Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Sent svar men det låter som du inte avregistrerat företaget i alla instanser. Bolagsverket, f-skatt, moms, arbetsgivarregistrering, kassaregister och ombud. De delar av det du haft har du antagligen glömt avregistrera något. Verksamt.se är en bra sida för att se över allt. Avregistrerade mitt företag för 2 år sedan och det gick smidigt. Fick fylla i en sista sak i år men sen är det slut med allt sådant i deklerationen.

Nja. Företaget finns kvar, men jag har sålt alla mina andelar för många år sedan.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Är det nån som vet om man kan bli av med blankett K10? Det var typ 7 år sedan jag hade bolaget, men jag får fortfarande den jäkla blanketten där jag varje år säger att jag inte längre har kvar några andelar. Det gör att skatteåterbäringen kommer sent som attans för mig, trots att jag deklarerar snabbt på nätet.

Ring skatteverket och fråga. Men när jag hade enskild firma för ett antal år sedan så fick jag ett liknande problem när jag avvecklade den, krav på att blankett för den skulle skickas in varje år långt efter jag hade avvecklat firman. Lösningen på detta efter att jag kontaktat Skatteverket var att inte skicka in blanketten. Sedan slapp jag kraven.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Någon som fått än?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Någon som fått än?

Tror de flesta börjar få in imorrn

"7–9 april: Skatteverket betalar ut skatteåterbäring till dem som godkände deklarationen digitalt senast den 30 mars utan att göra ändringar eller tillägg. Pengarna kommer alltså efter påskhelgen. Viktigt att du har angett det konto dit pengarna ska skickas. OBS. Det måste vara ditt konto, annars betalas det inte ut några pengar.

Har du mindre än 100 kronor att få tillbaka betalas pengarna inte ut. I stället finns pengarna kvar på ditt skattekonto."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tror de flesta börjar få in imorrn

"7–9 april: Skatteverket betalar ut skatteåterbäring till dem som godkände deklarationen digitalt senast den 30 mars utan att göra ändringar eller tillägg. Pengarna kommer alltså efter påskhelgen. Viktigt att du har angett det konto dit pengarna ska skickas. OBS. Det måste vara ditt konto, annars betalas det inte ut några pengar.

Har du mindre än 100 kronor att få tillbaka betalas pengarna inte ut. I stället finns pengarna kvar på ditt skattekonto."

Ah så var det. Tänkte det kunde ramla in idag då var utbetalt 3/4 enligt skattekontot.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Såg att en utbetalning hade gjorts likt @N_Micke den 3/4m kommer väl imorrn alt. torsdag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1447 tillbaka, blev mycket mindre den här gången när man inte kunnat jobba som vanligt sen pandemin slog till.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fick detta meddelande längst ner från skatteverkets mail

"* Beloppet sätts in på anmält utbetalningskonto inom en vecka"

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Gick in på Skatteverket och utbetalning utfördes den 3/4. Så pengarna kommer landa när som helst. Kanske redan idag.

Permalänk
Medlem

Imorn kommer det enligt konto. Nordea.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Var tvungen att göra lite ändringar då jag studerat senaste året och gjorde en liten tanke-vurpa med RUT-bidraget, så la över det på min fru vilket gör att vi får vänta lite mer.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Gick in på Skatteverket och utbetalning utfördes den 3/4. Så pengarna kommer landa när som helst. Kanske redan idag.

Samma här inget nytt idag dock

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Loggar jag in på min bank idag så säger den att 6003kr kommer in imorgon från skatteverket. Bara att tacka och ta emot.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Får in 6200 imorgon, precis lagom för att man ska kunna unna sig en present.

Permalänk
Avstängd

Fick in pengarna nu. Då är jag skuldfri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Fick in pengarna nu. Då är jag skuldfri!

Det är väl snarare skatteverket som är "skuldfri" gentemot dig eftersom du fick tillbaka pengarna som du "lånat" ut?
Eller har du betalat av huslån, csn, billån etc.

OT:
Pengarna kommer idag/imorgon för de som deklarerade innan 30/3 och inte hade några ändringar, K4-blankett etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Katching!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Eller har du betalat av huslån, csn, billån etc.

Precis. (bortsett csn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Precis. (bortsett csn)

Då är det bara att gratulera

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Loggade in och kollade kontot nu och där satt dom

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Avstängd

Nu har de kommit in för mig. Ingen indikation på att det var på gång i morse eller så.

Permalänk
Medlem

Stod utbetalningen i morgon på min bank (Nordea) men fick pengarna precis! 🥰

Permalänk
Inaktiv

Pengarna kom in!

Permalänk
Medlem

Jag fick pengarna idag. Nästan tillräckligt för ett RTX3080.

Permalänk
Medlem

Fick mina pengar idag också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fick pengarna idag. Härligt då man köpt fyra nya sommardäck.

Permalänk
Medlem

$ € £ SEK

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De kom idag. Jag får tillbaka runt 20% av det jag tjänade förra året på grund av hur min situation med studier och arbete ser ut.

Permalänk
Medlem

Får tillbaka 13500, så det borde in imorgon. Kommer sitta fint med lite extra pengar in.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Inte förens Augusti/September här pga. enskild firma, men tar aldrig ut pengarna från skattekontot ändå.
Låter det alltid ligga kvar för att betala min skatt för företaget.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....