3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag hoppas fortfarande på en kostnad upp till Max 16k!

Annars får jag börja springa runt på Malmskillnadsgatan 😅

får du nog börja springa nu då för verkar landa på ca20k kanske lite över enligt dom återförsäljarna 😕

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

missade denna men det kanske var bra att jag han köpa den

https://www.inet.se/produkt/x155087/gigabyte-geforce-rtx-3080...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

missade denna men det kanske var bra att jag han köpa den

https://www.inet.se/produkt/x155087/gigabyte-geforce-rtx-3080...

Grattis, såg den jag med. Råkade klicka på chatt ikonen istället för köp och sen var den borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Grattis, såg den jag med. Råkade klicka på chatt ikonen istället för köp och sen var den borta.

Skadad PCIE låter lite jobbigt.
Men men priset va ju underbart
”Vem vet det kanske kommer in fler i lager”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

missade denna men det kanske var bra att jag han köpa den

https://www.inet.se/produkt/x155087/gigabyte-geforce-rtx-3080...

Vad kostade det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Vad kostade det?

11500kr 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Blir glad när jag läser detta. Det känns dock som att det är lite dubbel information för varje gång jag kontaktat kundtjänst så är det ett väldigt bestämt svar om att man inte kan byta.

Jag står kvar med med min beställning med Zotac-kortet utan möjlighet till byte. När uppskattar du att ni kunnat betat av orderstocken från av beställningar gjorda på lanseringsdagen (17/9 2020) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Skadad PCIE låter lite jobbigt.
Men men priset va ju underbart
”Vem vet det kanske kommer in fler i lager”

Vet inte om jag skulle vilja plugga in det där kortet i min primära dator utan att ha testat det på en annan med lite billigare komponenter. Den där missfärgningen ser lite suspekt ut.

Ställer mig lite frågande till varför Inet ens accepterade returen. Förhoppningsvis har de väl testat att kortet verkar fungera som det ska och sedan dragit av ett rejält belopp för den tidigare ägarens oförsiktighet. Stör mig lite på folk som lyckas förstöra varor, böjer pins, behåller delar, etc. och sedan returnerar dem i hopp om att butiken inte ska märka det. Det kommer bara leda till att villkoren försämras för de som faktiskt sköter sig.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Jag fick ett mail med info om ett ersättningskort och en knapp för att godkänna offert men när jag trycker på knappen kommer jag bara till en sida med tom kundkorg.
Erbjudanted skulle gälla till 20/5. Tog alla ersättningskort slut och man missar erbjudandet nu?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

2020-11-05 -> 2021-05-06

My Watch Has Ended

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

2020-11-05 -> 2021-05-06

My Watch Has Ended

Grattis!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

2020-11-05 -> 2021-05-06

My Watch Has Ended

Kort, Återförsäljare?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, Gigabyte Aorus Master x570 rev 2, 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz C16, Arctic Liquid Freezer II 360, Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag fick ett mail med info om ett ersättningskort och en knapp för att godkänna offert men när jag trycker på knappen kommer jag bara till en sida med tom kundkorg.
Erbjudanted skulle gälla till 20/5. Tog alla ersättningskort slut och man missar erbjudandet nu?

Samma här. Zotac-kortet är dock förstås att föredra.

Edit: löst! Gå in på ditt konto och kolla i din kundvagn. Tack Komplett, detta skulle i och för sig ha gjorts för länge sedan men bättre sent än aldrig. Fint! De hade inte behövt göra detta så tacksam är jag. Det var det första kortet, och länge det enda (utom ett TUF som bokades i ren desperation hos Inet), jag sökte mig till på lanseringsdagen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ahh IChill-frostbite som dom fick in för 2 dagar sedan som då kostade 23990:-, missade dom dock då. så ganska ordentlig prisökning på 48 timmar...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Inet lottar ut ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX OC White i sin live stream ikväll. Streamen börjar 17.00

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fade:

Det ska ju i så fall ske med kort som inte har någon kö i dagsläget. Tycker kompletts lösning blir fel mot dem som betalade det lilla extra och ser sina kort gå till någon som beställt en billigare version och därav få vänta ännu längre. (För jag antar att det fortfarande folk i kö på tuf oc hos komplett?)

Vi använder kort där vi INTE har någon kö för att lösa köerna. Ingen går före i någon kö.

Skrivet av dblade:

Blir glad när jag läser detta. Det känns dock som att det är lite dubbel information för varje gång jag kontaktat kundtjänst så är det ett väldigt bestämt svar om att man inte kan byta.

Jag står kvar med med min beställning med Zotac-kortet utan möjlighet till byte. När uppskattar du att ni kunnat betat av orderstocken från av beställningar gjorda på lanseringsdagen (17/9 2020) ?

Att vi nu uppgraderar och erbjuder kunder att byta modell är något vi börjat med denna veckan så det är ganska nytt. Vi betar av alla väntande beställningar i köordning. Du som kund kan inte påverka när och till vilket kort du kan byta, vi kommer kontakt dig när vi har kort att erbjuda. Vi prioriterar först att uppgradera/byta kort där vi har en likvärdig modell att byta till. Exempelvis OC/ej OC av samma modell. Så primärt kommer vi inte att erbjuda kunder som väntar på ex: Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC att få ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WF

Skrivet av Storage Jar:

Jag fick ett mail med info om ett ersättningskort och en knapp för att godkänna offert men när jag trycker på knappen kommer jag bara till en sida med tom kundkorg.
Erbjudanted skulle gälla till 20/5. Tog alla ersättningskort slut och man missar erbjudandet nu?

Underligt. Men testa det som @TKD_1337 gjorde. Funakr det inte så droppa ditt kundnummer som ett PM så ska jag kolla på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Inet lottar ut ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX OC White i sin live stream ikväll. Streamen börjar 17.00

Kommer det räcka att vara med som tittare? Hittar inte så mycket info om själva utlottningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Kommer det räcka att vara med som tittare? Hittar inte så mycket info om själva utlottningen.

Ingen aning. Antar att man loggar in på inet och sedan klickar på länken på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Samma här. Zotac-kortet är dock förstås att föredra.

Edit: löst! Gå in på ditt konto och kolla i din kundvagn. Tack Komplett, detta skulle i och för sig ha gjorts för länge sedan men bättre sent än aldrig. Fint! De hade inte behövt göra detta så tacksam är jag. Det var det första kortet, och länge det enda (utom ett TUF som bokades i ren desperation hos Inet), jag sökte mig till på lanseringsdagen.

Skrivet av Komplett:

Underligt. Men testa det som @TKD_1337 gjorde. Funakr det inte så droppa ditt kundnummer som ett PM så ska jag kolla på det.

//Erik

Fick hjälp via chatten och det löste sig. Jag var tvungen att logga in med min gamla mail som jag registrerade kontot med för ca 20 år sedan.
Efter jag lagt beställningen med den gamla mailen syns beställningen på kontot med min mail som jag använder idag. 👍

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Med nätagregat: (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...) men endå ett fynd för den utan grafikkort.

Skrivet av Xabba55:

Nu blev "99900" kronors paketen tillgängliga på Norska elgiganten till ett normalt pris
RTX 3090 XC3 24GB + 750WG BU ca 23000 sek
sålde slut väldigt snabbt

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det var inte dom jag länkade till.

Permalänk

idag avbröts min faktura på klarna efter väntan i över 4 månader. men beställningen är kvar på webhallens hemsida. något o oroa sig över? @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

idag avbröts min faktura på klarna efter väntan i över 4 månader. men beställningen är kvar på webhallens hemsida. något o oroa sig över? @webhallen

Låter som att det bör vara lugnt, fick liknande för ett par veckor sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niike:

Kort, Återförsäljare?

MSI RTX 3080, Webh

Permalänk
Medlem

Nu blev "99900" kronors paketen tillgängliga på Norska elgiganten till ett normalt pris
RTX 3090 XC3 24GB + 750WG BU ca 23000 sek
sålde slut väldigt snabbt

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Nu blev "99900" kronors paketen tillgängliga på Norska elgiganten till ett normalt pris
RTX 3090 XC3 24GB + 750WG BU ca 23000 sek
sålde slut väldigt snabbt

Roligt att Elgiganten sa för några dagar sedan att dom lades upp av misstag och att dom aldrig kommer läggas upp till försäljning. Pratade med dom idag igen och då sa dom att man ska följa Elgigantengaming på Instagram för info om dessa paket. När informationen kommer sa dom inte dock.

Dom där priserna måste förövrigt vara helt galet bra med tanke på vad man tjänar i Norge?

Permalänk
Skrivet av kimhypno:

MSI RTX 3080, Webh

Jag förstår inte varför de ens bundlar det med andra produkter. Är det att låtsas förklara det höga priset? De kunde sälja den för 25000+. PSU verkar åtminstone vara anständigt, till skillnad från NewEgg-fiaskot

Visa signatur

Loading Swedish: ████████░░░░ 69%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extemporaneous:

Jag förstår inte varför de ens bundlar det med andra produkter. Är det att låtsas förklara det höga priset? De kunde sälja den för 25000+. PSU verkar åtminstone vara anständigt, till skillnad från NewEgg-fiaskot

Det är för att evga säljer dom som bundles för att öka PSU-försäljningen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Det är för att evga säljer dom som bundles för att öka PSU-försäljningen

Hamnar priset relativt realistiskt så köper jag ett iaf... många billiga psuer på marketplace 😅