3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vid releasen av RTX 3080, NetonNet skickade ut grafikkort till andra som hade datum efter mig.

det hända flera vet jag, non är hopplösa.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Vem är det som köper dessa 3090 för 25k+? Miners? Eller finns det gamers med 8K-cravings där ute?

Jag köpte mitt förvisso för "bara" 20k men enbart för att jag kunde få det inom några veckor. Hade inte pallat att vänta...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har fått ett ASUS RTX 3090 TUF NON-OC efter releasedagen?? nån postade att netonnet hade ett i lager här i tråden ungeffär 5 sidor bakåt, det måste väll vara bluff? beställde 15 minuter efter release på komplett och väntar fortfarande på mitt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Är det någon här som har fått ett ASUS RTX 3090 TUF NON-OC efter releasedagen?? nån postade att netonnet hade ett i lager här i tråden ungeffär 5 sidor bakåt, det måste väll vara bluff? beställde 15 minuter efter release på komplett och väntar fortfarande på mitt kort.

Norpade 1 fran Proshop for nagon vecka sedan. 17k NOK. Som hittat, men fanns bara 4 i lager den gangen.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornn:

Norpade 1 fran Proshop for nagon vecka sedan. 17k NOK. Som hittat, men fanns bara 4 i lager den gangen.

Du får gärna dela med dig av ditt script/bot ^^

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

En snart tre månader Inet beställning på EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK.
Status i lager på fredag. Försöker Herr Inet leka med mina heta GPU drömmar och känslor?

Permalänk
Skrivet av PeÖ:

En snart tre månader Inet beställning på EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK.
Status i lager på fredag. Försöker Herr Inet leka med mina heta GPU drömmar och känslor?

Kommer nog att skjutas upp, tyvärr Har ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 beställt från inet för ett halv år på dagen igår. Står även där att det ska komma i lager på fredag, men föga otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeÖ:

En snart tre månader Inet beställning på EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK.
Status i lager på fredag. Försöker Herr Inet leka med mina heta GPU drömmar och känslor?

Det verkade stämma för XC3 Ultra, dom skickade ut 25+ sådana mellan 12-23/4 typ, och det var 15:e som lagerdag på det.

Har samma på mitt vanliga XC3. Men jag har inga större förhoppningar faktiskt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du får gärna dela med dig av ditt script/bot ^^

Tyvarr ingen bot direkt. Men curl och watch.

TL;DR: Mha developer tools i Firefox/Chrome legger jeg till varan i min kundvagn en herrans massa ganger nar klockan narmar sig 14.00.

Om man har devtools oppet nar man lagger en annan vara i korgen kan man kopiera det POST-kommandot (copy as cURL i Firefox), redigera det till att vara for grafikkortet man vill ha och sedan skicka det kommandot en dros med ganger mha watch.

Lenk til diskusjon.no med litt langre forklaring

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Fick ett mail från Netonnet att min beställning på MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G är försenad och dom inte har någon bekräftad leveranstid från leverantören. :/ Min beställning var lagd 2020-11-26

Permalänk
Medlem

Beställde ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC från Webhallen 15 oktober kl 14:00.

Fick PRECIS en grön bock Nu ber vi till logistikgudarna om att det kommer hem snabbt!

Permalänk

BOOM! Fick precis grön bock och mail från klarna att slutföra köpet vilket betyder att allt borde vara som det ska?

15 Oktober 13:54
ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Fler folk får gärna uppdatera så man får se hur långt fram dom kom med dagens leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldenman32:

BOOM! Fick precis grön bock och mail från klarna att slutföra köpet vilket betyder att allt borde vara som det ska?

15 Oktober 13:54
ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Fler folk får gärna uppdatera så man får se hur långt fram dom kom med dagens leverans.

Hur vet du/ni att det kom en leverans idag? ser inget på produktsidorna.

Permalänk

Well, Kan lika gärna ha kommit igår men en 13:54 och en 14:00 har fått grön bock iaf vilket betyder att dom bör ha fått in några stycken även om hemsidan inte visar det.

Permalänk
Medlem

Ja precis, som vi tidigare märkt så uppdaterar dom ju inte tabellerna på produktsidorna så ofta längre. Det är ju en manuell hantering som de gör då och då för att vara transparenta.

Både jag och Goldenman32 har ju fått grön bock på våra ordrar vilket åtminstone betyder att de räknar med att få in nog med kort för att täcka våra ordertider.

Permalänk
Skrivet av Goldenman32:

BOOM! Fick precis grön bock och mail från klarna att slutföra köpet vilket betyder att allt borde vara som det ska?

15 Oktober 13:54
ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Fler folk får gärna uppdatera så man får se hur långt fram dom kom med dagens leverans.

Webhallen???
har en beställning liggande på Webhallen också men några timmar senare

Permalänk

Oj sorry, Yes Webhallen 15 Oktober 13:54

Permalänk
Medlem

Jag fick också grön bock och mejl från klarna för att slutföra betalningen! Jag kunde inte tro mina ögon först.

Asus TUF 3080 non OC. Beställt 17/9 16:15, Webhallen.

Permalänk
Skrivet av Goldenman32:

Oj sorry, Yes Webhallen 15 Oktober 13:54

Sweet, Då har jag inte en köplats över 116 så som det redovisas i hemsidan. Håller tummarna att jag ska få det snart.

Med tanken på hur långsamt det har tagit så skoljade jag med en kompis att jag kanske bör skriva in det i testamenten och låta köplats gå i arv :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorzyn:

Både jag och Goldenman32 har ju fått grön bock på våra ordrar vilket åtminstone betyder att de räknar med att få in nog med kort för att täcka våra ordertider.

När man ombeds betala finns korten redan i lager redo att skickas. Så var det åtminstone för mig. Jag fick den uppmaningen och efter betalning skickades kortet senare samma dag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Yes, Har fått min paketerad nu iaf så den kommer att bli skickad idag

somsagt 15 Oktober 13:54 Webhallen Asus TUF 3080 OC

Permalänk
Medlem

gratulerar 😃👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Webhallen 15:31 Asus 3080 TUF OC fick grön bock idag

Edit: gröna bocken är borta

Permalänk
Medlem

Hoppas på en laddning non-oc också då 😝

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Man blir lite avundsjuk att läsa i denna tråden på alla som får sina grafikkort.

Själv hade man oturen att mitt strulade för en månad sedan, så skickade tillbaka det på garantin.
Men eftersom situationen ser ut som den gör så fick jag pengar tillbaka från Inet istället.

Och kan inte ställa sig på kö någonstans, utan man får lugnt avvakta tills alla köerna är slut och butiker börjar sälja grafikkort som vanligt.

Eller som jag har det nu, 2 heltidsjobb.
Mitt vanliga och sen extra heltidsjobbet att sitta o F5:a på diverse sidor och se om något slinker ut och försöka vara först på bollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasKaktus:

Man blir lite avundsjuk att läsa i denna tråden på alla som får sina grafikkort.

Själv hade man oturen att mitt strulade för en månad sedan, så skickade tillbaka det på garantin.
Men eftersom situationen ser ut som den gör så fick jag pengar tillbaka från Inet istället.

Och kan inte ställa sig på kö någonstans, utan man får lugnt avvakta tills alla köerna är slut och butiker börjar sälja grafikkort som vanligt.

Eller som jag har det nu, 2 heltidsjobb.
Mitt vanliga och sen extra heltidsjobbet att sitta o F5:a på diverse sidor och se om något slinker ut och försöka vara först på bollen

Jag ska också skicka tillbaka mitt kort, för att en fläkt låter. Inet har förvarnat mig om att lösningen blir att jag får pengarna tillbaka.
Det känns riktigt tråkigt, pengarna man får tillbaka räcker inte till att köpa ett likadant kort någon annan stans om det skulle finnas ens. Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men vill heller inte ha ett kort med en fläkt som står och tickar, går inte att använda utan headset.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Skrivet av kawkstege:

Jag ska också skicka tillbaka mitt kort för att en fläkt låter. Inet har förvarnat mig om att lösningen blir att jag får pengarna tillbaka.
Det känns riktigt tråkigt, pengarna man får tillbaka räcker inte till att köpa ett likadant kort någon annan stans om det skulle finnas ens. Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men vill heller inte ha ett kort med en fläkt som står och tickar, går inte att använda utan headset.

Haha, Samma för mig. en fläkt som lät och det luktade bränt som in i tusan.
Men tänkte mig inte riktigt för.

Med facit i hand så skulle man skitit i garantin o bytt till vattenkylning på kortet istället.
Men det är lätt o vara efterklok.

Tänkte att detta löser en av våra distributörer på jobbet, att jag får ett kort.
Men icke. Dom som jag har pratat med säger att korten dom får in är redan öronmärkta till deras partners.

En distributör sa att dom får 50-60 kort i veckan, och har en backlog på 18000 kort, sen vet jag inte om den summan stämmer eller om jag hörde fel.

Permalänk
Skrivet av DasKaktus:

Man blir lite avundsjuk att läsa i denna tråden på alla som får sina grafikkort.

Själv hade man oturen att mitt strulade för en månad sedan, så skickade tillbaka det på garantin.
Men eftersom situationen ser ut som den gör så fick jag pengar tillbaka från Inet istället.

Och kan inte ställa sig på kö någonstans, utan man får lugnt avvakta tills alla köerna är slut och butiker börjar sälja grafikkort som vanligt.

Eller som jag har det nu, 2 heltidsjobb.
Mitt vanliga och sen extra heltidsjobbet att sitta o F5:a på diverse sidor och se om något slinker ut och försöka vara först på bollen

Är fett avundsjuk då min kollega fick sitt kort i onsdags förra veckan. Jag sitter iaf i kö fast det finns ingen info alls gällande min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag ska också skicka tillbaka mitt kort, för att en fläkt låter. Inet har förvarnat mig om att lösningen blir att jag får pengarna tillbaka.
Det känns riktigt tråkigt, pengarna man får tillbaka räcker inte till att köpa ett likadant kort någon annan stans om det skulle finnas ens. Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men vill heller inte ha ett kort med en fläkt som står och tickar, går inte att använda utan headset.

Borde ju vara lätt att byta ut fläkten, de skulle ja gjort. Bättre än att va utan kort.

https://www.youtube.com/watch?v=Of6XnW1ILLY

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag ska också skicka tillbaka mitt kort, för att en fläkt låter. Inet har förvarnat mig om att lösningen blir att jag får pengarna tillbaka.
Det känns riktigt tråkigt, pengarna man får tillbaka räcker inte till att köpa ett likadant kort någon annan stans om det skulle finnas ens. Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men vill heller inte ha ett kort med en fläkt som står och tickar, går inte att använda utan headset.

Skrivet av DasKaktus:

Haha, Samma för mig. en fläkt som lät och det luktade bränt som in i tusan.
Men tänkte mig inte riktigt för.

Med facit i hand så skulle man skitit i garantin o bytt till vattenkylning på kortet istället.
Men det är lätt o vara efterklok.

Tänkte att detta löser en av våra distributörer på jobbet, att jag får ett kort.
Men icke. Dom som jag har pratat med säger att korten dom får in är redan öronmärkta till deras partners.

En distributör sa att dom får 50-60 kort i veckan, och har en backlog på 18000 kort, sen vet jag inte om den summan stämmer eller om jag hörde fel.

Skulle starkt rekommendera att testa byta ut thermal padsen i korten, gjorde det på mitt 3080 Vision för någon dag sedan och minnestemperaturerna sjönk från att pendla mellan 108-110c till 75-78c. Nu går fläkten knappt på kortet längre. De padsen som satt från tillverkaren (Gigabyte i det här fallet) var verkligen rent skräp och hade börja läcka olja och gå sönder.