Android - Hittar inte kamerans upplösnings-inställningar

Permalänk
Medlem

Android - Hittar inte kamerans upplösnings-inställningar

Hej!

Köpte en Samsung Galaxy S20 FE 5G för en månad sen. Då ställde jag in upplösningen för kameran utan några konstigheter.
När jag idag skulle ändra dessa inställning finns de inte längre i kamerans inställningsmeny, eller så letar jag för dåligt.

Någon som har ett förslag på var de har tagit vägen?

/Jonas

Permalänk
Skrivet av Lilak:

Hej!

Köpte en Samsung Galaxy S20 FE 5G för en månad sen. Då ställde jag in upplösningen för kameran utan några konstigheter.
När jag idag skulle ändra dessa inställning finns de inte längre i kamerans inställningsmeny, eller så letar jag för dåligt.

Någon som har ett förslag på var de har tagit vägen?

/Jonas

Googlade lite snabbt vet inte om detta kan hjälpa dig?

https://sv.androidhow.eu/hur/hur-man-andrar-filstorlek-pa-bil...

Permalänk
Medlem

Tack för din insats!

Hade redan läst den och flera andra. Men det är just menyalternativen för videostorlek som inte existerar längre.

Mvh

Jonas

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Samsung Sverige

Det verkar som att den inställningen försvunnit från kameraappen efter Android 11-uppdateringen. En möjlig väg runt det verkar vara att använda en tredjepartsapp för att ta bilder (Open camera nämns). Jag kan ta upp det som ett önskemål att den inställningen ska komma tillbaka.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung