Permalänk
Medlem

Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC

Hej och god fortsättning på er.

Livet med dator kan vara underbart, frustrerande och framförallt tidskrävande, när man nu i sina bästa år lyckats producera 3 friska och energirika barn och ytterligare ett som bakas i ugnen så är det bara att inse fakta: Jag har inte tiden att spela så mycket som jag skulle vilja, tyvärr.

Min fru är en fantastisk kvinna som förstår behovet av dator och jag använder datorn även i/på jobbet och den är efter en hård dag även en stresshanterare i form av spel där jag enkelt kan sväva ifrån och glömma dagens agenda (igenkänningsfaktor någon?).

Men nu kommer tiden bli ännu mindre, huset, barnen och framförallt hälsan prioriteras.

Jag vill antingen sälja eller byta GPU’n och byte till AMD är enbart aktuellt om det blir den vägen jag väljer.

Kortet i sig är, grymt. Inget coilwhine, diskret rgb (kan stängas av), svalt (idle 35 med modifikation på fläktkurvan), har sedans start kört kortet undervoltat, testade ”Nicehash” i 3 minuter, hade inte tålamodet att vänta på resultat. Kartong/ESD, allt finns kvar.

Finns att se/provas i Karlskoga, kan även köra FaceTime/Messenger för den som är intresserad och med det menar jag slösa inte min tid om du bara vill se kortet och ta upp tid för skojs skull (inget illa menat), angående priset så är det bud som gäller och starten går vid 9999kr och swish är betalningsmetoden.

Ska kortet skickas tillkommer frakt, tar INGET ansvar för postens dysfunktionella hantering. Säljer/byter på mina villor och ja, ni kan det där.

Har sålt/köpt tidigare med bra omdömen/referenser, vill även det ska förbli så.

”Jag vet inte varför bilden skruvar sig”

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Ok, bjuder 10000 plus frakt.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vattenblock till dessa kort? Är det referens pcb?

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem

Noterat @lejonhead

@stoffex
På en snabb googling så finns det att köpa till ja, Bykski var det första resultatet jag fick upp (denna biten är överkurs för mig) men jag är inte insatt i detta dock så kan ha fel.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

10100 + frakt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Godmorgon, kommer låta annons ligga uppe ett tag, är helst ute efter byte till annat AMD kort, vill ge fler chansen att kunna se denna annons med. Bud även noterade.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Jag har fått många förfrågningar om att byta till ett mindre prestandamässigt kort vilket är det jag önskar, jag vill förtydliga att jag är ute efter ett kort i RX 5xxx serien, inte högre än så.

Gick tyvärr inte att redigera texten i annonsen men förtydligar detta här.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Jag har fått många förfrågningar om att byta till ett mindre prestandamässigt kort vilket är det jag önskar, jag vill förtydliga att jag är ute efter ett kort i RX 5xxx serien, inte högre än så.

Gick tyvärr inte att redigera texten i annonsen men förtydligar detta här.

Jag har ett 5700XT som dock är vattenkyld med ek block i datorn nu och referenskylaren står i bokhyllan. Är du intresserad av kortet+block isf?

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem

@Stoffex

Hejsan, ja kanske det, jag har ingen erfarenhet av ek-block på GPU dock och frågan är vad du tänker ge i mellanskillnad, vi kan ta det via pm om du önskar annars kör vi vidare här.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Pm

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem

Finns kortet kvar? Har ett 5700 xt gigabyte gaming OC om det är intressant för dig, hör gärna av dig.