Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Omega slutar ändra Detonator

Permalänk
Medlem

Angående Nvidias elakheter mot Omega.

Är det nån som läser det avtal som Nvidia kräver att ni följer för att få använda drivrutinerna?

*snip*
2.1.3 Limitations.

No Reverse Engineering. Customer may not reverse engineer, decompile,
or disassemble the SOFTWARE,
nor attempt in any other manner to obtain the source code.

No Separation of Components. The SOFTWARE is licensed as a single product.
Its component parts may not be separated for use on more than one computer,
nor otherwise used separately from the other parts.

No Rental. Customer may not rent or lease the SOFTWARE to someone else.

3. TERMINATION

This LICENSE will automatically terminate if Customer fails to comply with any of the terms and conditions hereof.
In such event, Customer must destroy all copies of the SOFTWARE and all of its component parts.
*snip*

Klart och tydligt inga ändringar får göras.
Visst det kan verka fånigt, men det är deras fulla rätt att göra så.
Som vilken annan person/företag, också får göra med sin mjukvara.
Det faktum att Omega bryter mot Copyright lagen verkar ingen bry sig om.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk

Re: Angående Nvidias elakheter mot Omega.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dixon
Är det nån som läser det avtal som Nvidia kräver att ni följer för att få använda drivrutinerna?

*snip*
2.1.3 Limitations.

No Reverse Engineering. Customer may not reverse engineer, decompile,
or disassemble the SOFTWARE,
nor attempt in any other manner to obtain the source code.

No Separation of Components. The SOFTWARE is licensed as a single product.
Its component parts may not be separated for use on more than one computer,
nor otherwise used separately from the other parts.

No Rental. Customer may not rent or lease the SOFTWARE to someone else.

3. TERMINATION

This LICENSE will automatically terminate if Customer fails to comply with any of the terms and conditions hereof.
In such event, Customer must destroy all copies of the SOFTWARE and all of its component parts.
*snip*

Klart och tydligt inga ändringar får göras.
Visst det kan verka fånigt, men det är deras fulla rätt att göra så.
Som vilken annan person/företag, också får göra med sin mjukvara.
Det faktum att Omega bryter mot Copyright lagen verkar ingen bry sig om.

Tvingas faktiskt hålla med där. Nvidia må ha taskig attityd mot användarna nuförtiden(min uppfattning), men de har som sagt full laglig rätt att tvinga omega att sluta modifiera drivrutiner. Sen kan man ju tycka att det är dumt av dom, men de har all rätt att göra det.

Personligen tycker jag att ATI verkar ha en bättre attityd mot oss konsumenter, utåt i alla fall. Man vet ju aldrig vad som pågår inom stängda dörrar. Men det är företagens ansikte utåt i kombination med produkten som påverkar köparen, iaf mig. Jag ser inte enbart till produkten, jag bojkottar lätt ett företag om dom har taskig attityd mot mig oavsett hur bra/dåliga deras produkter är. Sen att jag sitter på ett nvidiakort just nu har inte med saken att göra eftersom jag köpte detta innan allt detta tjafs började. Ska köpa mig ett 9800pro nu så snart jag får sålt min surfdator. Funderar starkt på att skaffa VIA-chipset också, om det inte vore för att nforce2 klockar bättre.

Permalänk
Medlem

and ATi scores again...

Fan va korkat av Nvidia, ATi gör ju helt rätt! Jag menar, dom som inte vill fippla med sina drivisar kör ju ändå garanterat officiella paketen. (dom hittar ju dessutom förmodligen inte ens till omegas sida lr dylika). Alla som har ett djupare intresse för den här typen av tweaking kommer ju ändå alltid att sitta och pula. Good approach av ATi enkelt uttryckt.

Permalänk
Medlem

Re: Angående Nvidias elakheter mot Omega.

Nej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dixon
Är det nån som läser det avtal som Nvidia kräver att ni följer för att få använda drivrutinerna?

*snip*
2.1.3 Limitations.

No Reverse Engineering. Customer may not reverse engineer, decompile,
or disassemble the SOFTWARE,
nor attempt in any other manner to obtain the source code.

No Separation of Components. The SOFTWARE is licensed as a single product.
Its component parts may not be separated for use on more than one computer,
nor otherwise used separately from the other parts.

No Rental. Customer may not rent or lease the SOFTWARE to someone else.

3. TERMINATION

This LICENSE will automatically terminate if Customer fails to comply with any of the terms and conditions hereof.
In such event, Customer must destroy all copies of the SOFTWARE and all of its component parts.
*snip*

Klart och tydligt inga ändringar får göras.
Visst det kan verka fånigt, men det är deras fulla rätt att göra så.
Som vilken annan person/företag, också får göra med sin mjukvara.
Det faktum att Omega bryter mot Copyright lagen verkar ingen bry sig om.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Theeter
Detta handlade ju inte om Omega utan om att Nvidia sätter stopp för honom att modifiera drivrutinen. Visst de flesta klarar av att göra detta själv men tänk på alla stackare som inte gör det så enkelt, de kan fixa finare grafik med ett drivrutinsbyte.
Enligt min åsikt så är det väl bättre desto fler som jobbar med en drivrutin. Lite tråkigt att nvidia biter sig i rumpan med att hålla på och tjafsa. Samma med THG dom har väl helt enkelt blivit för stora och deras egon har vuxit sönder.

Är de inte bara att tweaka för att få bättre grafik? Med de flesta överklockningsprogram går de att aktivera och höja de mesta. Nvidia har så dassig grafik bara för att käna poäng i 3dmark och att de inte föränn nu fattat att de varit skitdålig på AA.