Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av largehedroncollider:

Sitter frenetiskt och refreshar alla svenska återförsäljare på jakt efter en series x. Ni som har köpt närmaste tiden, var och hur fick ni tag på de?

Jag fick tag på en genom Elgiganten, de har sällan (aldrig?) online men håll koll på deras butiker de fylls på lite då och då. Ibland finns det bara i 16 butiker sent plötsligt pang! så finns det i typ 43 och en är nära dig. Men då gäller det att vara snabb för de låter en inte "boka och hämta i affär efter en timme" som med andra varor. Så lite utav ett uthållighetsspel att få tag på ett.

Permalänk
Medlem

https://www.theverge.com/2021/3/22/22345792/microsoft-discord...

Spännande! Även om köpet kanske inte primärt är ett "xbox-köp".

Permalänk
Konsolgrävare

1 fri månad av Xbox Game Pass Ultimate om du är Telia Kund:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hur hittar ni folk att spela med? Jag är ensam i kompiskretsen med xbox. Finns det något community man kan joina? Såg att FZ har ett men aktiviteten verkar rätt låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Hur hittar ni folk att spela med? Jag är ensam i kompiskretsen med xbox. Finns det något community man kan joina? Såg att FZ har ett men aktiviteten verkar rätt låg.

Vad spelar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Vad spelar du?

I princip bara singleplayer haha, förvisso beror nog detta mkt pga bristen på kamrater att spela med.

Jag är väl rätt sugen på att lira Sea of thieves, GoW5, Project Winter eller THPS1+2. Men är rätt öppen för förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Någon som har börjat få fakturan från resurs bank än? O det gäller er som inte börjat få den än.

Mvh

Undrar om du har fått fakturan än?

Jag beställde i november, fick konsolen i slutet av december, aktiverade All Access i slutet av januari eftersom snubben på Elgiganten glömde att aktivera tjänsten och nu nästan två månader efter har inte fått nåt från Resursbank än.
Inget på deras sajt, inget post, inga inkassobrev heller. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

I princip bara singleplayer haha, förvisso beror nog detta mkt pga bristen på kamrater att spela med.

Jag är väl rätt sugen på att lira Sea of thieves, GoW5, Project Winter eller THPS1+2. Men är rätt öppen för förslag

Jag vore gärna också på Sea of Thieves, prövade det förut men även om det var mysigt så kändes det inte som ett enspelarspel så blev inte långvarig i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Undrar om du har fått fakturan än?

Jag beställde i november, fick konsolen i slutet av december, aktiverade All Access i slutet av januari eftersom snubben på Elgiganten glömde att aktivera tjänsten och nu nästan två månader efter har inte fått nåt från Resursbank än.
Inget på deras sajt, inget post, inga inkassobrev heller. 🤔

Du råkar inte ha kivra? Tror Resurs Bank bara skickar grejer dit isf.

Permalänk
Skrivet av dallaboo:

Undrar om du har fått fakturan än?

Jag beställde i november, fick konsolen i slutet av december, aktiverade All Access i slutet av januari eftersom snubben på Elgiganten glömde att aktivera tjänsten och nu nästan två månader efter har inte fått nåt från Resursbank än.
Inget på deras sajt, inget post, inga inkassobrev heller. 🤔

Nix inget. Har tagit hem resurs appen så jag inte missar något när det kommer..

Permalänk
Medlem

Jag nappade på det här, passade bra eftersom mitt 3 månaders game pass för 10kr gick ut idag. Det verkar funka fint, fick en kod och det gick att koppla till mitt gamla Xbox konto (annars brukar ju sånt här ofta bara gälla nya kunder).

Däremot måste mitt abb nu hanteras genom Felia:

"Alla tjänster kunde inte laddas
Abonnemang med Xbox Game Pass Ultimate
Systemet svarar inte just nu var god försök senare."

*doh*

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Nix inget. Har tagit hem resurs appen så jag inte missar något när det kommer..

Inget på Kivra.

Mailade ResursBank och fick svar "Du har ingen skuld hos oss".

Har inget emot gratis Series X och två år av Gamepass Ultimate men undrar vart fan har det strulat till sig.
Hela All Access kedjan är Elgiganten--->Upgraded--->ResursBank.
Tror det kan ha fastnat nånstans mellan Elgiganten som vid aktivering glömde klicka in nåt som skickar info till Upgraded som ska skicka OK till ResursBank att starta avbetalningen.

Vid teckning får man kredit hos ResursBank på 9 papp och det har man skrivit under. Det kontraktet har inte kommit fram till Resurs därav ingen skuld än.

Permalänk
Konsolgrävare

Köpte en LG OLED65CX i måndags och wow!!!

Från 55 till 65 var hur härligt som helst och testade Ori and The Will Of The Wisps I 4k 120fps. Vilken bild! 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Köpte en LG OLED65CX i måndags och wow!!!

Från 55 till 65 var hur härligt som helst och testade Ori and The Will Of The Wisps I 4k 120fps. Vilken bild! 😍

Håller med. Flera gånger jag har stannat upp i spelet och njutit av grafiken. 75" 4k 120fps för mig 🙂

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Galming:

Håller med. Flera gånger jag har stannat upp i spelet och njutit av grafiken. 75" 4k 120fps för mig 🙂

Helt magiskt

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

En kvar nu!

Permalänk
Medlem

Lite förvånad över att det är så stor skillnad i bildkvalitet. Bra att trenden med 60 FPS läge fortsätter iaf.

https://youtu.be/OxHygZqWG9Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Undrar om du har fått fakturan än?

Jag beställde i november, fick konsolen i slutet av december, aktiverade All Access i slutet av januari eftersom snubben på Elgiganten glömde att aktivera tjänsten och nu nästan två månader efter har inte fått nåt från Resursbank än.
Inget på deras sajt, inget post, inga inkassobrev heller. 🤔

Jag hade ringt till Resursbank, för det är ditt ansvar att räkningarna betalas.

Edit: såg att du hade gjort det 🙈

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Köpte en LG OLED65CX i måndags och wow!!!

Från 55 till 65 var hur härligt som helst och testade Ori and The Will Of The Wisps I 4k 120fps. Vilken bild! 😍

Grattis till en väldigt bra tv, är galet nöjd med min Cx65 till min Ps5, och 4k filmer 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox series X med game pass ultimate och nu ska grabben få en Xbox series S då undrar jag kan man köra mitt game pass ultimate samtidigt på den eller måste vi ha ett till separat till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Jag har en Xbox series X med game pass ultimate och nu ska grabben få en Xbox series S då undrar jag kan man köra mitt game pass ultimate samtidigt på den eller måste vi ha ett till separat till den?

Han kan spela på ditt konto. Men ni kan inte spela båda 2 samtidigt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tjobbo:

Grattis till en väldigt bra tv, är galet nöjd med min Cx65 till min Ps5, och 4k filmer 😊

Håller helt och hållet med! Demon's Souls ser helt otroligt ut!

Köpte också Panasonic DP-UB820 4K spelare och kollade på Planet Earth II och Blue Planet II. Vilken jävla bild!

Nöjd med köpet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hackers:

Jag har en Xbox series X med game pass ultimate och nu ska grabben få en Xbox series S då undrar jag kan man köra mitt game pass ultimate samtidigt på den eller måste vi ha ett till separat till den?

Skrivet av Sper:

Han kan spela på ditt konto. Men ni kan inte spela båda 2 samtidigt.

Ni kan spela båda samtidigt, antingen genom att du sätter grabbens konsol som din hemmakonsol, eller så har du din egen konsol som hemmakonsol men då får han logga in med ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ni kan spela båda samtidigt, antingen genom att du sätter grabbens konsol som din hemmakonsol, eller så har du din egen konsol som hemmakonsol men då får han logga in med ditt konto.

Så man kan vara inloggad med mitt konto på båda konsolerna samtidigt och spela båda två?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hackers:

Så man kan vara inloggad med mitt konto på båda konsolerna samtidigt och spela båda två?

Nej inte på samma konto. Men fördelen med att ha en hemmakonsol är att du inte behöver vara inloggad på den för att alla dina spel ska fungera. Detta har gåtts igenom i denna tråd och andra, men digitala licenser inklusive prenumerationer ger i praktiken två licenser på XB. En där du är inloggad med kontot som äger sakerna och en där det kontot har sin hemmakonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ni kan spela båda samtidigt, antingen genom att du sätter grabbens konsol som din hemmakonsol, eller så har du din egen konsol som hemmakonsol men då får han logga in med ditt konto.

När jag gör så. Då får man upp ett meddelande på andra xboxet och så stängs spelet av där.
De står även på Microsoft sida. Eller är de nåt de ändrat nyligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

När jag gör så. Då får man upp ett meddelande på andra xboxet och så stängs spelet av där.
De står även på Microsoft sida. Eller är de nåt de ändrat nyligen?

Då har ni antingen inte fått 'hemkonsolen' att fungera korrekt eller så försöker ni logga in och spela med samma gamertag på två ställen samtidigt.
På hemkonsollen ska det fungera att spela gamepass och online utan att ditt konto är inloggat alls.

Permalänk
Medlem

Funka alla trådlösa tangentbord och mus till Xbox?

Permalänk
Konsolgrävare

New Xbox Wireless Controllers: Electric Volt and Daystrike Camo Special Edition

https://news.xbox.com/en-us/2021/03/25/new-xbox-wireless-cont...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |