Permalänk

Moderkort kompatibelt med grafikkort?

Jag fick ett grafikkort av en polare som jag tänkte ha till en äldre HP-dator, men vet inte om det skulle fungera?
Grafikkortet är ett Geforce GTX 1050 och datorn är en HP Compaq DC7900.

Vet att grafikkortet inte får plats i det nuvarande chassit, men tänkte i så fall sätta över allt i ett annat chassi.
P.s. Har inte råd att köpa en annan dator just nu, så diskussioner kring detta undanbedes.

Permalänk
Samsung Sverige

Det verkar finnas en PCIe x16-port på moderkortet, så det kan nog gå att få ihop. Men du behöver nog också kolla så att nätaggregatet orkar med.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guldstrand:

Jag fick ett grafikkort av en polare som jag tänkte ha till en äldre HP-dator, men vet inte om det skulle fungera?
Grafikkortet är ett Geforce GTX 1050 och datorn är en HP Compaq DC7900.

Vet att grafikkortet inte får plats i det nuvarande chassit, men tänkte i så fall sätta över allt i ett annat chassi.
P.s. Har inte råd att köpa en annan dator just nu, så diskussioner kring detta undanbedes.

Inte säkert, ibland behöver man att uppdatera äldre moderkorts bios för att det ska lira med nyare grafikkort. Verkar inte finnas någon bios-uppdatering till din dator (vilket var ganska väntat). Som @Samsung är inne på bör du även kontrollera nätaggregatets kapacitet och om det finns en 6-pins PCIe-sladd.

Vilka spel har du tänkt spela? Googlade lite snabbt och den datorn är ju inte jätte kraftfull så cpu och minne lär att flaska ganska rejält. Vilken cpu, minne och lagring har du? Kan ladda hem CPU-Z som kan ta reda på det åt dig (gratis och säkert program).

Citat:

Har inte råd att köpa en annan dator just nu, så diskussioner kring detta undanbedes.

Hmm, du kanske kan lägga upp en köpesannons där du erbjuder en symboliskt summa för en äldre men lite nyare/bättre dator alt. se om du hittar en relevant skänkesannons i marknaden?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...