Permalänk
Avstängd
Skrivet av weenan:

Trots att jag drog en storvinst på silikonlotteriet på min 5800X så vill jag ha fler cores, men ledsnade på att jaga 5900X. Fick bli en 5950X tillslut ändå. Men ja det är definitivt overkill för min del

Hähäh, så fick du en blodad tand och ens det bästa inte dög?

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chassifläkt:

Oj har AMD släppt en ny processor 🥰

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu idag fick jag min 5900x ifrån webhallen skickad.
Beställd 2020-12-14 10:09

*edit lite för snabb där, det stog visst: Snart är din order "xxxx" redo att skickas från oss.

Permalänk

Igår fick jag fnatt och la beställningar på alla större sajter i Sverige. Fick precis för någon minut sennotifiering från Proshop att min 5950X är på väg! Måste skyndsamt avbeställa alla mina andra ordrar 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winc:

Nu idag fick jag min 5900x ifrån webhallen skickad.
Beställd 2020-12-14 10:09

*edit lite för snabb där, det stog visst: Snart är din order "xxxx" redo att skickas från oss.

När la du din beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winc:

Nu idag fick jag min 5900x ifrån webhallen skickad.
Beställd 2020-12-14 10:09

*edit lite för snabb där, det stog visst: Snart är din order "xxxx" redo att skickas från oss.

Skrivet av Kromosom:

När la du din beställning?

Min beställning från Webhallen 2020-12-14 11:25 visar nu också grön bock i orderstatusen! Så förhoppningsvis kommer det skickas i veckan (och inte gå tillbaka till ej i lager som den gjorde tidgare)

Permalänk
Medlem

Fick tag på 5950x i frefags från Proshop, skulle avboka 5900 från Komplett efter jag lagt ungarna, men nu kom mail att Komplett skickar ut, så antar de fått in en batch. Jag beställde November 27.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Min beställning från Webhallen 2020-12-14 11:25 visar nu också grön bock i orderstatusen! Så förhoppningsvis kommer det skickas i veckan (och inte gå tillbaka till ej i lager som den gjorde tidgare)

Min har också grön bock, hoppas det inte är av misstag. Jag beställde dock 2021-01-18 så det kanske inte är så troligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromosom:

När la du din beställning?

Det står i mitt inlägg men här kommer det igen.

Beställd 2020-12-14 10:09

så i december förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winc:

Det står i mitt inlägg men här kommer det igen.

Beställd 2020-12-14 10:09

så i december förra året

Haha hur kunde jag missa det? xD Tack iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esumal:

fortfarande +50 22:49? Stora volymer eller har den stora massan redan fått sina 5950X cpuer. Känns som köerna nästan är borta nu på CPU sidan vilket är bra för oss konsumenter.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av martinwa:

Min har också grön bock, hoppas det inte är av misstag. Jag beställde dock 2021-01-18 så det kanske inte är så troligt...

Jag beställde sista december och har också grön bock, men det står samtidigt att ordern inte är redo att skickas för att CPUn saknas. Känns definitivt som ett misstag.

En kompis som beställde i mitten på december har dock fått mail om att ordern är påväg. För oss i slutet på december är det nog några veckor kvar om jag får gissa.

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Jag beställde sista december och har också grön bock, men det står samtidigt att ordern inte är redo att skickas för att CPUn saknas. Känns definitivt som ett misstag.

En kompis som beställde i mitten på december har dock fått mail om att ordern är påväg. För oss i slutet på december är det nog några veckor kvar om jag får gissa.

Jag beställde 23/12 och har fått info om att min är packad nu så kanske finns hopp för dig att komma med den här omgången!

Permalänk

Min 5900x står nu som skickad på Inet och är registrerad i PostNord appen, beställde 28 dec 2020. Datumet ändrades igår från 2021-05-17 till 2021-04-28

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem

Härligt att se att det börjar röra lite på sig!

Permalänk
Skrivet av Lómáldir:

Jag beställde 23/12 och har fått info om att min är packad nu så kanske finns hopp för dig att komma med den här omgången!

Hade tydligen fel, fick min bekräftelse precis nu. Äntligen.

Permalänk
Medlem

Så nu har min 5900x blivit skickad ifrån webhallen.
Beställd 2020-12-14 10:09

Skickad 2021-04-27 09:53

Vi får hoppas det håller i sig nu, alla återförsäljare verkar ha fått in ett gäng processorer nu hoppas de betar av stora delar av deras köer nu.

Permalänk
Medlem

Har idag fått min 5950x, beställd från Proshop 2021-04-23 och har således avbokat 5900x både från Webhallen och NetOnNet.

Permalänk
Medlem

@webhallen , Skulle man kunna få en update på kön avseende 5900x? Vore super! Tack!

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som fick sina skickade idag, men min har inte skickats ännu så får se om det blir något bygge i helgen

Permalänk
Medlem

Vad använder ni processorn till, ni som kör 5900X/5950X? Många tunga beräkningar? Hade varit kul att höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Vad använder ni processorn till, ni som kör 5900X/5950X? Många tunga beräkningar? Hade varit kul att höra

Asbra grej att skryta med när jag raggar brudar. Eftersom SLI dog kan jag inte skryta med det längre, så nu får det bli 16 kärnor, 32 trådar. Yeah baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Asbra grej att skryta med när jag raggar brudar. Eftersom SLI dog kan jag inte skryta med det längre, så nu får det bli 16 kärnor, 32 trådar. Yeah baby!

Det är inte antalet kärnor som är det viktiga, det är hur man använder dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Det är inte antalet kärnor som är det viktiga, det är hur man använder dem

Säkert. Skönheten kommer från insidan också.

Permalänk
Medlem

Fick min 5900 från webhallen igår, beställd 17/12-20. Hämtade ut i butik.

Permalänk
Medlem

Nu är min 5900x reserverad i lager hos Komplett, beställde 28/1!

Permalänk

5900X från Webhallen beställd 31/12 02:11, skickad 27/4 11:54, hämtad idag.

Det var det!

Permalänk

Om man räknar baklänges utifrån webhallens kö 1 april så måste de ju ha skickat iväg minst ett par hundra 5900X senaste veckorna om folk från slutet på december får sina nu.

Permalänk
Medlem

Jag ledsnade på att vänta på att 5900X skulle komma in i lager så har beställt en 5950X. Skickades idag av Inet. Förhoppningsvis betyder det att jag bara behöver byta grafikkort de närmsta åren. AMD måste dock ha rätt bra yields eftersom det verkar komma ut fler 5950X än 5900X.