Permalänk
Medlem
Skrivet av Ino:

Ja, fick mail och min order är också i samma status.

Okej! Kan som sagt se ordern så borde ju inte vara några problem då iaf! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Om någon har tröttnat på att vänta https://webshop.multitech.se/amd-ryzen-9-5900x-480ghz/cat-p/c...
Jag la en beställning iaf!

Tack för tipset. Jag la en order och när jag får bekräftat att den skickats kan jag avboka övriga besällningar. Vore skönt om man slapp jaga mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Tack för tipset. Jag la en order och när jag får bekräftat att den skickats kan jag avboka övriga besällningar. Vore skönt om man slapp jaga mera

Tänkte på samma sätt! 😊

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som har handlat av multitech innan och allt har gått bra? Är lite orolig över att köpa en sådan dyr produkt från ett ställe jag aldrig hört något om :/

Visa signatur

5900x
RTX 2070
96 GB DDR4
1TB SSD 6TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ludde127:

Är det någon av er som har handlat av multitech innan och allt har gått bra? Är lite orolig över att köpa en sådan dyr produkt från ett ställe jag aldrig hört något om :/

Jag bor själv i Örebro och handlat lite där för några år sen, det är nog örebros störta datorbutik som ligger intill universitet.

Min syrra och en del kompisr köper därifrån, inga klagomål. Jag själv köpte en del varor på plats, fann dom seriösa.

Edit: Jag är dock fundersam över hur dom kan ha +100 i lagern-- Måste vara nåt tekniskt fel när man tänker efter. Butiken är inte lika stor som Komplett, Webhallen och Inet..

Men hoppas givetvist på det bästa

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem

50st 5950 också ser jag, kanske inte riktigt värt prispremien över 5900 dock (9128sek)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

La en beställning från Multitech, Örebroare som man är. Varit utan dator sedan September och en CPU är allt jag saknar till nya bygget... håller tummarna

Permalänk
Medlem

Lägger man en 5900x i varukorgen så står det att det är 292 stycken i lager just nu. Fick dom Sveriges hela kvartalsleverans från AMD? Känns ju ganska konstigt det här. Men vad är det värsta som kan hända om man lägger en beställning? Krångel i 2 månder att få pengarna tillbaka på grund av att lagersaldo var ett "misstag"? Eller ett sista drag av ett företag att dra in pengar och som sedan ansöker om konkurs nästa vecka? Klart man är lite orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Lägger man en 5900x i varukorgen så står det att det är 292 stycken i lager just nu. Fick dom Sveriges hela kvartalsleverans från AMD? Känns ju ganska konstigt det här. Men vad är det värsta som kan hända om man lägger en beställning? Krångel i 2 månder att få pengarna tillbaka på grund av att lagersaldo var ett "misstag"? Eller ett sista drag av ett företag att dra in pengar och som sedan ansöker om konkurs nästa vecka? Klart man är lite orolig.

Tror det kommit sändningar till Sverige. Fler butiker som lagt till i lagersaldot, bland annat DinDator och Connect. Webbhallen har ändrat lagerstatus till "i lager hos vår leverantör +50st"

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Tror det kommit sändningar till Sverige. Fler butiker som lagt till i lagersaldot, bland annat DinDator och Connect. Webbhallen har ändrat lagerstatus till "i lager hos vår leverantör +50st"

Då har Webhallen alltså betat av sin kö? För annars är det ju lite vilseledande att skriva 50+ hos leverantören, för då tror man ju att man får en inom kort om man beställer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NaturMackan:

Lägger man en 5900x i varukorgen så står det att det är 292 stycken i lager just nu. Fick dom Sveriges hela kvartalsleverans från AMD? Känns ju ganska konstigt det här. Men vad är det värsta som kan hända om man lägger en beställning? Krångel i 2 månder att få pengarna tillbaka på grund av att lagersaldo var ett "misstag"? Eller ett sista drag av ett företag att dra in pengar och som sedan ansöker om konkurs nästa vecka? Klart man är lite orolig.

Nä, skulle nog tro på att företaget i fråga går det bra för. Inget fejk och så och är seriösa.

Som sagt så var jag lite förvånad över att dom nu har 100+ 5900x i lagern..
Ni får gärna höra av er hur det gick sen, för mig är det ingen ide uppgradera till det när man har 5800x som man är väldig nöjd med.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem

@RoboKopp har du benchmarkat processorn nått ännu? undervoltat?

Jag håller på att testar 5800X nu och inledningsvis ser det lovande ut, tror jag hade tur på silikonlotteriet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weenan:

@RoboKopp har du benchmarkat processorn nått ännu? undervoltat?

Jag håller på att testar 5800X nu och inledningsvis ser det lovande ut, tror jag hade tur på silikonlotteriet

Nä har inte vågat ge mig på det än, är väldigt nöjd med hur det är nu. Ny låda och cpu fläkt som kyler ner cpun mer effektivt.
På cinebench hade man runt 86-88 grader som max. Fick 200 poäng mer än tidigare.

Du får gärna komma med resultatet, och grattis till nya cpun;)

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboKopp:

Nä har inte vågat ge mig på det än, är väldigt nöjd med hur det är nu. Ny låda och cpu fläkt som kyler ner cpun mer effektivt.
På cinebench hade man runt 86-88 grader som max. Fick 200 poäng mer än tidigare.

Du får gärna komma med resultatet, och grattis till nya cpun;)

Har hunnit lite grovt ställa in Curve Optimizer och den klarar rätt mycket (Negative 20, 25, 25, 25, 25, 30, 25, 25) och kunnat maxa Boost clock override med +175 MHz och den överlever 30 min Prime95 (har inte hunnit prova +200 än). Ska köra Prime95 en långkörare då jag fått grovt mina inställningar.

Max temp har jag fått ner till 78c.
Cinebench R23 MultiCore score från 15627 till 16258.
Cinebench R23 SingleCore glömde jag bencha default, men är på 1652 nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weenan:

Har hunnit lite grovt ställa in Curve Optimizer och den klarar rätt mycket (Negative 20, 25, 25, 25, 25, 30, 25, 25) och kunnat maxa Boost clock override med +175 MHz och den överlever 30 min Prime95 (har inte hunnit prova +200 än). Ska köra Prime95 en långkörare då jag fått grovt mina inställningar.

Max temp har jag fått ner till 78c.
Cinebench R23 MultiCore score från 15627 till 16258.
Cinebench R23 SingleCore glömde jag bencha default, men är på 1652 nu.

Får ta och ladda ner de program imorrn, om jag är inte allför bakfull.

fick ca 15300 på cinebench senast, inget under eller överklockat.
Du verkar ha fått en guldklimp till cpu, härligt ju!

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem

Multitech Data i Örebro har tagit bort 5900x från sidan. Kan det ha varit ett tekniskt fel? Min order kvarstår iallafall hehe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Multitech Data i Örebro har tagit bort 5900x från sidan. Kan det ha varit ett tekniskt fel? Min order kvarstår iallafall hehe...

Såg det också (jag var för långsam). Det står att de har 50 st 5950x ( 9.128:-), dock. Jag testade att beställa en sån.

Edit: Utifrån inlägget från @Patoffs nedan och att de plötsligt gick från 50 till 0 så misstänker jag att detta också var fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Multitech Data i Örebro har tagit bort 5900x från sidan. Kan det ha varit ett tekniskt fel? Min order kvarstår iallafall hehe...

Såg också det, så jag ringde dom för att kolla. Hade blivit någon miss i syncen med leverantör så dom har inga i lager, utan det leverantören hade fått in skulle gå till andra/förbokningar osv, så jag makulerade min order...

Permalänk
Medlem

Satt och kikade efter en 5600x och hittade denna: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Finns i lager i Uppsala.
fyi.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Såg också det, så jag ringde dom för att kolla. Hade blivit någon miss i syncen med leverantör så dom har inga i lager, utan det leverantören hade fått in skulle gå till andra/förbokningar osv, så jag makulerade min order...

Kändes som att något var off. Tack för informationen, jag behåller nog min order. Bor rätt nära.

Permalänk
Medlem

@Komplett såg att ni uppdaterade på inkommande till 3e juni precis på 5900x. Gäller det hela backlogen men att ordern inte blivit uppdaterad än, eller är det så att ni får delade leveranser?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Patoffs:

@Komplett såg att ni uppdaterade på inkommande till 3e juni precis på 5900x. Gäller det hela backlogen men att ordern inte blivit uppdaterad än, eller är det så att ni får delade leveranser?

Jag kan inte svara för just din order men det brukar ta någon dag innan alla datum uppdaterats. I morgon bör du ev. fått en uppdatering om just din order omfattas av ändringen.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag kan inte svara för just din order men det brukar ta någon dag innan alla datum uppdaterats. I morgon bör du ev. fått en uppdatering om just din order omfattas av ändringen.

//Erik

Okej tack, håller tummarna för att den inte är med i ändringen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

Okej tack, håller tummarna för att den inte är med i ändringen..

Patoffs, vilket beställningsdatum har du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Patoffs, vilket beställningsdatum har du?

28e januari, tänkte "eh, hur länge kan man behöva vänta, ingen stress!" och tji fick jag..
Du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

28e januari, tänkte "eh, hur länge kan man behöva vänta, ingen stress!" och tji fick jag..
Du då?

9 mars
Sneglar lite på en 5950x istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

16e april här så min är ju definitivt uppskjuten till Juni då. Men det var förväntat. Hoppas att de säljs via amd.com så att man har en chans där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

9 mars
Sneglar lite på en 5950x istället.

Ah töligt.. Sneglar också ditåt, men samtidigt så får jag vara förnuftig och inse att jag har ingen extra nytta av den jämfört med en 5900x

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Sneglar lite på en 5950x istället.

Tipsa gärna om du ramlar över någon till hyfsat pris. 🤞

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 5950X igår på proshop och fick meddelande att den är skickad idag. Tipsar verkligen om detta. Samtidigt har jag haft en beställning hos Komplett sedan januari vars datum bara fortsätter och fortsätter flyttas framåt.