Permalänk
Medlem

leta mask med ström

hittade inget bättre ställe o fråga det här på så.. Vad heter dom där grejerna som skickar ner ström i jorden så det bara kryllar med maskar som kommer upp till ytan? Vet nån var man kan få reda på hur man gör en sån eller är det nån som har en?

Permalänk
Medlem

olagligt med sånna..vet inte varför..men vi har blivit varnade av polisen ett par gånger...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

ojdå! är det djurplågeri eller ??

Permalänk
Medlem

du behöver en järn pinne eller liknande, vi använde ett armeringsjärn, på 1m som du kopplar in 230 V på och självklart måste du sticka ner pinnen i jorden så långt det går

Permalänk

Kan man inte bara hålla i pinnen?

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

Ta en grep, tjuga eller något liknande och löd fast en 2.5 kvadrats tråd i den .. ta sedan en bit armeringsjärn, hundkrok eller dylikt och gör likadant med den,

Dra ut ca 10 - 15m tråd och montera i en stickkontakt.

Sätt ner grepen och järnet med ca 2- 3m.s avstånd och sätt i kontakten.

Maskdags!

Permalänk
Medlem

Japp. bara att ta vad som helst i metall och koppla in i elnätet. Ett spett eller något och köra ner så långt man kan. Har ni något av järn ni inte behöver ha kvar kan ni ju gräva ner det och använda den igen sedan. Vad man kallar dem vet jag dock inte.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

två spett kopplade till varsin pol på ett par seriekopplade bilbatterier...
sen ner med dem typ 1 meter ifrån varandra..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte rekommendera någon att köra 220V. Använd bilbatteri om du növändigtvis måste använda ström.
Annars är ju en fuktig gräsmatta efter mörkrets inbrott det smidigaste sättetr att hitta daggmask.

Visa signatur

Tell 'em like it is and not like it might be, that's why some fools don't like me...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Kan man inte bara hålla i pinnen?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Men herregud, mask är väl inte svårt att få tag på utan ström?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jo. om det är torrt i marken. Då fär man gräva jättedjupt. Eller så kanske man inte har en spade? Eller så är man alergisk mot jord? eller så kanske man helt enkelt imte gillar att gräva och eller så behöver man mycket mask ofta?

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Jag burkar ta ficklampan och gå ut på kvällen när det har regnat en hel dag,eller så får man ta fram vattenspridaren och dränka gräsmattan ordentligt.
Och sedan gäller det att smyga sig på dom.
OBS-bli inte förvånad om grannarna undrar lite över vad du håller på med
Dom maskarna som kommer fram på kvällarna efter det har regnat i gräsmattan är av ordentlig storlek,kanon maskar till ål mete eller regnbåge.
Tänk på att förvara dom ordentligt sedan!
Mörkt och svalt och lite tidningspapper som är fuktigt i en låda så håller dom sig fräscha länge.
Kanonbete.

Visa signatur

File not found. Should I fake it? (Y/N)

Permalänk
Medlem

Jag har sett en mask som var runt 1 cm i diameter (kanske mer) och lätt 30-40 cm lång.. Trodde det var en gren. Var kanske 8 år gammal, vi skulle och meta. Blev rädd som fan när pinnen började krypa iväg.

Permalänk
Medlem

Finns ju tydligen en släkting till daggmasken som blir 2 meter lång i australien.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

MM....Vi som inte missade biologilektionerna vet att det kallas för orm:)

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
MM....Vi som inte missade biologilektionerna vet att det kallas för orm:)

Det är inte en orm, det är en mask

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Inaktiv

Kancka med fingertopparna på jorden och försök simulera vibrationer som liknar de som regndruppar gör. Maskarna börjar då att krälla uååt för att inte drunkna.
Jag såg det på TimeTeam när de hamnade brevig en maskletar tävling och jag tycket det låter som en trovärdig metod. Värt att testa om du vill få upp maskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
MM....Vi som inte missade biologilektionerna vet att det kallas för orm:)

hahaha, hårt skönt