Överföra allt från Android utan skärm

Permalänk
Medlem

Överföra allt från Android utan skärm

Hej!

Körde MC på E4 och jackfickan var inte bra låst så mobilen, plånboken och nycklarna flög ut.

Hela mobilskärmen är sönderkrossad men den fungerar fortfarande :D! Väckarklockan ringer och folk kan ringa mig, jag kan däremot svara bara då mobilen är kopplad till min mc hjälm eller hörlurar...

Jag har nu beställt en Galaxy S21 Ultra och kommer att behöva överföra allt jag har från gamla lur till den nya men skärmen som sagt saknas så jag kan inte klicka på ''OK'' eller dylikt... Jag vill inte heller köpa ett nytt skärm bara för att använda den till en klick...

Mobilen som är sönderkrossad och har ingen skärm - Galaxy S9+ Edge

Tack för era tips / hjälp

p.s Jag har redan testat att lägga mobilen i riset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Hej!

Körde MC på E4 och jackfickan var inte bra låst så mobilen, plånboken och nycklarna flög ut.

Hela mobilskärmen är sönderkrossad men den fungerar fortfarande :D! Väckarklockan ringer och folk kan ringa mig, jag kan däremot svara bara då mobilen är kopplad till min mc hjälm eller hörlurar...

Jag har nu beställt en Galaxy S21 Ultra och kommer att behöva överföra allt jag har från gamla lur till den nya men skärmen som sagt saknas så jag kan inte klicka på ''OK'' eller dylikt... Jag vill inte heller köpa ett nytt skärm bara för att använda den till en klick...

Mobilen som är sönderkrossad och har ingen skärm - Galaxy S9+ Edge

Tack för era tips / hjälp

p.s Jag har redan testat att lägga mobilen i riset.

Samsung Service brukar kunna göra backup ifrån gamla till nya/SD-kort/USB minne mot en kostnad för arbete

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige

Har du testat ansluta telefonen till en separat skärm med en USB C till HDMI-adapter? Jag tror att Galaxy S9+ ska ha stöd för HDMI-anslutning. Om du använder en multiportadapter (det finns flera märken, men likt denna från Samsung: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/multiport-adapt... ) så bör det också gå att ansluta ett tangentbord eller mus för att kunna skriva in kod och godkänna filöverföring.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tack för era tips!

Permalänk
Medlem

Adb kommandon?

Permalänk
Medlem

för mig var det bara att klicka i att jag inte kan överföra från gamla telefonen, så då tog den från backup och allt kom med.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

för mig var det bara att klicka i att jag inte kan överföra från gamla telefonen, så då tog den från backup och allt kom med.

Tack! Fick upp samma meddelande till slut

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Nigris:

Tack! Fick upp samma meddelande till slut

Är det i Samsung Smart Switch?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Är det i Samsung Smart Switch?

Det är väl under installationsguiden tror jag?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Zippeer:

Det är väl under installationsguiden tror jag?

Aha. Jag har aldrig haft läget när jag inte har fungerande skärm på andra telefonen, så jag var mest nyfiken på hur den funktionen såg ut och fungerade.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Aha. Jag har aldrig haft läget när jag inte har fungerande skärm på andra telefonen, så jag var mest nyfiken på hur den funktionen såg ut och fungerade.

Under installationsguiden så får du ju upp frågan om du vill överföra innehåll ifrån gamla telefonen eller något sådant, Sedan vet jag inte exakt vad som står för jag brukar bara ignorera det då jag har smart switch backup på datorn som jag lägger tillbaka

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Zippeer:

Under installationsguiden så får du ju upp frågan om du vill överföra innehåll ifrån gamla telefonen eller något sådant, Sedan vet jag inte exakt vad som står för jag brukar bara ignorera det då jag har smart switch backup på datorn som jag lägger tillbaka

Ja, precis. Det är väl då Smart switch som används för själva överföringen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung