ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB

Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB

Har äntligen fått ett RTX 3080 så jag tänkte sälja mitt ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB, fullt fungerande och i bra skick.
Inköpt från Webhallen 2021-03-23, komplett med originalkartong samt tillbehör, kvitto medföljer självklart!

Jag köpte kortet för 9190kr så tänker mig det som utgångspris, ev frakt betalas av köparen.
När rätt pris eller smidigaste affärsupplägg är uppnått så avslutar jag auktionen!
Mvh Robert

* Kan tillägga att detta INTE är ett LHR-kort för de som bryr sig om mining.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Är intresserad om kortet har minimalt coil whine?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Är intresserad om kortet har minimalt coil whine?

Det är ju ganska svårt att svara på vad du anser som minimalt. Jag personligen har alltid ogillat coilwhine men har på senare år helt enkelt fått acceptera det då det är näst intill omöjligt att komma ifrån. Självklart kan man kanske uppmärksamma det i en del menyer om vsync är av tex. dock så spelar ju ens egna chassi in i hur väl det hörs. Men under normalt spelande så har jag nog inte ens reagerat på att det skulle låta.

Sammanfattat, jag har inte upplevt att kortet skulle lida av coilwhine mer eller mindre än något annat kort på marknaden som fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schop:

Det är ju ganska svårt att svara på vad du anser som minimalt. Jag personligen har alltid ogillat coilwhine men har på senare år helt enkelt fått acceptera det då det är näst intill omöjligt att komma ifrån. Självklart kan man kanske uppmärksamma det i en del menyer om vsync är av tex. dock så spelar ju ens egna chassi in i hur väl det hörs. Men under normalt spelande så har jag nog inte ens reagerat på att det skulle låta.

Sammanfattat, jag har inte upplevt att kortet skulle lida av coilwhine mer eller mindre än något annat kort på marknaden som fungerar som det ska.

Blir ju väldigt subjektivt, men för vad det är värt så har jagsamma kort och det är mkt tystare än mitt Asus ROG Strix 2070 super eller Asus ROG Strix 2080ti (mkt).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schop:

Det är ju ganska svårt att svara på vad du anser som minimalt. Jag personligen har alltid ogillat coilwhine men har på senare år helt enkelt fått acceptera det då det är näst intill omöjligt att komma ifrån. Självklart kan man kanske uppmärksamma det i en del menyer om vsync är av tex. dock så spelar ju ens egna chassi in i hur väl det hörs. Men under normalt spelande så har jag nog inte ens reagerat på att det skulle låta.

Sammanfattat, jag har inte upplevt att kortet skulle lida av coilwhine mer eller mindre än något annat kort på marknaden som fungerar som det ska.

Då är det nog inget för mig.
Jag har gått igenom en massa grafikkort för att hitta ett med absolut minimal coilwhine.

Permalänk

7,5k + frakt

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.