Veckans fråga: Hänger du på SweClockers Discord?

Permalänk
Lego Master

Jag är med, men hänger där knappt. Räknas det som ja eller nej? =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Så länge Sweclockers har ett aktivt forum och inte faller i Disqus eller Discord fällan pladask, så håller jag mig till FORUM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte enklare att använda exempelvis Imgur? https://imgur.com/

Vet inte om jag håller med tyvärr. Tycker det är så smidigt med Discord. Man får dock bara plats med en bild per post
Har imgur också men glömt mina inloggninguppgifter tror jag. Har inte använt den sidan på bra länge

Däremot så skulle jag vilja att Sweclockers hade som Discord så man bara kunde ladda upp bilden direkt från hårddisken till posten man skriver i än att länka bilden från en annan sida

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GLaDER:

Nesch. Hänger dock på #SweClockers på QNET.

Sen måååååååååååååånga år

Är dock inne på discorden också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag använder mest Discord för att ladda upp bilder till som jag sedan kan länka från till t.ex forum.

Testa ShareX

Skrivet av GLaDER:

Nesch. Hänger dock på #SweClockers på QNET.

Skrivet av Zpnk:

Sen måååååååååååååånga år

Är dock inne på discorden också...

EXAKT! Vad faaan skulle livet vara utan Nicklii, mrado, libben, Quicken, axzell, devildoll och hela gänget

/BMR

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Snusfri

Vad är Discord?
Jag hänger absolut inte där.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Lego Master
Skrivet av THB:

Vad är Discord?
Jag hänger absolut inte där.

Det är egentligen en slarvig hopskrivning av "Disco R&D", där vi diskuterar hur vi ska få discomusiken att slå igenom igen. Slutgiltigt för att ta över världen med platåskor och glitterskjortor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är inte på sweclockers discord. Får man fråga vad affärsidén med att marknadsföra sweclockersdiscorden är? Blir väll inga annonsintäkter därifrån? Eller finns det andra intäktskällor där?

Permalänk
Medlem

Nej absolut inte.

Sweclockers forum räcker långt för mig.
Känner inte för att vara "på" sociala medier hela tiden, är för gammal till det, vill använda min tid på denna jord med egen timing och njuta av det Svenska vädret, lägger gärna telefonen så långt bort som det går, oftast bredvid sängen.

Jag finns på steam dock, när jag spelar, annars har jag absolut ingen interess att at vara ständig uppkopplat och tillgänglig. Världen överlever nog utan att ha min åsikt 24/7 om nån AMD/Nvidia/Asus/insert-brand-here internet opinion hela tiden.

Produkter kommer och går hela tiden - men tiden bara går, och den får vi inte tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått mig på Discord. Tror jag är för gammal för det.

Hur är det med Sweclockers IRC-kanal, lever den fortfarande?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Peonsson:

Jag är inte på sweclockers discord. Får man fråga vad affärsidén med att marknadsföra sweclockersdiscorden är? Blir väll inga annonsintäkter därifrån? Eller finns det andra intäktskällor där?

Korrekt! Men det är något en stor del av vårt community vill ha. Det är anledning nog från vår sida.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Känns som att det borde vara rätt enkelt att jämföra aktiva användare på SweC och antal användare på Discordservern ... orka reklam för en Discordserver.

Jag var faktiskt inne en gång för att ställa en snabb fråga, men var rätt dött.

Permalänk
Inaktiv

I skrivande stund så har bara 15% röstat "ja", så 85% använder det inte. Intressant att se hur det utvecklas dock.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CymbalCrasher:

Känns som att det borde vara rätt enkelt att jämföra aktiva användare på SweC och antal användare på Discordservern ... orka reklam för en Discordserver.

Jag var faktiskt inne en gång för att ställa en snabb fråga, men var rätt dött.

Reklam och reklam, det är ju en viss skara entusiaster som hänger där och hela projektet drivs av eldsjälar som brinner för SweClockers snarare än av oss anställda på SweClockers. Så att ge dem lite kärlek och lyfta upp till ytan att det existerar är väl inte riktigt reklam. I mina ögon då.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem

Discord är långt ifrån en ersättare till forumet här. Det är ett komplement där man kan bolla tankar och ideer kring livet i allmänhet eller något projekt man har på gång. Lite gemenskap, lite mer avslappnat och lite enklare.

Ungefär som det var i #sweclockers.com@quakenet.org på den gamla goda tiden för... 15 år sedan?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Hänger på Discord ja, dock inte på just Sweclockers server.
Man kan bara vara ansluten till 100 discordservrar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Jag är alltid online men jag kollar väldigt sällan till den.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DasIch:

Jag har aldrig förstått mig på Discord. Tror jag är för gammal för det.

Hur är det med Sweclockers IRC-kanal, lever den fortfarande?

Den inofficiella på quakenet lever i allra högsta grad

Permalänk
Medlem

Är trött på Discords UX, så inte startat programmet sen förra året.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det är egentligen en slarvig hopskrivning av "Disco R&D", där vi diskuterar hur vi ska få discomusiken att slå igenom igen. Slutgiltigt för att ta över världen med platåskor och glitterskjortor.

Just därför undviker jag det nu när jag fått reda på syftet. Om jag tar över världen (vilket inte är troligt) kommer jag förbjuda discomusik, platåskor, glitterskjortor, hawaiiskjortor och en hel massa andra saker men först dessa 4. Inte första gången jag hör ordet men först nu har jag insett faran.

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det fanns en swec discord
Men får väl lägga till den

Permalänk
Medlem

Jag är där men är inte speciellt aktiv. Tycker det är trevligt med support av kunniga människor om man skulle behöva det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur är det med Sweclockers IRC-kanal, lever den fortfarande?

Den lever i alldra högsta grad, speciellt på helgerna och kvällar -- på dagarna är det mest kaffesyncande!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Det är inte så att jag inte är intresserad, det är snarare så att min värld och verklighet just nu domineras av tidsprioriteringar. Ordningen är fördelat någonstans mellan: Familj, mig, sömn och övrigt. Under "övrigt" ingår allt annat roligt som livet erbjuder, vilket kan delas in i några tusen underkategorier, och visst, swec disc finns nog där någonstans, men då det ligger så långt utanför dygnets 24 timmars spännvidd så ha jag aldrig kikat in där, eller någon annans disc heller tyvärr.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv

Nej, jag nyttjar inte toxic environments, som jag upplevt både IRC-kanalen och discord-servern.
Borde nästan sluta använda forumet av den anledningen, tbh.

Permalänk
Medlem

Tittar in någon gång i veckan/månaden men skriver inget.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Lite för mycket 😅 Måste ju hålla @Lav i schakt så han inte äter upp all 🍍

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Den lever i alldra högsta grad, speciellt på helgerna och kvällar -- på dagarna är det mest kaffesyncande!

Gott, det gör mig lite varm inombords. Jag vill mena att Discord är för folk som inte kan hantera IRC.

Permalänk
Medlem

Använder inte Discord öht, vet inte mycket om det heller annat än namnet. Aldrig heller använt IRC eller några andra sociala plattformar/-medier, med undantag av några få meddelandeklienter. Varit mycket måttligt aktiv på några andra forum tidigare, men nu är det bara Swec.
Har inte behov av någon av de där då jag ofta har väldigt mycket kontakt med folk hela dagarna i arbetet och snarare vill slippa folk i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, jag nyttjar inte toxic environments, som jag upplevt både IRC-kanalen och discord-servern.
Borde nästan sluta använda forumet av den anledningen, tbh.

Får man fråga vad som är toxic med SwecForum, tycker själv den är väldigt städad?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4