Permalänk
Medlem

GeForce RTX 3080 Ti EXG 1-click OC 12 GB

I lager! 19.990 kr

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Haha 20k ?!?! vafan
Den dator ni ser i signatur gav jag 21k för...(bara dator, inte allt skräp runt omkring ^^)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Proshop är ju ett skämt, fanns ingen köp knapp överhuvudtaget förrens alla var borta, har mina aningar om att dom fejkar att dom har kort i lager för det är många gånger exakt detta har hänt

Var samma för mig på Komplett, "meddela mig" ändrades aldrig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Satt på Webhallen, ProShop och INET... Still no go 😥

Man blev ju bra lurav av att både webhallen och Inet hade totalt 0 info om att de överhuvudtaget skulle sälja korten

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Direkt från Weebhallens sida:
"På grund av rådande brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett st grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."

Läsförståelse är svårare än man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Man kan ju dra lite intressanta slutsatser runt att

3080ti TUF för 12999, slutsålt på sekunden den släpptes.

3080ti för 20k, slutsålt på ca 1 minut.

Verkar som bottarna har någon slags smärtgräns däremellan och 20k köps upp av desperata vanliga kunder istället.

Så egentligen kan de nog sälja slut 3070ti för typ 15+ utan problem.

Det känns mer (och ser ut som) om 3080 TUF bara var ett lock-kort (som om det behövdes) och att handlarna istället själva tar det till sina egna byggen för att kunna sälja en dator för 40K.
Kolla bara på hur många egna datorer handlarna har som innehåller 3080 Ti och kolla även på vilket kort det är!? 😣

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Finns 3080ti på tradera. bara in o fynda!

Permalänk
Medlem

Gråter blod för att @webhallen inte kan skilja på produkt och produkttyp

"max 1 per kund av denna produkt" tolkar jag inte som att man bara får köpa 1st av hela produkttypen!
Fy f*n vilken besvikelse detta blev

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Litet tips, syns som "I Lager" kl 15.50 iaf.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Avstängd

Varför subventionerar Nvidia vissa partnertillverkares kort? Det gör den 0,1% som lyckas botta till sig ett kort glad medans de resterande 99,9% känner att dom gjort ett ganska dåligt köp när dom får ge 6-7 tusen extra för samma kort. Förstår inte logiken, ska dom ha lockpriser kan dom hålla sig till sina egna FE kort tycker jag. Sen finns ju inte kort ändå så sak samma, men konstigt sätt att pissa off sina kunder mer.

Permalänk
Skrivet av Kallamamran:

Det känns mer (och ser ut som) om 3080 TUF bara var ett lock-kort (som om det behövdes) och att handlarna istället själva tar det till sina egna byggen för att kunna sälja en dator för 40K.
Kolla bara på hur många egna datorer handlarna har som innehåller 3080 Ti och kolla även på vilket kort det är!? 😣

Tror det är en naturlig utveckling framöver. Man kan ju ana att det är svårt att få andra produkter sålda eftersom grafikkort är en så stram flaskhals för att bygga en egen dator just nu. Varför sälja en 3080ti för 20k när man kan sälja en hel dator för 40k med andra bitar värda 10-15k som annars skulle ligga osålda i lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag förstår inte varför medarbetaren på kundtjänst ska be om ursäkt? De har en regel som säger att man inte får köpa mer än ett kort av RTX 3000-serien och har då avbokat din beställning.

Ska väl också tilläggas att medarbetaren faktiskt var trevlig och saklig när hen förklarade varför ordern blivit avbokad.

Hade jag vetat detta hade jag aldrig bokat 2st.

"max 1 av denna produkt" tolkar inte jag som "max 1 av 3080Ti" och varför kunde de inte bara ha skrivit så från början
Var inga problem att boka flera kort tidigare från webhallen. Varför förvilla oss nu
Blev jättebesviken att jag inte kommer få något kort...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

bumpar min fråga lite igen. någon som köpt från inet som fått någon leveransdatum eller dilykt? Eller ordnar de allokeringen nu i eftermiddag?

Betalade min order direkt då jag inte gillar fakturagrejen... men är inte supersugen på ligga ute med 20k om jag ska vänta länge

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av Jackss:

Varför subventionerar Nvidia vissa partnertillverkares kort? Det gör den 0,1% som lyckas botta till sig ett kort glad medans de resterande 99,9% känner att dom gjort ett ganska dåligt köp när dom får ge 6-7 tusen extra för samma kort. Förstår inte logiken, ska dom ha lockpriser kan dom hålla sig till sina egna FE kort tycker jag. Sen finns ju inte kort ändå så sak samma, men konstigt sätt att pissa off sina kunder mer.

Reviewers och prisjakt-sidor kommer ju ha det priset angivet. Alla har inte gjort så mycket due diligience och håller koll på going raten på tradera osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Finns 3080ti på tradera. bara in o fynda!

Dold text

Det gäller att förstå att det är dessa kort eller 3070Ti som gäller för en framtid framöver. Köp bara och minea medan man kan. Sälj sedan. Mitt zotac som nu är packat kostade mig visserligen 20.5k, men man får se det som en investering. Ett tips till er som är ute efter 3070Ti, köp dom dyrare modellerna om ni verkligen vill ha ett. Dom billigare slåss man om. Försökte på inet också, men där ser man ju inte hur det blir. Jag beställde till och med efter att jag gjort beställning på inet. Det visar ju hur mycket tid man har på dyrare modellerna jämfört med billigare.

Edit: När man talar om trollen, sekunden efter att jag postat inlägget pep det till i postnord-appen om att kortet skickats.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hade jag vetat detta hade jag aldrig bokat 2st.

"max 1 av denna produkt" tolkar inte jag som "max 1 av 3080Ti" och varför kunde de inte bara ha skrivit så från början
Var inga problem att boka flera kort tidigare från webhallen. Varför förvilla oss nu
Blev jättebesviken att jag inte kommer få något kort...

Det står ju max ett kort ur 3000-serien innantill?

Hur går det att tolka som något annat än att det omfattar allt från 3060 till 3090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det står ju 3000-serien innantill?

Hur går det att tolka som något annat än att det omfattar allt från 3060 till 3090?

Uppenbarligen tolkade flera av oss fel. Jag såg inget om att det gällde 3000-serien.
Det enda jag kan läsa mig till är detta och det tolkade jag, och många andra fel:

"Max 1 st per kund av denna produkt."

Dessutom var det inga problev att boka 3080 med flera beställningar..
Så surt detta. Får gå och lugna ned mig på något vis

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

https://media.tenor.com/images/56cf090bcb37517af822583127a86b36/tenor.gif

Det gäller att förstå att det är dessa kort eller 3070Ti som gäller för en framtid framöver. Köp bara och minea medan man kan. Sälj sedan. Mitt zotac som nu är packat kostade mig visserligen 20.5k, men man får se det som en investering. Ett tips till er som är ute efter 3070Ti, köp dom dyrare modellerna om ni verkligen vill ha ett. Dom billigare slåss man om. Försökte på inet också, men där ser man ju inte hur det blir.

Edit: När man talar om trollen, sekunden efter att jag postat inlägget pep det till i postnord-appen om att kortet skickats.

Men det är väl inte värt att köpa ett LHR-kort och sedan minea?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av griid:

Uppenbarligen tolkade flera av oss fel. Jag såg inget om att det gällde 3000-serien.
Det enda jag kan läsa mig till är detta och det tolkade jag, och många andra fel:

"Max 1 st per kund av denna produkt."

Dessutom var det inga problev att boka 3080 med flera beställningar..
Så surt detta. Får gå och lugna ned mig på något vis

Ser inte häller "angående 3000 serien" utan bara 1 per produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hade jag vetat detta hade jag aldrig bokat 2st.

"max 1 av denna produkt" tolkar inte jag som "max 1 av 3080Ti" och varför kunde de inte bara ha skrivit så från början
Var inga problem att boka flera kort tidigare från webhallen. Varför förvilla oss nu
Blev jättebesviken att jag inte kommer få något kort...

Ja såklart skittråkigt det där. Det verkar också vara ett lotteri, vissa kan köpa flertalet kort utan att bli avbokade, andra blir avbokade redan vid beställningen kort två. Beställer man till butik verkar det vara nästan garanti på att det blir avbokat om man redan har gjort en beställning på ett RTX 3000-serien kort tidigare.

Jag vet inte hur välskrivet det är på Webhallens hemsida, men de har varit här på forumet och förklarat reglerna vid några tillfällen iaf.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kan tänka mig att det var en hel del som bara ryckts med hypen krig grafikkort och klickade hem ett kort för 20k som man inte vet vad man man ska ha till.

Det kommer inte ens att gå att mina ihop det överpriset. Inte heller scalpa för någon större vinst. Förhoppningsvis till förlust så det här lugnar ner sig lite.

Någonstans går ju gränsen som får det att rinna över....

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ocr123:

Men det är väl inte värt att köpa ett LHR-kort och sedan minea?

Tror han menar att man ska minea så gått det går och sälja av kortet innan marknaden dyker så går man mer eller mindre breakeven, kanske, och har ett fett GPU tills krisen är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Men det är väl inte värt att köpa ett LHR-kort och sedan minea?

Inte värt om man kan köpa ett 3080 eller 3090, men dom finns ju inte. Får ändå ca 60 i hashrate, och har man elektricitet i hyran är det värt det 100%. Sedan kan man, om jag inte misstar mig, minea annat via t.ex. nicehash och sedan få det utbetalt i bitcoin. Hur som helst löser det sig förmodligen. Gör det inte det och man inte vill behålla är det bara att scalpa kortet eller lämna tillbaka det.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av SourceCreations:

Ser inte häller "angående 3000 serien" utan bara 1 per produkt.

Dom verkar inte ha hunnit skriva in det på de nya korten, men på alla kort innan 3080 ti står det såhär i produktbeskrivningen "På grund av rådande brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett st grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Men det är väl inte värt att köpa ett LHR-kort och sedan minea?

LHR är meningslöst. Det gäller bara mining av ETH, men det går lika bra att bara mina något annat som ERG- aningen lägre vinst men korten går svalare och drar mindre ström. LHR är bara ett sätt för nvidia att marknadsföra sina CMP kort som har väldigt dålig prestanda/pris för mining jämfört med "riktiga" grafikkort.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Från inet kundtjänst på min order som står okänt leveransdatum på

"Just nu så har du en beställning hos oss, och senast kl 10 imorgon vet du om du fått ett kort tilldelat :)"

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

Cliro som Inet har gör en hård kreditupplysning och drar ner ens kreditvärdighet med några poäng.

Är det verkligen något du är 100 % säker på? Tycker alltid det pratas så mycket om kreditvärdighet hit och dit när det gäller fakturor här på Swec Känns ofta väldigt överdrivet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja såklart skittråkigt det där. Det verkar också vara ett lotteri, vissa kan köpa flertalet kort utan att bli avbokade, andra blir avbokade redan vid beställningen kort två. Beställer man till butik verkar det vara nästan garanti på att det blir avbokat om man redan har gjort en beställning på ett RTX 3000-serien kort tidigare.

Jag vet inte hur välskrivet det är på Webhallens hemsida, men de har varit här på forumet och förklarat reglerna vid några tillfällen iaf.

Ska rensa tankarna på balkongen med lite meditation och styrketräna och försök komma över det här så snabbt som möjligt..
4080 är väl inte så långt borta?

Edit: detta stod bara på de gamla 3080-korten inte på de nya 3080Ti förövrigt..

"På grund av rådande brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett st grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

för övrigt så har det varit tillåtet att boka flera kort på webhallen, men det var i Oktober typ då 2 kort gällde.

Efter det har de varit tydliga flera gånger både på sidan och på forumen att det är 1 kort från och med nu som gäller men att de gamla ordrarna inte rörs!

Därav försökte jag inte ens på webhallen idag för o inte råka avbryta min order där som jag väntat på sen oktober

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ska rensa tankarna på balkongen med lite meditation och styrketräna och försök komma över det här så snabbt som möjligt..
4080 är väl inte så långt borta?

Du har ju enligt din signatur ett 3080, inte så du sitter i sjön direkt

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁