PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Jag bokade en SE i söndags och killen i kassan sa att den skulle komma in under september. Hoppas att det stämmer...

Hoppas det stämmer då man vill få tag på ett ps5 strax innan FIFA 22 lanseras

Permalänk
Medlem

Tjötade en extra gång på kundtjänst idag och fick svaret att min beställning var planerad till nästa batch, men det har kommit avbokningar så jag har fått en reserverad som kommer skickas denna vecka. Får hoppas detta stämmer

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem

Hej, Jag beställde på Dustinhome 2020-11-18. Ännu inga tecken på att något är på väg, kan man hoppas på att den kommer innan jul tro?

Permalänk

Fråga

Jag råkade anmäla mig till utlottning av ps5 SE
Elgiganten flertal gånger.
Vet ni om alla dubbel anmälan tas bort och en sparas eller tas alla anmälningar från mig bort?

(Fått tre bekräftelse mail nu av Elgiganten men osäker om någon av anmälningar är kvar eller inte..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Fråga

Jag råkade anmäla mig till utlottning av ps5 SE
Elgiganten flertal gånger.
Vet ni om alla dubbel anmälan tas bort och en sparas eller tas alla anmälningar från mig bort?

(Fått tre bekräftelse mail nu av Elgiganten men osäker om någon av anmälningar är kvar eller inte..)

Gjorde samma misstag men frågade kundtjänst och de sa att de bara tar bort de anmälningarna utöver den första. Alltså är du fortfarande kvar i utlottningen.

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

Fråga

Jag råkade anmäla mig till utlottning av ps5 SE
Elgiganten flertal gånger.
Vet ni om alla dubbel anmälan tas bort och en sparas eller tas alla anmälningar från mig bort?

(Fått tre bekräftelse mail nu av Elgiganten men osäker om någon av anmälningar är kvar eller inte..)

Du kan anmäla dig till så många tävlingar du vill. Så länge du inte har köpt nån så är du med i tävlingen efter anmäla. Hoppas du får tag på en=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Fråga

Jag råkade anmäla mig till utlottning av ps5 SE
Elgiganten flertal gånger.
Vet ni om alla dubbel anmälan tas bort och en sparas eller tas alla anmälningar från mig bort?

(Fått tre bekräftelse mail nu av Elgiganten men osäker om någon av anmälningar är kvar eller inte..)

Redigerat.. Flera svarade medans jag skrev svar.

Permalänk

Nån annan som har problem med NetOnNet? Mitt Ps5 ska skickas idag men än så länge står det bara mottagit....

Permalänk

Elgiganten har en release day den 1 oktober på både DE och SE.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det har lagt på 1000:- mot ordinarie pris.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det har lagt på 1000:- mot ordinarie pris.

Riktigt lågt av dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det har lagt på 1000:- mot ordinarie pris.

Ändå sålde dom slut dom...sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoshwhosh1:

Elgiganten har en release day den 1 oktober på både DE och SE.

Vart har du hört det så då kommer dom inte ha någon som dom har utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoshwhosh1:

Elgiganten har en release day den 1 oktober på både DE och SE.

Var har du hört det?

Permalänk
Skrivet av Emil02:

Vart har du hört det så då kommer dom inte ha någon som dom har utlottning?

Skrivet av Timpany:

Var har du hört det?

Menade inte direkt att jag visste det utan tror på ett släpp då, ursäkta mig. Jag har höga förväntningar på att ps5 släpps med FIFA 22 som en bundle den 1 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoshwhosh1:

Menade inte direkt att jag visste det utan tror på ett släpp då, ursäkta mig. Jag har höga förväntningar på att ps5 släpps med FIFA 22 som en bundle den 1 oktober

Hade varit nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Ändå sålde dom slut dom...sjukt.

Tråkigt när åf börjar med scalperpriser.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Någon som har fått hämta sin PS5 i Eskilstuna MediaMarkt?

Permalänk

För dom som inte har fått sin leveransbesked från NetOnNet om man beställde förra fredagen
"Fortfarande ej hanterad av vår ansvarige som sitter och kontrollerar varje PS5 beställning manuellt. Då varje beställning måste hanteras tar det lite tid tyvärr, det är för att många fuskar tyvärr till sig mer än en konsol när det egentligen bara är max 1 per kund. Jag beklagar över denna försening men jag kan säga direkt att din order kommer godkännas eftersom jag inte ser att du beställt den tidigare :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sardss6110:

För dom som inte har fått sin leveransbesked från NetOnNet om man beställde förra fredagen
"Fortfarande ej hanterad av vår ansvarige som sitter och kontrollerar varje PS5 beställning manuellt. Då varje beställning måste hanteras tar det lite tid tyvärr, det är för att många fuskar tyvärr till sig mer än en konsol när det egentligen bara är max 1 per kund. Jag beklagar över denna försening men jag kan säga direkt att din order kommer godkännas eftersom jag inte ser att du beställt den tidigare :)"

Jobbigt, det lär de ska kunna delvis automatisera med lite SQL tycker man. Eller så har de gjort det men det är så sjukt många som försöker köpa fler.

Permalänk
Skrivet av Xenofonus:

Jobbigt, det lär de ska kunna delvis automatisera med lite SQL tycker man. Eller så har de gjort det men det är så sjukt många som försöker köpa fler.

Det är jobbigt att dom måste gå igenom manuellt pga folk försöker köpa fler. Får bara hoppas dom skickar senare iväg ps5 till oss

Permalänk
Medlem

Lite roligt att elgiganten sällan får någon interaction i deras gamingsida förutom frågor om ps5. De har mjölkat konsolen bättre än någon annan.

Permalänk

PS5 Utlottning

Kan klargöra ytterligare för de som anmält flertal gånger. Jag gjorde samma sak och fick både svar från kundtjänst som nämnts innan men frågade även på instagram och fick detta till svar:

"Hej! Så länge man använde samma mailadress så skrivs det bara över 👍"

Permalänk
Medlem

Priset på PS5 på andrahandsmarknaden går banans nu inför FIFA 22!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurstudentist:

Kan klargöra ytterligare för de som anmält flertal gånger. Jag gjorde samma sak och fick både svar från kundtjänst som nämnts innan men frågade även på instagram och fick detta till svar:

"Hej! Så länge man använde samma mailadress så skrivs det bara över 👍"

På mailet står det max 1 anmälan per hushåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

På mailet står det max 1 anmälan per hushåll.

Ja men om man råkat göra fler så tas de andra bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Ja men om man råkat göra fler så tas de andra bort

Jag tolkar det som att alla i familjen kan söka, så länge det är olika email.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Jag tolkar det som att alla i familjen kan söka, så länge det är olika email.

Står tydligt per hushåll, så tror inte det gäller per person i samma hushåll.

Permalänk

Jag kan inte logga in på elgiganten. När jag loggar in kommer jag tillbaka till startsidan där ''logga in'' knappen fortfarande är kvar. Har testat safari, edge och opera utan någon framgång. ):