Sotlol1:

När beställde du?

Mitten på förra veckan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maskil:

Jag skulle aldrig köpa därifrån, nytt bolag som inte vart igång och ska enligt bolagsbeskrvningen sälja djurtillbehör

Exakt. De har inga andra betalningsalternativ förutom direktbetalning med kort. Skum sida.