3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av doedsjollan:

Vad bra! Men nånstans i ledet verkar det ju vara problem med Non-OC! Nästan en månads skillnad mellan beställningarna.

Antagligen tillverkas det fler OC än non-OC. Sen stoppade väl webbis beställningarna efter 22/9 och återupptog dem 15/10. Så räknat i beställningbara dagar är det inte ens en veckas skillnad.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Hoppas man kan få sitt 3080 Tuf Non-OC Innan Battlefield 2042 släpps.

Beställt 20e September från Webhallen.

Haha, sitter i samma sits, beställde 19'e från elgiganten. ;D

Permalänk
Medlem

Elgiganten verkar knappt få in några kort alls och beta av sina köer som de andra gör, vilket är lite underligt. De var också en av de utpekade partnerförsäljarna för Nvidias lansering. Jag har själv en TUF OC-beställning där från den 7/10, men chansen att jag får den ser inte stor ut baserat på vad som levererats hittills.
Både Nvidia och återförsäljarna har i princip redan fått så mycket dåligt rykte de kan av 3080-situationen, så de struntat nog i köerna och skrattar istället hela vägen till banken med försäljningen av sina nya glänsande 3080ti.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Elgiganten verkar knappt få in några kort alls och beta av sina köer som de andra gör, vilket är lite underligt. De var också en av de utpekade partnerförsäljarna för Nvidias lansering. Jag har själv en TUF OC-beställning där från den 7/10, men chansen att jag får den ser inte stor ut baserat på vad som levererats hittills.
Både Nvidia och återförsäljarna har i princip redan fått så mycket dåligt rykte de kan av 3080-situationen, så de struntat nog i köerna och skrattar istället hela vägen till banken med försäljningen av sina nya glänsande 3080ti.

Ja känns inte som om man någonsin kommer få TUF OC från Elgiganten levererad om man inte redan fått den. Deras order-/trackingsystem verkar riktigt fattigt och i kombination med att de inte gett kunder info sedan tidig oktober samt skött hela grejen ganska slarvigt jämfört med andra återförsäljare är det nog 99% kört ifall exempelvis Klarna betalningen löpt ut eller man fått pengar återbetalade oavsett vad supporten säger. Webhallen är ju inne på sen eftermiddag 10/15 som borde ha ganska många beställningar i.o.m att de öppnade upp igen och var sista chansen att köpa för MSRP. Även Inet verkar det gå ok för. Komplett är större än båda dessa och verkar ha betat av ännu mer av köerna. Elgiganten är vad jag vet störst i norden och jag har i alla fall inte sett någon i tråden skriva att de fått TUF OC från dem på flera månader nu. Visst kan vara så att EG har tusentals fler beställningar mellan 09/17-09/~23(då jag tror de flesta andra slutade ta emot beställningar +-1dag) och ingen av dem som får kort hänger på Swec men det känns ju inte precis sannolikt. Om de får in kort överhuvudtaget så kanske de allokerar korten till andra länder de är aktiva i?

Ingen butik har skött sig helt perfekt senaste året men de finns ju tydliga skillnader där vissa skött sig avsevärt bättre än andra. Jag lär i alla fall inte välja de sämre butikerna i förstahand när jag handlar i fortsättningen.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Det är ett vattenfall av 3080 Ti kort. Till det här priset känns det som att marknaden kommer bli mättad direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är ett vattenfall av 3080 Ti kort. Till det här priset känns det som att marknaden kommer bli mättad direkt.

Ja, glädjs åt KFA2 kortets existens.

Är totalt ointresserad av kortet, men det är så kul att se alla som köpt på sig dessa och lagt ut på Blocket och Tradera.
Dess prisposition verkar driva tillbaka de begagnade 3080 också.

Men vi får väl se hur 3070 ti hamnar, det kanske förstör just allt detta och befäster 3080 pris på 14k och uppåt med tanke på vad 3070 kostar idag.
Eller så driver det tillbaka 3070 priset, vem vet.

Skall bli spännande att se.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

Frågade precis Webhallens chat om dem fått in några Tuf Non-OC med sista dagarna, men det hade inte kommit några kort alls tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är ett vattenfall av 3080 Ti kort. Till det här priset känns det som att marknaden kommer bli mättad direkt.

Känns som att det tar lite längre tid nu innan korten i 3000-serien blir sålda. För några veckor sålde alla slut på någon minut. Nu finns korten ute bra mycket längre innan de säljs.

Kan nog vara en kombination att många fått tag i kort och att inte lika många minar.
Rätt kul att se alla som köpt kort och försöker sälja på Tradera utan att få korten sålda

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Känns som att det tar lite längre tid nu innan korten i 3000-serien blir sålda. För några veckor sålde alla slut på någon minut. Nu finns korten ute bra mycket längre innan de säljs.

Kan nog vara en kombination att många fått tag i kort och att inte lika många minar.
Rätt kul att se alla som köpt kort och försöker sälja på Tradera utan att få korten sålda

Fast njae, 3070 korten försvinner fortfarande blixtsnabbt och skulle det komma ut 3080 kort så hade dom försvunnit innan man ens hunnit se dom. Det som tar tid att sälja är det som alltid tagit tid att sälja, 3090 och nu 3080 Ti som är *extremt* dyrt för dess prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast njae, 3070 korten försvinner fortfarande blixtsnabbt och skulle det komma ut 3080 kort så hade dom försvunnit innan man ens hunnit se dom. Det som tar tid att sälja är det som alltid tagit tid att sälja, 3090 och nu 3080 Ti som är *extremt* dyrt för dess prestanda.

Fast när det gäller 3070 korten så håller jag inte med, när jag letade efter just det för några månader sen så var det extremt svårt att få tag på, slutade med att inet la upp några 100 kort en dag som sen tog dom slut på några minuter. Medans förra gången dom la upp kort så tog det flera timmar, där låg dessutom uppe 3070 EKWB kort tills dagen efter(dock inser jag ju att vattenkylning inte är det mest lockande, men där fanns möjligheten).

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hopp, hade en grön bock på mitt 3080 TUF OC igår (@webhallen). Nu är den gul igen Bokade 15/10 kl: 19.00, hur ser det ut för er andra?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Hopp, hade en grön bock på mitt 3080 TUF OC igår (@webhallen). Nu är den gul igen Bokade 15/10 kl: 19.00, hur ser det ut för er andra?

den kan bli gul igen under transporten om du valt hämta i butik.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fast när det gäller 3070 korten så håller jag inte med, när jag letade efter just det för några månader sen så var det extremt svårt att få tag på, slutade med att inet la upp några 100 kort en dag som sen tog dom slut på några minuter. Medans förra gången dom la upp kort så tog det flera timmar, där låg dessutom uppe 3070 EKWB kort tills dagen efter(dock inser jag ju att vattenkylning inte är det mest lockande, men där fanns möjligheten).

När dom la upp kort för några dagar sedan så var det över 200-300 kort som lades upp, och samtidigt så kom det upp kort på Proshop, NetOnNet och Webhallen om jag inte missminner mig. Allting sålde slut trots den höga lagernivån och när det kommit upp nya 3070 kort som idag t.ex så har korten försvunnit direkt. Att dom t.o.m sålde slut på EKWB korten är nästan imponerande. Jag skulle bli förvånad om ett släpp som detta händer den närmsta tiden och alla små släpp av 3070 kort (så länge dom inte är LHR) tror jag kommer fortsätta att försvinna direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

den kan bli gul igen under transporten om du valt hämta i butik.

Bor i Kalmar så det är post som gäller :/ Så antar de räknade fel Aja, ett steg nämre iaf hoppas jag.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

När dom la upp kort för några dagar sedan så var det över 200-300 kort som lades upp, och samtidigt så kom det upp kort på Proshop, NetOnNet och Webhallen om jag inte missminner mig. Allting sålde slut trots den höga lagernivån och när det kommit upp nya 3070 kort som idag t.ex så har korten försvunnit direkt. Att dom t.o.m sålde slut på EKWB korten är nästan imponerande. Jag skulle bli förvånad om ett släpp som detta händer den närmsta tiden och alla små släpp av 3070 kort (så länge dom inte är LHR) kommer fortsättningsvis försvinna direkt.

Jo du har rätt, men menade bara att det nog tog betydligt längre då än för några månader sedan
Kan ju hoppas på att dom flesta som har letat efter grafikkort för eget bruk har fått sina vid detta laget tänker jag iallafall.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Just det det där har jag läst om förr.. Kanske får bli ett sådant kit till mitt kort.
Hoppas inte det har sånt akvarium pump ljud som tidigare AIO hade för några år sedan.
Behöver hitta en radiator som passar för Cooler Master nf200 chassi som jag tänker bygga i.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det står på boxen. Skulle bli extremt förvånad om Webhallen eller någon annan ÅF levererar ett LHR kort utan att säga något om det i förhand.

Hämtat hem den nu. Står ingenting om LHR.

Permalänk
Medlem

Här är ett Gigabyte rtx 3080 grafikkort för endast 32490 kr.

Hur kan detta företag ta så mycket betalt?

Gigabyte RTX 3080 Gaming oc 10gb

Permalänk
Viking
Skrivet av landahl:

Här är ett Gigabyte rtx 3080 grafikkort för endast 32490 kr.

Hur kan detta företag ta så mycket betalt?

Gigabyte RTX 3080 Gaming oc 10gb

Rekommenderat återförsäljningspris: 42 290kr...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Rekommenderat återförsäljningspris: 42 290kr...

Hahahahahahha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Rekommenderat återförsäljningspris: 42 290kr...

Är det inte snudd på kriminellt? Det finns i lager dock.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Frågade precis Webhallens chat om dem fått in några Tuf Non-OC med sista dagarna, men det hade inte kommit några kort alls tyvärr.

Det var ju bra trist. Verkar ju ha kommit ett lass med 40 OC-kort. Riktigt trist att det inte kommit nåt non-OC

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Allt försvann på 1 sekund =( Fick ju se köpknappen iaf!

Permalänk
Medlem

HERREGUD

tänkte köpa ett och blev bara error sen var de slut

Permalänk
Skrivet av Fade:

Hopp, hade en grön bock på mitt 3080 TUF OC igår (@webhallen). Nu är den gul igen Bokade 15/10 kl: 19.00, hur ser det ut för er andra?

Jag har fått grön bock i lagerstatus på min beställning "hämta i butik" nu! (Beställde 15:24)

Förtydligade mitt inlägg
Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Allt försvann på 1 sekund =( Fick ju se köpknappen iaf!

Jag med haha

Permalänk
Medlem

Finns väl knappt någon mening med att försöka när det gäller proshop, allting går på millisekunden till folk med script/bots, deras system funkar inte helt simpelt...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Proshop är legender alltså.. Även fast du lyckas lägga ett kort i korgen så kan någon annan sno det om du inte lyckas genomföra köpet i tid. Bara för du lagt det i korgen betyder alltså inte att det är låst till dig. Vilda västern.

Visa signatur

i7 11700K | ASUS ROG Strix Z590-A | ASUS ROG Strix 3070 Ti | Corsair Vengeance 32GB 3200mhz | 980 Pro 1TB | Corsair RM750X V2 | Fractal Design Meshify 2 Compact | G303 Shroud Edition
i7 8700K   | ASUS ROG Strix Z370-F | MSI Gaming 1080Ti | Corsair Vengeance 16GB 2666mhz | 970 EVO 500gb | Fractal Design 650W | Cooler Master 690II | G Pro Wireless