Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare

Halo: The Master Chief Collection – Season 6: Raven!

  • 100 new tiers of content for Season 6 (including brand new armor, back accessories, animated visors, and more)

  • Waterfall, a Halo Online map now playable in custom games for Halo 3

  • The Exchange

  • A brand-new game variant for Halo 2: Anniversary, Halo: Reach, and Halo 4 – Escalation Slayer

  • The ability to change your teams mid-game in custom matches across all titles in MCC

  • Console players can now play using a mouse and keyboard with this feature supported for Xbox.

  • Field-of-View (FOV) and Crosshair Position options are now available on all Xbox platforms, including 120Hz supported devices.

  • And more!

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/mcc-season-6-raven-ha...

https://support.halowaypoint.com/hc/en-us/articles/3600595033...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om elgiganten har en liggande kö som de betar av eller om alla inleveranser går ut i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik83:

Någon som vet om elgiganten har en liggande kö som de betar av eller om alla inleveranser går ut i butik?

Verkar som de går ut till butik och att det är upp till kunden att åka dit och köpa den (utan att ha möjlighet att boka den online).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Verkar som de går ut till butik och att det är upp till kunden att åka dit och köpa den (utan att ha möjlighet att boka den online).

Skönt att i alla fall ha en liten chans att ”spontanhandla” men känns ju inte så passande att tvinga ut folk i butikerna i onödan i Covid-tider.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Enlisted is now available for free on Xbox Series X|S! Enlisted is an MMO squad based shooter set in World War II where you act as an infantry squad leader, tank crew or an aircraft pilot."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är skate 3 spelbart för er på series x? Det håller på och "rycker" hela tiden för mig så är skit svårt att spela inte som jag minns det på xbox 360 och One s.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det, trots att jag blir lätt illamående av att det ser ut som ett mobilspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är skate 3 spelbart för er på series x? Det håller på och "rycker" hela tiden för mig så är skit svårt att spela inte som jag minns det på xbox 360 och One s.

Funkar fint för mig!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Känns som att RTS-spel gör sig bäst på PC med stöd för mus/tgb?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Hmm. Känns som att RTS-spel gör sig bäst på PC med stöd för mus/tgb?

Är väl bara annonserat för PC än så länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiv:

Funkar fint för mig!

Ok då får jag kolla mer på det. Har redan testat att installera om.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Hmm. Känns som att RTS-spel gör sig bäst på PC med stöd för mus/tgb?

Ja, kan hålla med, postade bara videon för de som kunde tänka sig vara intresserade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Postade bara videon för de som kunde tänka sig vara intresserade.

Det gjorde du helt rätt i. Jag själv är definitivt nyfiken på det och kan de få kontrollerna att funka så kan det nog bli bra

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det gjorde du helt rätt i. Jag själv är definitivt nyfiken på det och kan de få kontrollerna att funka så kan det nog bli bra

Microsoft kanske kände att om de fått Halo Wars och Gears Tactics att funka på konsol så kan de få AoE att funka också?

Permalänk
Medlem

Köpte en ny Xbox Series X kontroll för 2 veckor sedan för att jag och Sambon skulle spela It Takes Two. Idag så började den högra triggern (RT) att typ..fastna? Håller man inne den och släpper så tar det nu ett ögonblick innan triggern liksom släpper tillbaka. Googlat lite nu och det verkar ha varit ett vanlig problem på Xbox One? https://www.youtube.com/watch?v=AQjrL7phhEs
Klistret på en liten gummibit som typ hamnat fel och nu klistrar fast triggern.

Hade ni testat fixen ovan eller börjat klödda med att returnera den istället? Risken är väl stor att man får samma problem på en ny tänker jag...

Edit:

Öppnade upp den nu, mycket riktigt hade den lilla gummikudden glidit av. Rengjorde och limmade fast den med superlim, förhoppningsvis räcker det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Microsoft kanske kände att om de fått Halo Wars och Gears Tactics att funka på konsol så kan de få AoE att funka också?

De har säkert någon vettig lösning på G. Sen ska väl det finnas stöd för mus/tgb till krysslådan också. Hur bra det fungerar är en annan sak,

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

De har säkert någon vettig lösning på G. Sen ska väl det finnas stöd för mus/tgb till krysslådan också. Hur bra det fungerar är en annan sak,

Ja, konsolen i sig har stöd för alla trådade och vissa trådlösa möss/tangentbord. Men sen är det upp till utvecklare att lägga till stöd i deras respektive titel sen också.

Permalänk

Precis avslutat Doom64(gamepass) vilket var helt fantastiskt! Förstår inte hur jag kan ha missat det. Någon som har tips på liknande spel med samma typ av upplägg och spelmotor?

Tur man har en ny Series S så man kan lira gamla Doom-spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mount.cifs:

Precis avslutat Doom64(gamepass) vilket var helt fantastiskt! Förstår inte hur jag kan ha missat det. Någon som har tips på liknande spel med samma typ av upplägg och spelmotor?

Tur man har en ny Series S så man kan lira gamla Doom-spel

Finns det inte Duke Nukem 3D i någon specialutgåva? Inte riktigt samma motor men ungefär samma årgång och så.

Permalänk
Medlem

Skulle inte nhl21 komma idag till game pass? Vilken tid brukar dom komma?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zosma:

Skulle inte nhl21 komma idag till game pass? Vilken tid brukar dom komma?

Jo, det lanseras idag, 12/4. Kommer väl någon gång framåt sen eftermiddag/kväll.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Skulle inte nhl21 komma idag till game pass? Vilken tid brukar dom komma?

Ute nu ser det ut som.

https://twitter.com/xboxse/status/1381641316145233932?s=19

Permalänk
Hedersmedlem

Yes. Installerar nu via xbox gamepass-appen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Yes. Installerar nu via xbox gamepass-appen.

Började hämta spelet nu.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

"Hailed by reviewers and professional drivers, the standard-setting off-road racing simulation has been reinvented! Reach the 2021 season podium, and to celebrate the 50th anniversary of the competition, relive the highlights at the wheel of legendary cars. Never has the WRC experience been this intense! Rise to the challenge!"

Permalänk
Medlem

Ni som har, eller funderar på att skaffa, Game Pass for PC; det blev just mycket mer värt pengarna!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/06Zz0Og6UuA

Ni som har, eller funderar på att skaffa, Game Pass for PC; det blev just mycket mer värt pengarna!

Snacka om att Game Pass har blivit "the shit to have" när det gäller prenumerationstjänster till PC/konsol. Det här kan komma att tippa skutan över till Microsofts fördel när det gäller denna generations konsolkrig.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X