PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Jag skickade mejl så fort spårningssidan sa att jag kunde begära återbetalning och fick till svar att jag skulle vänta då de trodde den skulle dyka upp nästa vecka. Jag svarade dem att jag bad om en återbetalning och jag förväntar mig att de ska göra en återbetalning då de inte klarat av att leverera. Amazon erbjuder detta på sin egen spårningssida så då ska inte kundtjänst komma med dubbla budskap. Och egentligen är det inte mycket att snacka om från deras sida. Om den mot förmodan levereras så kan jag häva köpet och skicka tillbaka den direkt, med skillnaden att då behöver jag betala returfrakten. Att de käbblar om detta är jävligt dåligt kundbemötande och om jag måste ligga ute med egna pengar för returfrakt så är det sista gången jag handlar hos Amazon.

Och det här är inte vårt problem. Vi är kunder hos Amazon, inte postnord. Om leveransen inte kommer fram så är det Amazon som får sköta reklamationsärendet.

Fick samma svar när jag ringde. Så jävla uselt. Ångrar bittert att jag inte höll mitt löfte att bojkotta amazon, men nu blir det fan i mig på riktigt.

Att vi själva ska betala retursedeln missade kundtjänst att förmedla till mig, det kan ju inte vara sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nördnisse:

Att vi själva ska betala retursedeln missade kundtjänst att förmedla till mig, det kan ju inte vara sant?

Det jag syftar på här är att om Amazon inte låter oss få en återbetalning nu direkt och paketet sen levereras så har vi full rätt att häva köpet och returnera den. Distansköplagen gör att vi har två veckors ångerrätt på alla nätköp i princip. Så vi kan absolut få våra pengar tillbaka från Amazon och de vet de. Men då måste vi skapa ett returärende och betala för returfrakten. Och Amazon kanske chansar på att dåliga kundrelationer uppvägs av dem som inte vill/orkar returnera ett paket.

Permalänk
Medlem

Jag returnerade ett grafikkort till Amazon och fick en fraktsedel. Var strax innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Men då måste vi skapa ett returärende och betala för returfrakten. Och Amazon kanske chansar på att dåliga kundrelationer uppvägs av dem som inte vill/orkar returnera ett paket.

Man behöver inte betala returfrakt till Amazon oavsett om du väljer att ta emot paketet och sedan skapa ett returärende för öppet köp eller ångerrätt, eller om du helt enkelt väljer att inte ta emot paketet så att det skickas tillbaka.

Att skapa ett returärende är väldigt simpelt, helt automatiserat och går på mindre än en minut. Man får direkt en betald returfraktsedel. Väljer man att inte ta emot paketet så behövs inte ens det. Inget avdrag görs på återbetalningen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag beställde ps5 från Amazon 19 augusti. Skickades fredagen och skulle ha kommit i måndags enligt Amazon. Kom inte utan ombads av kundtjänst att vänta tills idag. Har varit i kontakt med PostNord Sverige och Danmark (som Amazon har skyllt på) och de säger att de inte ens mottagit paketet. (Beställde också i söndags nya kablar från Amazon som kom direkt på måndagen…).

Fick svaret från Amazon idag:
”Thank you for contacting Amazon.se and for being patient.

I am truly sorry for all inconvenience.

Warehouse contacted us and informed us that the shipment containing PS5 has been delayed due to a technical error on our side, but will be delivered in the coming days.

You will get confirmation email soon.

If you don't want to wait for late parcel, please just refuse it when they try to deliver it and refund will be issued automatically.

Also, we have reported these incidents to our carrier department, so hopefully, this experience will be an exception to the rule.

Please note that these complaints are important, as each time something like this happens and we file a claim,
our relevant department receives the complaints and then investigates the situation.

We realize this incident reflects negatively upon Amazon and the feedback you've provided will be used in reviewing the service provided by our carrier.
We take full responsibility for the delivery of our goods from start to finish and take complaints of this nature very seriously, you can be assured.

I hope I have been able to help you and would like to thank you for your patience.”


Tror ni att jag kommer få mitt ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man behöver inte betala returfrakt till Amazon oavsett om du väljer att ta emot paketet och sedan skapa ett returärende för öppet köp eller ångerrätt, eller om du helt enkelt väljer att inte ta emot paketet så att det skickas tillbaka.

Att skapa ett returärende är väldigt simpelt, helt automatiserat och går på mindre än en minut. Man får direkt en betald returfraktsedel. Väljer man att inte ta emot paketet så behövs inte ens det. Inget avdrag görs på återbetalningen.

Visste inte att Amazon hade såpass generös returpolicy, men nu när jag vet detta känns deras kommunikation i detta ärende totalt bisarrt. De har liksom ingenting alls att vinna på att bråka med oss som försöker få den återbetalning Amazon själva säger att vi kan begära, men ändå så bråkar de med oss.

Permalänk
Medlem

Jag ringde Media markt's kundtjänst idag och dom hade information om att deras Ps5or som ska ut i butik kommer nu denna veckan och han trodde att dom skulle få dom imon och att man kunde hämta ut dom i helgen. Men personligen så har jag inte fått någon information från butiken i Jönköping där jag bokade min ännu.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lyckades knipa en

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Är imponerad över hur mycket Webbhallen fyller på, respekt!

Permalänk

Amazon
Är det möjligt att PS5 från Amazon är hos ombuden, men någonstans under processen F de up spårningen med de ändå levererades, har någon gått förbi eller ringt o kolla om de finns ett paket i deras namn som väntar? bra att kolla för säkra sida

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en digital

Permalänk

Amazon

Tittade på min inloggning på Amazons hemsida och där har det först varit leverans 23 aug. Sedan beräknad sen leverans 24-25 aug och nu är det ändrat till På Väg, Uppskattning av leverans: Ditt paket kan ha kommit bort.

Litet komiskt är det trots allt.

Fel
Permalänk

Verkar som att jag lyckades knipa en på Webhallen ...

Permalänk
Medlem

Beställt en på Webhallen!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Ni som beställt idag. Har ni fått mejl om att den är packad än? Väntar oroligt för jag vill gärna ha den imorgon innan helgen. Beställde för 90min sedan. Bara fått ett mejl " tack för att du beställt".

Permalänk

Fick mejl från MM !
Det har just börjat gå ut avisering till kunder för avhämtning så ni bör inom kort bli meddelade om när ni kan hämta.

Nu hoppas vi på de bästa då semestern snart är slut 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johaansson:

Fick mejl från MM !
Det har just börjat gå ut avisering till kunder för avhämtning så ni bör inom kort bli meddelade om när ni kan hämta.

Nu hoppas vi på de bästa då semestern snart är slut 😂

Vilken MM var det du beställde från?

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

Är det någon här som har förbeställt och fått sin PS5 från MediaMarkt ?

Fick mitt idag ! Beställde 14 aug

Permalänk
Medlem

Webhallen, vad händer? Regnar det ps5 över er 🤣🤣
Skönt att det lossnat lite iaf.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

PS5 - MM

Skrivet av Johaansson:

Fick mitt idag ! Beställde 14 aug

Det verkar som MM lottar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pigall:

Ni som beställt idag. Har ni fått mejl om att den är packad än? Väntar oroligt för jag vill gärna ha den imorgon innan helgen. Beställde för 90min sedan. Bara fått ett mejl " tack för att du beställt".

Står endast att ordern är mottagen än så länge på min order från W HALLEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Webhallen, vad händer? Regnar det ps5 över er 🤣🤣
Skönt att det lossnat lite iaf.

Troligtvis en stor leverans som dom drop feedar ut varje dag.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Johaansson:

Fick mitt idag ! Beställde 14 aug

Grattis! Beställde också 14 aug från MM, hoppas att jag ser ett mail också snart.

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

Det verkar som MM lottar ut.

Dom går i turodning enligt dom .

Permalänk

Alla pratar om fläktproblemet på PS5:an. Jag har jättedålig koll på detta. Har fått min PS5 Standard precis här. Det står CFI-1116A på min kartong. Tillhör den helvetesfläktarna eller har jag haft tur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ACE_Stoffe:

Alla pratar om fläktproblemet på PS5:an. Jag har jättedålig koll på detta. Har fått min PS5 Standard precis här. Det står CFI-1116A på min kartong. Tillhör den helvetesfläktarna eller har jag haft tur?

Börja med att sätta på den, och om du inte märker någon skillnad, så har det egentligen ingen betydelse vilken fläkt du har.

Permalänk

Angående fläkten ... kan väl inte vara värre än på 4 pron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Angående fläkten ... kan väl inte vara värre än på 4 pron

Jag vet inte med Pro då jag aldrig lirat nått krävande på PS4, använde vanliga PS4 som mediamaskin. Men jämför man PS5 med XBX så är det ljusår i skillnad. XBX hör du inte även om du stänger av ljudet på TV, PS5 hör du i idle med TVn på, och spelar du så måste du kranka på riktigt hög ljudnivå och ändå höra eländet.

Sedan är det inte bara fläktljud, det är inget konsistent jämt blåsljud, utan surr och pip, och delvis som en mindre dammsugare i spel. Utöver det, som på min första, får man kanske coil whine i gpu eller cpu som varierar vad du ser på skärmen.

Jag har min andra på övervåningen men har inte hunnit testa än, tankar ner de två spelen som var värst nu. Fläkten är inte tyst, även i idle, men har den inte coil whine kan jag tänka mig att köpa en fläkt och ringarna.

Det är sån skillnad i ljudnivå att man gottar ner sig i soffan av nöjdhet när man sitter framför XBX.