moderkort, nätdel, kylningsdelar, väggfäste

Permalänk

moderkort, nätdel, kylningsdelar, väggfäste

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI - 1400kr
Det här moderkortet har knappt används och har gammalt BIOS(vet ej versionen och kommer inte ta reda på det..men det är långt innan zen3) då jag brickade ett beta BIOS när x570 var nytt. Webhallen har fixat det men jag har inte provat det sedan dess utan det har legat i kartongen.

EDIT: jag har nu testat moderkortet och det kommer med BIOS version f33c så zen3 ska fungera direkt(kolla Gigabytes cpu support list själv om din cpu är med)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EVGA SuperNOVA 750 P2 80+ platinum - 1000kr
tillhörande kablar:
moderkort(+adapter)
sata 3st(3st kontakter)
vga 3st
cpu 2st
perif (4st molex kontakter)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
be quiet! Dark Rock TF - 400kr
obs! endast fäste för Intel cpu finns kvar <-
(orginalkartong saknas men jag kommer packa det bra på något annat vis)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2st be quiet! Silent Wings 3 - 300kr
(en av dessa fläktar saknas det en "plastspik" till ..de andra tillhörande skruvfästena finns)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2st Noctua NF-A12x25 PWM - 300kr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noctua NH-D15S - 500kr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ergotron LX HD Sit-Stand - 1100kr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

skickas endast

jag betalar frakten

säljer endast fläktarna tillsammans med något annat och då 2st för 300kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

--> Heter säljkonto
--> Nytt konto utan inlägg
--> Skickas endast

Luktar lite scam, uppmuntrar folk att vara försiktiga.

Permalänk

verifierad men håller med

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

--> Heter säljkonto
--> Nytt konto utan inlägg
--> Skickas endast

Luktar lite scam, uppmuntrar folk att vara försiktiga.

Kan hålla med om de första 2 men jag skickar endast och har många goda omdömen.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk

men det krävs väl ID-stöld för en sådan scam och då tänker jag att man gör något större/värre än att sälja hårdvara för mindre summor?

sök mina bilder .. alla dessa delar finns någonstans mot samma bordsyta, eller?

Permalänk

men det är ett bra råd att vara försktig var det jag höll med om.

Permalänk
Medlem

Intresserad av moderkortet men tycker också att upplägget är lite suspekt.
Hade du varit villigt att använda en service som blocket paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaramide:

Intresserad av moderkortet men tycker också att upplägget är lite suspekt.
Hade du varit villigt att använda en service som blocket paketet?

Blocketpaketet är tyvärr inte speciellt säkert..

Permalänk
Medlem
Skrivet av säljkonto:

men det krävs väl ID-stöld för en sådan scam och då tänker jag att man gör något större/värre än att sälja hårdvara för mindre summor?

sök mina bilder .. alla dessa delar finns någonstans mot samma bordsyta, eller?

Det är väl bara skriva en lapp med dagens datum och ditt användarnamn för att sedan fotografera

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Blocketpaketet är tyvärr inte speciellt säkert..

Hur så?
Inte så erfaren men med blocket paketet så släpper du väl inte pengarna förren 24 timmar efter du mottagit det och hittar du fel innan dess så kan du väl bara returnera?

Permalänk

Om jag kan få något sålt ska jag be köparen skriva här.

För kylningsdelarna kan Jag erbjuda att skicka först, innan betalning, till dom som visar goda omdömen i marknaden enligt era egna krav.

För moderkort, väggfäste, PSU kan jag skicka efter att jag ser hälften av summan och så får jag resterande pengar när paketet är framme.

Permalänk

deltagande i forumet är ju omöjligt för mig att fixa och är för övrigt inte något jag är intresserad av.

Permalänk
Medlem

Jag kanske får ångra detta bittert men jag förstår inte vad i upplägget som är konstigt eller sticker ut på något sätt?
Är det att hen inte heter något fräckt, eller att hen bara skickar?
Känns ju bara som någon med datordelar som har hört av någon att detta forum är ett forum där datordelar säljs enkelt och snabbt

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Det är väl bara skriva en lapp med dagens datum och ditt användarnamn för att sedan fotografera

vad menar du? Har jag min person verifierad så är det ju jag som riskerar bli polisanmäld. Att på något vis använda annans ID för en sån här sak verkar ju inte proportionsenligt till vad du kan tjäna menar jag.

vad jag menar med bilderna är att grejerna faktist finns och på samma ställe och dessa bilder har jag inte hämtat från internet var min poäng. Jag kanske missförstår dig?

Permalänk
Skrivet av Jonhed:

Jag kanske får ångra detta bittert men jag förstår inte vad i upplägget som är konstigt eller sticker ut på något sätt?
Är det att hen inte heter något fräckt, eller att hen bara skickar?
Känns ju bara som någon med datordelar som har hört av någon att detta forum är ett forum där datordelar säljs enkelt och snabbt

känns skönt att någon iaf ser det så då jag är lite förvånad över det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av säljkonto:

vad jag menar med bilderna är att grejerna faktist finns och på samma ställe och dessa bilder har jag inte hämtat från internet var min poäng. Jag kanske missförstår dig?

Poängen är ju att bilderna kan vara från ett forum, gamla eller till och med från någon du känner.
Om man skriver en lapp med datum/användarnamn så visar det på att du faktiskt äger grejorna som du försöker sälja.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

fast då finns de ju på internet?
(du kan söka bilder)

Jag är inte desperat att sälja av det här och jag tänker inte försvara min annons mer utan är du intresserad av att köpa hårdvara så är du välkommen att PMa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaramide:

Hur så?
Inte så erfaren men med blocket paketet så släpper du väl inte pengarna förren 24 timmar efter du mottagit det och hittar du fel innan dess så kan du väl bara returnera?

Det finns mycket å läsa men det sägs att man som köpare kan neka att man fick det man ville å i den typer av tvister brukar köparen vinna.
Det är dock bara något jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är väl bara skriva en lapp med dagens datum och ditt användarnamn för att sedan fotografera

Ja det är en bra idé när man inte har omdömen eller tid på forumet. Går väldigt fort och kommer göra det 10ggr enklare att få sålt det så Win Win

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Budar 700kr + frakt för Evga p2 psu

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 300 + frakt för Noctua NH-D15S.

Permalänk

Jag tror jag har köpare för Noctua NH-D15S för 500kr.. kommer väl ta ett tag men förhoppningsvis skriver personen här i tråden senare.

slyclock - jag tror jag behåller det om jag inte kan få 1000kr.

Permalänk
Medlem

700 kr + frakt ca 150 kr. Blir ca 850 kr och du vill ha 1000 kr. Okej, jag kan sträcka mig till 900 kr inkl frakt, men där stannar jag. Vill helst ha ett Asus Rog Thor med Display på den momentana effekten då jag har öppet chassi och de hade varit najs med att hålla ett öga på effekten

Permalänk

hehe okej vet inte vad det är men det låter RGBigt lycka till

Permalänk
Skrivet av Jonhed:

Ja det är en bra idé när man inte har omdömen eller tid på forumet. Går väldigt fort och kommer göra det 10ggr enklare att få sålt det så Win Win

tar till mig det och kommer använda det framöver ..Jag vill sälja en 3800x så den annonsen kommer upp snart med datum och alias. Ska även se till så man ser skicket / att inga pins är krokiga ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av säljkonto:

tar till mig det och kommer använda det framöver ..Jag vill sälja en 3800x så den annonsen kommer upp snart med datum och alias. Ska även se till så man ser skicket / att inga pins är krokiga ..

Det låter bra

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk

Jag har testat moderkortet nu och uppdaterat BIOS till version f33c.

Permalänk

be quiet! Dark Rock TF har endast fäste för Intel CPU vilket är viktig information som jag glömde. Jag sänker till 400kr för den.

Jag har lagt upp en bild på moderkortet med alias och datum skrivet i min andra annons.

Permalänk
Medlem

Ifall någon undrar så kom moderkortet fram utan problem. Inte hunnit testa det än men vad jag kan se är allting välpaketerat och i bra skick.