Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för att hänga upp ett riktigt rackskåp vid sida av skåpet du redan har och dra rör mellan dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Titta på ritningen?

Flexslangen kanske inte stor nog för 4 st kat6 om det är minsta storleken på röret. Finns det ingen drar man en ny, hur man ska dra kablar beror dock en del på brandklassning och sånt, är det träbjälklag så brukar det alltid finnas plats. Flexrör finns i olika innerdiameter och 4 st tunnare kablar ska gå i en 20mm OD-slang.

Japp, jag får göra det. Ska begära lite fler ritningar från han som byggt huset. Aktuell vägg är en yttervägg, huset är ett putsat stenhus så jag gissar på stenvägg Lyckas jag inte dra kablar i befintliga rör så är det nog läge att ta in någon som kan kika på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Jag vill slå ett slag för att hänga upp ett riktigt rackskåp vid sida av skåpet du redan har och dra rör mellan dessa.

Ja, det hade varit guld. Dock är där redan ont om plats, precis mittemot tvättmaskin och vask. Men i övriga tvättstugan finns gott om plats, kanske kan utnyttja det på något sätt. Tack för tipset

Permalänk
Skrivet av KroesusSork:

Nu får du nog uppdatera igen, för den har 8st PoE-utgångar

PoE interfaces (8) PoE IEEE 802.3af (pair A 1, 2+; 3, 6-)

https://eu.store.ui.com/products/dream-machine-pro-se-ea

Det är inte vanliga Dream Machine Pro utan en Special edition som inte är släppt ännu. Vanliga DM Pro har inga POE, har en sån själv.

Early Access betyder beta hårdvara och mjukvara och när riktiga släpps är okänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovet2:

Japp, jag får göra det. Ska begära lite fler ritningar från han som byggt huset. Aktuell vägg är en yttervägg, huset är ett putsat stenhus så jag gissar på stenvägg Lyckas jag inte dra kablar i befintliga rör så är det nog läge att ta in någon som kan kika på det.

Stenhus burkar väl ändå ha stomme av trä? Så vanligt är det inte att bygga med betong här i landet.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Petterk:

Stenhus burkar väl ändå ha stomme av trä? Så vanligt är det inte att bygga med betong här i landet.

Tegelväggar blir väl ändå självbärande utan trästomme? Och betongväggar är ju knappast ovanligt i större hus.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Stenhus burkar väl ändå ha stomme av trä? Så vanligt är det inte att bygga med betong här i landet.

Skrivet av Samsung:

Tegelväggar blir väl ändå självbärande utan trästomme? Och betongväggar är ju knappast ovanligt i större hus.

Lite pinsamt.. men jag vet faktiskt inte. Dags att ringa husbyggaren och ta reda på mer hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tegelväggar blir väl ändå självbärande utan trästomme? Och betongväggar är ju knappast ovanligt i större hus.

Hus med tegelfasad har i regel trästomme. Är det nybyggt så är det trästomme eller lättbetong oavsett hur väggarna ser ut.

Äldre hus kan givetvis ha bärande tegelväggar, men då bygger de väggar som är flera tegel djup.

Kan TS husmodellen är det bara att kolla på byggarens hemsida.