MacBook Pro 2010 för plugg på distans?

Permalänk

MacBook Pro 2010 för plugg på distans?

Hej!

Har möjligheten att köpa ett nytt batteri och laddare till en MacBook Pro 2010 jag tänkta använda enbart för plugg på distans och eventuellt skriva i Google dokument. Min fråga är nu om det ens är värt att försöka få liv i en sån gammal dator?

(Batteri + laddare 890kr)

Permalänk
Medlem

Är det något som hindrar dig från att bara prova? (Utan att investera i nytt batteri först då)

Att skriva i Google-dokument lär väl inte vara några problem, men det kanske är annan mjukvara som behövs?
Använder ni t.ex. Teams för videomöten? Det verkar väldigt mycket kraft att döma av fläktljuden på lite äldre mac:ar under teamsmöten.

Förutom batteriet kan du också överväga att slänga in en SSD och mer RAM. Tror bara det är 4GB RAM från början och det kan uppgraderas till 8 GB och eventuellt även 16 GB med lite trixande (jag googlade lite snabbt).

Permalänk
Medlem

Är det värt 900 spänn för en dator som bara ska köra lättare ordbehandling? Absolut.
Eftersom du har ett konto här misstänker jag att detta inte är enda datorn du har tillgång till?

Permalänk
Skrivet av Duder:

Är det något som hindrar dig från att bara prova? (Utan att investera i nytt batteri först då)

Att skriva i Google-dokument lär väl inte vara några problem, men det kanske är annan mjukvara som behövs?
Använder ni t.ex. Teams för videomöten? Det verkar väldigt mycket kraft att döma av fläktljuden på lite äldre mac:ar under teamsmöten.

Förutom batteriet kan du också överväga att slänga in en SSD och mer RAM. Tror bara det är 4GB RAM från början och det kan uppgraderas till 8 GB och eventuellt även 16 GB med lite trixande (jag googlade lite snabbt).

Har ingen laddare så behövde köpa det oavsett om jag vill använda den, det kommer vara videomöten också och övrigt som behövs för att ha distansutbildning. Det är mest därför jag blev lite tveksam på om datorn kommer klara av det hela.

Utbildningen är egentligen bara 10 veckor så att köpa mer ram och en ny ssd kommer jag nog inte investera i :/

Permalänk
Skrivet av danneee:

Är det värt 900 spänn för en dator som bara ska köra lättare ordbehandling? Absolut.
Eftersom du har ett konto här misstänker jag att detta inte är enda datorn du har tillgång till?

Hej, precis. Jag har en stationär dator som är modern och snabb. Detta är bara för att jag vill kunna plugga på andra platser än hemma/miljöombyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Hej, precis. Jag har en stationär dator som är modern och snabb. Detta är bara för att jag vill kunna plugga på andra platser än hemma/miljöombyte

Ja men dåså, den funkar alldeles utmärkt för det. Perfekt med något som man inte är alltför rädd om heller om den ska kånkas runt tycker jag!
Och ska det vara skrivas på så är prestandan inget problem, i värsta fall går det väl säkert att skaffa en billig licens för nån äldre Office version och installera antar jag.