Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Läs: 5%, inte 5mhz.

Jag såg vad du skrev, du tror att du kommer mycket högre med single-channel eller dual-channel? När du kommit upp i 250MHz fsb så kanske du kommer upp max i 255MHz single-channel. Det jag menade. Och dom 5MHz:en på fsb:n kommer inte göra stor nytta.

Permalänk
Avstängd

aja, kan ju varken höjja eller sänka multiply, bara blinkar så, hejdå bygge

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Här har vi nån som iallafall närmar sig 250MHz fsb...

http://www.dslreports.com/r0/download/355463~9c2ec76f3db29e01...

Permalänk
Medlem

Här var det seriöst som vanligt

Det är mer än kunskap och kylning som krävs för 250(stabilt, icke stabilt är ju inte lika svårt) Det krävs ju ett jävla exemplar av moderkortet, AMD moderkort har underdimensionerade komponenter. Så det krävs att man får ett super bra exemplar.

Och kunskaperna verkar ju inte fcx inte ha...........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Här har vi nån som iallafall närmar sig 250MHz fsb...

http://www.dslreports.com/r0/download/355463~9c2ec76f3db29e01...

Borde han inte få mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
aja, kan ju varken höjja eller sänka multiply, bara blinkar så, hejdå bygge

Är processorn inte multipellåst?
Fixa det först kanske, sen kan du försöka köra 250x20 som du ville.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
jo, 250fsb är nog inte så "svårt", mitt mål är 300 fsb. grejjar jag det så ska jag dra ny "deadline", 350 fsb
måste gå på något sätt

350.... haha

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Här var det seriöst som vanligt

Det är mer än kunskap och kylning som krävs för 250(stabilt, icke stabilt är ju inte lika svårt) Det krävs ju ett jävla exemplar av moderkortet, AMD moderkort har underdimensionerade komponenter. Så det krävs att man får ett super bra exemplar.

Och kunskaperna verkar ju inte fcx inte ha...........

Nää. Du vet nog vilka kunskaper jag har och inte har..

Karamell-Kungen; moderkortet jag hade, msi't, låste inte upp, och jag vågade inte rita och ha mig, men har numer abit nf-s 2.0, så nu är den upplåst, jag kan köra 220 fsb stabilt nu, men det är för varmt, men i augusti så får jag vattenkylning, ska då testa dra upp lite högre, men måste ha bättre minnen och bättre kylning sen när det hela sätter igång

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gecko
350.... haha

För några år sen satt vi och skrattade åt 50 fsb. Se var vi är idag.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

dissad..

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Jag hade ett NF7-S som gjorde 250FSB men då vatten kyldejag CPU och NB plus att jag hade en kylfläns med fläkt på sydbryggan

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gecko
Dissad

Haha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajo_j
Jag hade ett NF7-S som gjorde 250FSB men då vatten kyldejag CPU och NB plus att jag hade en kylfläns med fläkt på sydbryggan

Vad var det som gjorde att du inte klarade mer? Minnena?

-

Mushkin minnen eller vad dom heter ska jag ha, då lär jag komma ganska högt tror jag

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

mest jävla lol, killen(ungen?) kan inte ens låsa upp en processor men ska klocka till 4,5ghs med en palomino, det är inte ens roligt ju.

slutar väl med att du köper en thermaltake-fläns o drar upp fsb till 140

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med... Verkar bara vara mycket snack...

Permalänk
Avstängd

Haha, så mycket ilska

Rodent, du bör ju inte ens säga något som verkar vara analfabet(?) eller något, vart får du palomino ifrån, och "ghs"? Förkortning av vad? Och hur kan något var "mest jävla handling"? lol är en handling. Man gör något..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Haha, så mycket ilska

Rodent, du bör ju inte ens säga något som verkar vara analfabet(?) eller något, vart får du palomino ifrån, och "ghs"? Förkortning av vad? Och hur kan något var "mest jävla handling"? lol är en handling. Man gör något..

HAHA

Där knäckte du honom med några fina kommentarer

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

fcx, låter som du snackar massa bs. Du kommer ALDRIG kunna komma upp i 300 i fsb med de komponenterna du har i din dator nu, varken moderkortet eller processorn klarar det, spelar ingen roll om du kyler ner det till 1000 minusgrader.

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Gecko, yeah!

-

camh, du är ju dum bara du tänker på att jag ska försöka det med nuvarande saker, visst, moderkortet och cpun ska jag maxxa som faen, men minnena ska bort, dessa klarar bara 223 Fsb och sen lite annat, 250 tror jag faktist jag kommer att klara med mushkin minnen och fin kylning, spänningsmod osv

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Nää. Du vet nog vilka kunskaper jag har och inte har..

Bara ett sådant påstående som att man ska nå 300MHz FSB tyder på bristande kunskap.

Permalänk
Medlem

min fsb på mitt asus A7V8X ligger standard på 100 mhz med kingston 333 mhz ddr minne och så har jag en slö duron 1000 mhz det är riktigt slöseri på ett hyfsat moderkort

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warmonger
Bara ett sådant påstående som att man ska nå 300MHz FSB tyder på bristande kunskap.

Som sagt, för några år sen skrattade vi åt 50 FSB, se var vi är idag.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Något nytt på fronten eller fortfarande rent snack?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Som sagt, för några år sen skrattade vi åt 50 FSB, se var vi är idag.

Försök få upp en PII i 700MHz (appropå var vi var för några år sen). Det är ungefär samma svårighetsgrad som att trycka upp ett Nforce2 i 300MHz. Du pratar mycket men har inte presterat särskilt mycket än. Visst kanske det låter som det inte är speciellt stor skillnad på 250 och 300MHz men pröva så ska du få se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antingen så skojar du eller så är du bara okunnig.

Permalänk
Medlem

Usch va taskiga alla är hela tiden...

300 är kanske ganska mycket, men det är inte omöjligt.

Låt honom försöka och stötta honom istället :), tänk om han verkligen får upp det i 300

PS: Börja inte klaga på mig nu också, bara för att jag försöker vara lite snäll.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Han verkar inte precis vara nån som har haft stor erfarenhet av att pressa skiten ur en processor. Om det är nån som skulle kunna lyckas med bravaden att trycka upp en prolle i 300fsb är väl de där sjuka nissarna som trycker upp P4:or i över 5GHz...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gecko
Usch va taskiga alla är hela tiden...

300 är kanske ganska mycket, men det är inte omöjligt.

Låt honom försöka och stötta honom istället :), tänk om han verkligen får upp det i 300

PS: Börja inte klaga på mig nu också, bara för att jag försöker vara lite snäll.

Säger detsamma. 250 tror jag kanske jag kan komma upp i.. 300 är jag mer eller mindre osäker på, men skulle ni typ istället för att gnälla ge mig lite tips på grejjer så skulle det vara mycket lättare, visst, jag är okunnig, men jag läser massor på google så jag lär mig iaf..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga. fcx, hur gammal är du?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tossefar
Jag måste bara fråga. fcx, hur gammal är du?

Jag är 9 och ett halv. *visar 9 fingrar*
Hur gammal är du själv?

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

men du måste ju visa ett halvt finger också