PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Redan borta eller bara kaos på deras sida?

Det stod 50+ i webblagret, men det fanns ingen köpknapp. Nu står det att produkten inte kan hittas. Samma för er?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 / Ryzen 5 3600 / Powercolor RX 5700 XT 8GB Dual Fan / MSI B450I Gaming Plus AC / Corsair 16GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX / Corsair SFX 600 / Kingston A2000 M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollolo:

Redan borta eller bara kaos på deras sida?

Det stod 50+ i webblagret, men det fanns ingen köpknapp. Nu står det att produkten inte kan hittas. Samma för er?

Jag chattade med webbgalleri då köpet gick igenom på klarna, men hemsidan hängde sig.
Tydligen så hann jag inte lägga klart beställningen innan det tog slut :/

Permalänk
Skrivet av totamish:

Någon som sätt om dom fått den "nya" modellen av PS5?

https://www.videogameschronicle.com/news/the-revised-playstat...

Jag verkar ha fått den nya. Har den nya skruven och modell: CFI-1116A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norkeen:

Jag chattade med webbgalleri då köpet gick igenom på klarna, men hemsidan hängde sig.
Tydligen så hann jag inte lägga klart beställningen innan det tog slut :/

Man har varit på håret några gånger nu asså.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 / Ryzen 5 3600 / Powercolor RX 5700 XT 8GB Dual Fan / MSI B450I Gaming Plus AC / Corsair 16GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX / Corsair SFX 600 / Kingston A2000 M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollolo:

Redan borta eller bara kaos på deras sida?

Det stod 50+ i webblagret, men det fanns ingen köpknapp. Nu står det att produkten inte kan hittas. Samma för er?

Var uppe i ca 30min, slut runt 16.15.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Keelhauled:

Jag verkar ha fått den nya. Har den nya skruven och modell: CFI-1116A

Jag hade tre av den nya varianten hemma i helgen alla hade Nidec fläkten och lät sk.., så de åkte tillbaka snabbare än jag hann blinka.

Blir till att vänta och se vad Sony gör till nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollolo:

Man har varit på håret några gånger nu asså.

Lyckades få igenom en order på amazon! Ska levereras till mig redan imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag hade tre av den nya varianten hemma i helgen alla hade Nidec fläkten och lät sk.., så de åkte tillbaka snabbare än jag hann blinka.

Blir till att vänta och se vad Sony gör till nästa år.

Jag fick också CFI-1116A i fredags, va iväg till ICA för 3 minuter sedan och skickade tillbaka eländet

Tyvärr missade jag Webbhallens idag, kollade strax efter 16 och då var köpknappen borta, några minuter senare var sidan nertagen.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag fick också CFI-1116A i fredags, va iväg till ICA för 3 minuter sedan och skickade tillbaka eländet

Tyvärr missade jag Webbhallens idag, kollade strax efter 16 och då var köpknappen borta, några minuter senare var sidan nertagen.

Helt rätt! En av mina var från webbhallen med, så ha inte allt förstora förhoppningar.

Jag har officiellt gett upp nu..

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på en CFI-1116A?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

Ser ut som om jag inte kommer få min PS5 idag. Beställde från Amazon i torsdags, de registrerade paketet hos postnord igår, söndag, men sen har inget hänt och paketet har antagligen aldrig kommit iväg från Amazon. Och frågan är ju om det kommer någon konsol överhuvudtaget.

Har aldrig använt Amazon innan men jag kan ju inte säga att det ger mig nåt större förtroende för dem i framtiden.

Lite surt också då jag hade chans på en PS5 från Webbhallen men körde på detta istället.

Permalänk
Medlem

Jisses köper ni PS5or för att spela på dem eller bara för att kolla vilken fläkt de har?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jisses köper ni PS5or för att spela på dem eller bara för att kolla vilken fläkt de har?

Precis vad jag tänker. Med andra ord, risken att ni får en med de sämre fläktarna är alltså mer än 50%? och vissa av er har alltså mage att returnera 3-4 ex, medan andra har fått vänta månader på sitt första ex? Om ni är så rädda för att få högljudda ps5:or, vänta ut några månader istället, så alla andra får chansen att köpa sina högljudda ps5a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Ser ut som om jag inte kommer få min PS5 idag. Beställde från Amazon i torsdags, de registrerade paketet hos postnord igår, söndag, men sen har inget hänt och paketet har antagligen aldrig kommit iväg från Amazon. Och frågan är ju om det kommer någon konsol överhuvudtaget.

Har aldrig använt Amazon innan men jag kan ju inte säga att det ger mig nåt större förtroende för dem i framtiden.

Lite surt också då jag hade chans på en PS5 från Webbhallen men körde på detta istället.

Den kommer du kan vara lugn, har beställt en massa därifrån. De brukar chocka en med deras expressfrakt. Måste vara någon försening i ledet innan de skickar ut bara. Har du fått notisen aå är dwt nog lugnt. Den skickas säkert i natt, brukar plinga till vid 00.00 tiden och så är det framme imorn.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Ser ut som om jag inte kommer få min PS5 idag. Beställde från Amazon i torsdags, de registrerade paketet hos postnord igår, söndag, men sen har inget hänt och paketet har antagligen aldrig kommit iväg från Amazon. Och frågan är ju om det kommer någon konsol överhuvudtaget.

Har aldrig använt Amazon innan men jag kan ju inte säga att det ger mig nåt större förtroende för dem i framtiden.

Lite surt också då jag hade chans på en PS5 från Webbhallen men körde på detta istället.

Lite tålamod kan man nog ha 😂 det är bara måndag idag

Permalänk
Medlem

PS5 - Media Markt

Skrivet av BusterBroady:

Någon som nyligen fått leverans från Mediamarkt?
Beställde den 9:e och de sa i Örebro att de skulle dyka upp i veckan.

Nope, har ännu inte fått ett sms att hämta PS5:an från Media Markt butiken i Eskilstuna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarazi:

Den kommer du kan vara lugn, har beställt en massa därifrån. De brukar chocka en med deras expressfrakt. Måste vara någon försening i ledet innan de skickar ut bara. Har du fått notisen aå är dwt nog lugnt. Den skickas säkert i natt, brukar plinga till vid 00.00 tiden och så är det framme imorn.

Vet du hur man kan beställa från sidorna samma sätt till sin egna adress. För det brukar stå 1 per person eftersom du köpt mycket så kanske du vet något speciellt sätt skulle varit väldigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Ni som köper massa och skickar tillbaka pga fläkten.

Varför inte köpa en sådan fläkt för 1000 kr om det är så viktigt. Så skippar ni all huvudvärk och jobb på att returnera?

Permalänk
Medlem

Fick inte ens mail fastän jag följer tråden

Permalänk
Medlem

Jag tycker väl att folk ska kunna få returnera sina konsoler om de inte tycker att det håller måttet, men däremot att fortsätta diskutera fläktar i den här tråden trots att det har påpekats väldigt många gånger att sådana diskussioner inte ska hållas här förstår jag dock inte.

Tråden är till för att folk ska få veta om det finns PS5 i lager i någon butik eller vad ens orderstatus är. Finns troligtvis andra mer lämpade trådar för att diskutera fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarazi:

Den kommer du kan vara lugn, har beställt en massa därifrån. De brukar chocka en med deras expressfrakt. Måste vara någon försening i ledet innan de skickar ut bara. Har du fått notisen aå är dwt nog lugnt. Den skickas säkert i natt, brukar plinga till vid 00.00 tiden och så är det framme imorn.

Har en kompis som beställde i torsdags med information att den skulle levereras igår. I söndags skapades etikett men det finns fortfarande ingen info om att Postnord har tagit emot paketet. Går man in på Amazon står det att om inte paketet levereras senast i morgon kan man begära återbetalning.
Känns som att de tagit emot beställningar men inte har några Ps5 att leverera.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Har en kompis som beställde i torsdags med information att den skulle levereras igår. I söndags skapades etikett men det finns fortfarande ingen info om att Postnord har tagit emot paketet. Går man in på Amazon står det att om inte paketet levereras senast i morgon kan man begära återbetalning.
Känns som att de tagit emot beställningar men inte har några Ps5 att leverera.

Jag lade beställning på Amazon igår. Den skickades igår och ligger idag på postombudet så att jag kan hämta ut den. Så verkar absolut som att dom har konsoler hemma.

Permalänk

Amazon Beställning

Skrivet av Norkeen:

Jag lade beställning på Amazon igår. Den skickades igår och ligger idag på postombudet så att jag kan hämta ut den. Så verkar absolut som att dom har konsoler hemma.

Jag beställde på Amazon i torsdags och då fick jag att den skulle vara framme mån senast 20.00. De verkar ha skickat PS5 i söndags men på det postnord nummer som de har som spårning står det endast att postnord fått förhandsinfo. Tittar jag på amazonappen så visas att det blivit fördröjt så kanske inte leverans idag utan tidigast i morgon. Alltid jobbigt att vänta men vi får hoppas att den kommer snart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tackar!

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Äntligen fick jag en! Tack Shenaswift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Lite fundersam på om jag ska slå till på den eller vänta på digitala.
Finns det några fördelar på att lägga en tusing extra? ser inte att jag kommer ha några spel i skivformat liggandes hemma och skräpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojesos:

Lite fundersam på om jag ska slå till på den eller vänta på digitala.
Finns det några fördelar på att lägga en tusing extra? ser inte att jag kommer ha några spel i skivformat liggandes hemma och skräpa.

Hade definitivt tagit standard edition, du kommer gå minus minst tusenlappen ifall du köper bara kanske 5-6 spel genom deras playstation store

Dessutom kan man ju sälja om spel man spelat igenom, som man inte kan med digital edition.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojesos:

Lite fundersam på om jag ska slå till på den eller vänta på digitala.
Finns det några fördelar på att lägga en tusing extra? ser inte att jag kommer ha några spel i skivformat liggandes hemma och skräpa.

Fördelen är väl att du kan välja hur du vill köpa dina spel i framtiden. De stora kedjorna har ju kampanjer på vissa spel ibland. Tex Elgiganten säljer ett nytt spel för 499kr medans Playstation store tar 750kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Hade definitivt tagit standard edition, du kommer gå minus minst tusenlappen ifall du köper bara kanske 5-6 spel genom deras playstation store

Om jag köper spelen utanför playstation store. Kan jag inte komma undan billigare då och bara lägga in "koder" för att låsa upp spelet?