Är du SweClockers nästa utvecklare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Har ni testat lägga upp jobbannons på Monster.se, Arbetsförmedlingen, med mera?

Uptrail var vettigt senast jag sökte jobb

Permalänk
Medlem

Konstigt att ni inte har hittat någon vid det här laget? Får man fråga hur många har ni varit i kontakt med och valt att inte gå vidare med? Känns ju som vanillaJS på frontend inte är speciellt sällsynt så något gör att ni inte hittar rätt utvecklare.
Lycka till i jakten oavsett

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Vem vill söka via något bemanningsföretag för underbetalda studenter?

Permalänk
Medlem

Hade gärna sökt de jobbet men jag bor inte i Stockholm.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av AplAy:

Har ni testat lägga upp jobbannons på Monster.se, Arbetsförmedlingen, med mera?

Det är vår samarbetspartner Academic Work som står för den breda marknadsföringen, kan inte på rak arm svara på vilka tjänster jobbannonsen legat/ligger ute på.

Skrivet av Trihxeem:

Får man fråga hur många har ni varit i kontakt med och valt att inte gå vidare med?

Procentuellt (~90%) har vi fått mest nyexaminerade eller de som precis börjat sin yrkeskarriär (< 1 år), som vi "automatiskt" tackar nej till då de inte uppfyllt våra kriterium.

Skrivet av Xenoo:

Vem vill söka via något bemanningsföretag för underbetalda studenter?

Det finns inte någon lag i Sverige som sätter lägsta löner (bara kollektivavtal). Det är upp till båda parter att komma överens om skälig ersättning. Om arbetstagaren är missnöjd med löneförslaget som de fått via vår samarbetspartner eller annat bemanningsföretag (eller "riktigt" företag), så skriver man helt enkelt inte på eller förhandlar upp ersättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Det är vår samarbetspartner Academic Work som står för den breda marknadsföringen, kan inte på rak arm svara på vilka tjänster jobbannonsen legat/ligger ute på.

Procentuellt (~90%) har vi fått mest nyexaminerade eller de som precis börjat sin yrkeskarriär (< 1 år), som vi "automatiskt" tackar nej till då de inte uppfyllt våra kriterium.

Det finns inte någon lag i Sverige som sätter lägsta löner (bara kollektivavtal). Det är upp till båda parter att komma överens om skälig ersättning. Om arbetstagaren är missnöjd med löneförslaget som de fått via vår samarbetspartner eller annat bemanningsföretag (eller "riktigt" företag), så skriver man helt enkelt inte på eller förhandlar upp ersättningen.

Är inte Academic Work just fokuserade på nyexaminerade/junior?
Vet att dom inte bara gör det då jag själv fått jobb via dom efter 5 års arbete men har för mig att där låg deras fokus.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av rumpnisse:

Är inte Academic Work just fokuserade på nyexaminerade/junior?
Vet att dom inte bara gör det då jag själv fått jobb via dom efter 5 års arbete men har för mig att där låg deras fokus.

Kan inte deras exakta historia. Att namnet att döma var det är så de började sitt företag och deras spetskompetens. Idag erbjuder de också bemanning av seniorer och regelrätt rekrytering. I vårt fall är det rekrytering då du blir anställd här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Kan inte deras exakta historia. Att namnet att döma var det är så de började sitt företag och deras spetskompetens. Idag erbjuder de också bemanning av seniorer och regelrätt rekrytering. I vårt fall är det rekrytering då du blir anställd här.

Spontant förknippar jag Academic Work som bemanning och extraknäck för studenter, ofta på uppdrag/konsult-basis... kanske den stämpeln som avgör vilka som söker?